BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Ahir els nens i nenes de sisè van muntar mobles per l’escola.
Durant el procés de muntatge van haver de seguir unes instruccions per tal d’aconseguir muntar cada moble.
Molt bona feina!
Els infants de primer seguim treballant el centre d’interès dels animals i durant aquest temps els contes que descobrim a L’HORA DEL CONTE, que fem una hora a la setmana, són històries on els protagonistes són animals.
Aquest matí la Pilar, la nostra prenent, ens ha explicat un conte que ens ha encantat. Aquest conte es titula “La Balena” i és de l’autor Benji Davies.
La història que ens explica aquest conte i les il·lustracions ens han encantat. A continuació hem aprofitat per fer lectura i escriure en relació al conte treballat.
Cada dia treballem i augmentem el nostre gust per la lectura!
Aquesta setmana ens han arribat els nous llibres de la col·lecció de “Males bèsties”!
Els alumnes de 5è li tenim un afecte molt especial al Sr Llobató, al Sr Serp, al Sr Piranya i al Sr Tauró ja que són els personatges que ens van introduir en el món del còmic quan fèiem 3r de primària.
Us recomanem moltíssim aquesta col·lecció tan “bèstia” i divertida de l’escriptor i il·lustrador australià Aaron Blabey!
Avui a l’escoleta hem fet de perruquers/es, amb materials reals que utilitzem habitualment: hem rentat caps, tallat els cabells, posat rul•los, assecat amb el secador…
Ah, una de les coses que més ens ha agradat ha estat fer-nos massatges al cap i a l’esquena amb un corró per fer massatges!
Els nens i nenes de sisè continuen amb el taller de robòtica. Aquest consisteix en desenvolupar el pensament computacional tot:
Tot seguit us mostrem algunes imatges dels projectes elaborats!
Avui a l’escoleta hem explicat el conte :”La meva família”, de Glòria Fort, on hi apareixen la gran diversitat de famílies que poden existir.
Seguidament els hi hem anat ensenyant les imatges que ens vau fer arribar de cada una de les famílies dels infants, que contents s’han posat quan us han vist!
Els més grans ens han explicat qui era cada membre.
Per últim, les hem penjat al racó de la família per tal d’ observar-les tots els dies!

Avui L’Arnau, després d’una setmana ens ha retornat LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS.
Hem gravat un vídeo que us mostrem a continuació on ens explica quines activitats de la maleta ha realitzat i com s’ha sentit.
Estem esperant impacients poder-nos endur la maleta a casa!
Avui a l’escoleta hem conegut a la muralista lleidatana Lily Brik, famosa per les seves obres gegants en entorns urbans, la qual va fer un mural al restaurant Picnic del poble!
Primer hem vist algunes de les seves obres i hem descobert que pinta amb esprai.
Posteriorment, hem creat una obra al nostre panel d’art, sobre la paret de l’aula, amb esprais casolans i pipetes grans, com ella!
Com hem gaudit fent-la i que xula ens ha quedat!
Avui els infants de primer hem treballat les característiques dels animals invertebrats.
Després hem fet un treball d’observació i hem observat diferents artròpodes. A continuació hem escollit el que més ens agradava i l’hem dibuixat.
Avui ha estat un dia important a celebrar, el dia 8 de març, dia internacional de la dona.
Per tal de prendre consciència sobre la igualtat de gènere hem realitzat diverses activitats com ara lectures o debats a l’aula.
Als tallers de llengua, l’alumnat de cinquè s’ha familiaritzat amb el cartell i el lema “We Can Do it” on la treballadora Naomi Parker va ser fotografiada per fer el disseny del cartell.
Nosaltres hem creat els nostres propis lemes i hem fet els nostres cartells reivindicatius, aquí en teniu una mostra!
Amb motiu del dia de la Dona treballadora, aquests dies hem demanat a les mares dels infants de l’escoleta que ens enviessin fotos o vídeos d’elles al seu lloc de treball i avui ho hem visualitzat al projector de l’aula!
⚕️
Que contents s’han posat quan les han vist!
A més, algunes també ens han portat diferents estris que fan servir diàriament a la seva feina per tal que puguem conèixer més a fons la seva professió! Mireu que bé ens ho hem passat manipulant-ho!
Moltes gràcies a totes i feliç dia de la dona, avui i cada dia ♀️
Dins dels tallers de matemàtiques, la Paula i la Yvonne han acabat el d’Arquitectura.
Per tal de realitzar el plànol de la classe en 3D, ha seguit un procediment:
Els hi ha quedat molt bé!




Ja hem portat a l’AFANOC els dibuixos realitzats i els diners recollits amb la venta de gorres.
Moltes gràcies a tots i a totes!

Els nens i nenes de sisè hem reforçat els conceptes treballats al tema dels éssers vius tot jugant al Kahoot!
Ens ha agradat molt!
Continuem amb el treball de les emocions a l’escoleta. Avui ha estat el torn de la ràbia. Hem explicat el conte: “Tinc un volcà”, de Miriam Tirado, que parla de com canalitzar aquesta emoció.
Una de les tècniques que dóna és agafar aire i treure’l per la boca, ho hem fet a l’aula i hem comprovat que funcionava! 🧘🧘♀️
Després hem representat aquesta emoció fent un volcà barrejant bicarbonat, colorant VERMELL i vinagre, i hi ha sortit molta lava de dins!!
Els infants de primer, dins del centre d’interès dels animals, avui hem descobert un llibre que ens ha entusiasmat. Aquest llibre es titula “ANIMALARI UNIVERSAL DEL DOCTOR REVILLOD“.
Aquest llibre, a partir de les seves diferents pestanyes, ens permet crear animals imaginaris i fantàstics. Cadascú ha pogut crear el seu. A continuació n’hem fet una descripció i l’hem dibuixat.
Ens ha encantat aquesta activitat!
Els nens i nens de segon i tercer, recordant el treball de receptes de cuina, hem fet un petit pastís de xoco.Bon profit!!
Els nens i nenes de quart estem fent un experiment.
És IMPRESCINDIBLE la llum solar per a que creixin les plantes?
Molt aviat ho descobrirem…
Els nens i nenes de quart hem treballat les plantes remeieres que podem trobar al voltant de Vilanova de la Barca.