BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui és divendres i… toca fruita per esmorzar!
Per tal de conèixer bé la gran varietat de fruites que existeixen, hem fet un joc on els infants enganxen la imatge de la fruita que toca cada dia, tot relacionant-la amb la peça real.
Mireu quina gana teníem, ens encanta!
Avui hem ampliat aquest ambient que tenim fixe a l’aula. Com podeu observar, hem parat taula, hem preparat de valent menjar (verdura, sopa…) hem fet i tastat infusions…
🥬
Quins cuiners, cambrers i començals més treballadors que tenim!
Avui per les entrades de l’escola està sonant la cançó “Cel estranger” de Blaumut
Esperem que us agradi!
Com cada setmana, hem estat treballant per racons:
– Racó del traç: treballem la coordinació visomotriu, exercitant una sèrie de traços amb el dit sobre l’arena, després de reseguir-los amb el dit sobre cada panel sensorial.
– Racó de les formes: enganxem amb velcro cada forma geomètrica al seu espai corresponent.
– Cotxes i animalets: fem joc simbòlic amb ells, ens encanta!
Al final els infants han unit el primer i el tercer racó i han creat un mini món!

Avui a l’escoleta hem continuat treballant sobre aquest peculiar pintor.
Ho hem fet amb l’ajuda d’unes caniques que hem colocat sobre el paper dins d’una caixa i les hem fet córrer d’un costat a l’altre mentre s’anava expandint la pintura! Que divertit ha estat!
També hem utilitzat espaguetis per pintar, mireu que bé han quedat!
Avui, com cada setmana, hem observat als cargols i hem après coses sobre ells:
– Les parts del seu cos: les hem vist amb lupa amb detall
– Què mengen: els hi hem donat enciam i aigua.
– On viuen: als boscos, les fulles…
A més, fa uns dies vam descobrir que havien post ous i estaven amagats sota la terra ! 🥚
I avui hem observat també que ja havien començat a sortir dels ouets, mireu quins cargols més diminuts!
Els alumnes de sisè estem treballant les energies renovables i per això hem preparat una proposta d’implementació de les energies al nostre poble.
Durant el dia d’avui hem mostrat els nostres projectes als companys/es per tal que en facin una valoració i així poder-los millorar.
Quan tinguem els projectes definitius els compartirem a la pàgina web!
A l’escoleta avui hem celebrat la festa del color BLAU: hem jugat amb confeti, globus, teles i altres elements d’aquest color que hem anat treballant durant la setmana!
A més, hem celebrat el dia mundial de la Pau fent un mural amb les nostres mans i escrivint en alguns globus els valors que considerem essencials per tal que hi hagi Pau al món.☮️
Amb motiu del dia de la Pau que se celebra demà dia 30 de gener a l’escola hem realitzat feines relacionades amb aquesta aspecte.
Hem parat a reflexionar sobre la importància del respecte i de tractar bé a la gent que tenim al nostre voltant.
Ens n’adonem que estimar a la gent que tenim aprop nostre és molt important i és per aquí on podem començar a contribuir perquè al món hi hagi PAU.
Els infants de primer seguim treballant el centre d’interès del nostre poble.
Hem estat recopilant informació i aprenent moltes coses. Cadascú de nosaltres està elaborant un pòster que conté tota la informació dels diferents llocs importants que trobem al nostre poble.
Estem aprenent moltes coses que no sabíem!
Aprofitant que dos infants de l’escoleta tindran un germanet en els propers mesos, hem explicat un conte desplegable on es veu com va creixent un fetus dins la panxa de la mare.
També hem estat jugant amb unes titelles de dit en les quals hi havia una dona embarassada i el nadó, ens han agradat molt i hem fet teatre amb elles!!
Per últim, hem visionat imatges de l’evolució de la panxa de la mare durant l’embaràs i també dues ecografies de les mares de l’escoleta, gràcies famílies!
Com cada any, des de l’AFANOC Lleida ens proposen col·laborar en la campanya “Posa’t la Gorra!” que enguany arriba a la 8ª edició.
L’Associació AFANOC, creada per un grup de pares i mares el 1987, porta programes d’atenció social, de suport emocional i atenció psicològica, programes de voluntariat, d’activitats d’oci i lleure als hospitals, sortides familiars, colònies d’estiu i la Casa dels Xuklis, una casa d’acollida per a totes les famílies que s’han de desplaçar de les seves poblacions d’origen per traslladar-se als hospitals de referència de Barcelona per rebre tractament.
Degut la situació actual, la vuitena edició que estava prevista pel diumenge 21 de febrer, no es podrà dur a terme tal com l’AFANOC tenia previst, però s’espera poder traslladar-la de forma presencial a la primavera.
Els fons aconseguits serviran per millorar la qualitat de vida dels infants malalts de càncer, millorant les seves condicions a l’hospital i donant suport psicosocial amb tots els programes que es porten a terme des de la casa dels Xuklis i la delegació de Lleida.
Nosaltres podem col·laborar comprant la gorra, que té un cost de 8€ i està dissenyada per la marca NATURA.
Per tal de comprar la gorra, es podran adquirir directament a l’escola portant l’import exacte (8€) fins el divendres 12 de febrer.

Estas semanas los alumnos de quinto hemos descubierto al escritor Gianni Rodari.
También hemos aprendido algunas de sus técnicas creativas y leído sus divertidos “cuentos por teléfono”.
Para finalizar el taller, hemos inventado algunos cuentos que podéis escuchar.
!Esperemos que os gusten!
Dins dels tallers de Matemàtiques, el Quim ha finalitzat el plànol de la nostra aula!
Per tal de dur a terme el plànol, ha seguit un procés que ha consistit en:
I ara podreu comprovar els resultats!
Començat el segon trimestre, els nens i nenes de sisè continuem amb els tallers matemàtics.
Durant aquestes setmanes estem finalitzant els tallers del primer trimestre, però ben aviat introduirem de nous.

Partint de la següent pregunta: “Com varien els diferents elements meteorològics al llarg del dia?”
Durant aquest segon trimestre els alumnes de sisè hem iniciat l’estudi del temps atmosfèric tot iniciant la recollida de dades. D’aquesta manera tots els nens i nenes recollim cada dia a les 9 hores i a les 15 hores les dades referents a:
Al final de cada mes analitzarem la seva evolució i en detallarem els resultats recollits.
Ens agrada molt!
Aquests dies a l’escoleta estem coneixent més a fons el color blau.
Ahir els infants es van trobar una provocació a l’aula, feta amb peces soltes i altres materials, només els d’aquest color! 🔹🔷
Avui han pintat amb diferents tonalitats de color blau al nostre panel d’art, i mireu quina obra més xula ha quedat!
El proper 11 de febrer és el dia de la dona científica. Com ja es tradició, cada any a l’escola per aquesta data celebrem la Setmana de la Ciència.
Aquest curs treballarem invents que han descobert inventors o inventores catalanes.
A l’aula de primer hem triat el submarí. Avui hem iniciat el treball d’aquest centre d’interès a partir del qual aprendrem moltes coses noves: la biografia de Narcís Monturiol, la història del primer submarí, la flotabilitat dels materials, perquè emergeixen i se submergeixen els submarins, construirem el nostre propi submarí, els submarins a la literatura… I moltes coses més!
Estem molt engrescats i amb moltes ganes d’aprendre!
El dilluns passat la Lilith ens va portar un dibuix que va fer el cap de setmana amb la seva família on ens va explicar qui era cada membre!
Avui hem vist unes fotos al projector del cap de setmana del Pau a la granja del seu pare, on hi va veure vedells petits, vaques grans, i també gallines, de les quals va recollir ous amb els que hem experimentat avui a l’aula! 🥚
Gràcies famílies!