BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
La setmana passada vam posar a la paret un vinil per tal de decorar l’espai de lectura.
Aquest vinil és d’un artista anomenat Joan Turu.
Joan Turu és un il·lustrador que ha fet molts murals a les escoles i es caracteritza per la seva visió alegre i colorista.
Ens ha agradat molt trobar-nos aquest vinil que fa la nostra escola encara més bonica!
Els infants de primer treballem a diari la nostra autonomia.
A través de diversos materials matemàtics i la seva manipulació aprenem molts aspectes matemàtics i en fem un aprenentatge significatiu. Podem triar el material i desenvolupar-lo i això ens encanta i ens motiva.
Estem aprenent molt!
Durant el primer trimestre, tot treballant els animals, vam fer una manualitat anomenada ELS ANIMALS MÀGICS.
Aquí en teniu una mostra
Mireu quin escenari més hivernal ens hem trobat aquest matí a l’escoleta! Mini móns fets d’aigua i colorant blau, glaçons de gel, escuma, i animalets que habiten en aquest indret on hi fa tant fred!
No hem parat d’experimentar: fer trasbalsaments amb els potets, veure com el gel es convertia en aigua i sobretot escatxigar!! ️
Aquest matí a l’escoleta hem recreat la feina del personal sanitari amb el material que ens van portar els Reis: un maletí amb totes les eines que ells utilitzen i altres elements reals (un fonendoscopi, venes, mascaretes, medicaments …).
També ens hem posat bates de metges i infermers i altres han fet de paciens!
Com ens ha agradat jugar-hi, hem après moltes coses d’aquesta professió tant necessària! ⚕️
Aquest matí a l’escoleta hem conegut un altre pintor, el Jackson Pollock, conegut per la seva pintura abstracta feta amb la tècnica de goteig i hem visionat dues de les seves obres.
Després, ens hem posat mans a la obra i hem imitat la seva tècnica lliurement amb l’ajuda d’uns pinzells, llanes, esprais, raspalls de dents…
Mireu que bé s’ho han passat i quines obres més xules han quedat, fins i tot han pintat la paret i la pissarra!
A l’aula de primer estem iniciant el centre d’interès “Coneixem el nostre poble”.
Hem iniciat aquest centre d’interès pensant i escrivint els nostres llocs preferits del poble. A continuació hem situat el poble fent servir el programa Google Earth i hem identificat aquells edificis o monuments més importants de Vilanova de la Barca.
Cadascú de nosaltres es prepararà una presentació on us explicarem tot allò que hem après de la història del nostre poble i dels seus edificis i llocs d’interès.
Estem molt motivats i tenim moltes ganes d’aprendre!
Els infants de primer practiquem diàriament la lectura i l’escriptura.
Aquesta setmana hem començat la lectura col·lectiva d’un conte que ens encanta anomenat: Que valent!
Més enllà de treballar la lectura i l’escriptura, a través dels contes treballem els valors i la importància del respecte i l’amistat!
Ens ho passem molt bé llegint!
Avui a l’escoleta hem estat jugant a la taula de llum amb les formes geomètriques de fusta que ens van regalar els Reis Mags!
Hem fet construccions molt xules amb elles, les hem classificat per colors…
I poc a poc anem aprenent quina és cada una!
Mireu quin escenari s’han trobat els infants de l’escoleta aquest matí… Paper de vàter penjat de fils amb teles!
No han parat d’experimentar amb ell i moure el cos: estripant-lo, fent boletes, llençant-lo, arrossegant-se amb ell…🧻🤸
Com podreu observar, també hem fet una cabaneta amb les teles i ens hem amagat!
En acabar, per tornar a la calma, hem escoltat música Zen estirats i ens hem passat les teles i unes pilotes per tot el cos. 🧘
Mireu com hem deixat de bonic el racó de l’Hivern! Ahir vam estar pintant oueres amb els colors típics d’aquesta estació (blaus, blanc i lila) tot simulant flocs de neu i també les lletres que hi veieu!
A més, hi hem colocat una cistella amb diferents element com papers de seda blancs amb els quals hem fet boles de neu per jugar-hi junt amb altres elements manipulatius
Avui als tallers de plàstica hem començat a conèixer la vida i obra d’Antoni Tàpies. Ens ha encantat fer el nostre primer quadre, imitant els seus, de la mateixa manera que ell ho feia: amb un cavallet de pintor!!!
Avui al projector de l’aula hem compartit l’experiència que vam viure aquest cap de setmana amb les nostres famílies: gaudir de la neu, alguns per primer cop! ️
Ens han explicat que van fer ninots de neu, van baixar amb trineus, van jugar a fer pilotes i llençar-les…!
També hem experimentat amb neules a la nostra taula, quin soroll que feien al trencar-se!
Avui els infants de l’escoleta ens hem retrobat després de les vacances de Nadal, i quines ganes en teníem! Al arribar a l’aula ens hem trobat una sorpresa: els regals que ens van deixar els Reis Mags!
Quina il•lusió ens ha fet! Hem estat jugant amb ells i després hem recollit una mica de neu del pati i hem fet un minimon de l’hivern, junt amb els nins que ens han portat els Reis!
Durant la tarda d’avui tots els nens i nenes hem realitzat l’activitat “Compartim una joguina”. Cada alumne/a ha portat una joguina de casa per compartir una estona de joc amb els seus companys/es.
Ens ho hem passat genial!!
Després de la nevada del dissabte, avui dilluns 11 de gener, al tornar de vacances, ens hem endut una bona sorpresa al veure que l’entrada estava d’allò més canviada… hi havia molts paquets per obrir!
Així que, al llarg del matí, hem anat a l’entrada i hem pogut descobrir què s’amaga dins dels paquets…
Ens ha agrada molt!!
Tot seguit us compartim els diferents fragments de la pel·lícula realitzada pels nens i nenes de l’escola.
Esperem que us agradin!
La comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja, UNES BONES FESTES!
És una felicitació on mostrem un moment improvisat del nostre dia a dia a l’escola. Amb això us volem ensenyar com treballem i una petita mostra de la nostra aula i com ens agrada compartir aquest espai amb vosaltres, les famílies.
Enguany, com cada any, hem treballat el llibre del Màgic d’Oz a nivell d’escola. Cada grup, l’ha treballat al seu nivell i hem realitzat activitats al voltant d’aquesta història màgica i plena de fantasia.
Entre tots hem elaborat una pel·lícula anomenada EL MAG D’OZ basada en aquesta obra que us fem arribar mitjançant un enllaç.
Esperem que us agradi, està plena d’il·lusió, esforç i màgia.