BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Durant el matí d’avui hem fet cagar el TIÓ.
Estem molt contents perquè ens ha portat cosetes molt boniques…
Avui al matí hem rebut una carta molt desitjada… LA CARTA DELS REIS!
Nosaltres també els hi hem enviat les nostres cartes… amb els nostres desitjos, esperem que es facin realitat!
Avui les mestres de l’escola han portat un detall als padrins i padrines de la Residència. Aquest ha estat elaborat amb molta dedicació i il·lusió per l’alumnat de l’escola…
Els hi hem enviat dibuixos, escrits, poemes i sobretot molta energia i ganes per tal que ben aviat ens puguem retrobar, ja que enguany hem trobat molt a faltar poder visitar als padrins i padrines de la residència.
Molts ànims i força i Bones Festes!
Ahir els infants de l’escoleta vam elaborar la carta als Reis Mags enganxant les joguines que més ens agradaven de les revistes i vam decorar el sobre amb gomets.
I avui el calendari d’Advent ens ha portat una sorpresa, un ull d’un home que es fa dir el Fumera. Qui és? Ens hem preguntat.
Tot seguit hem escoltat un conte que ens explicava que és un dels ajudants dels Reis Mags, el qual té un ull molt llarg i s’encarrega de vigilar als nens i nenes
Aleshores l’hem començat a buscar per l’escoleta i quina sorpresa ens hem trobat en descobrir que ens espiava per una de les finestres de l’aula!
Aquest primer trimestre hem realitzat un projecte relacionat amb el llibre “El màgic d’Oz”. Totes les aules l’hem treballat i ens n’hem adonat que en aquesta lectura es tracten molt valors importants: la bondat, la valentia, l’esforç, l’amistat, l’amor…
Per la qual cosa, inspirant-nos en l’obra d’aquest autor hem decorat l’escola tot guarnint-la de globus aerostàtics, ja que és un element que té una gran simbologia dins l’obra. Penjant d’aquest globus cada família ha escrit un valor significant.
Mireu que bonica que ha quedat l’escola!
Mireu amb quines boles hem experimentat avui els infants de l’escoleta; dins hi hem trobat amagats elements nadalencs com estrelles, confeti, fulles, angelets…️
Que gelades estaven i com s’han desfet afegint-hi aigua tèbia amb unes pipetes i sal!
Els alumnes de primer hem estat treballant el centre d’interès de LA FAMÍLIA i hem pensat a què ens agradaria dedicar-nos quan siguem grans.
A la nostra conversa van sorgir els oficis dels nostres pares i mares i amb aquest motiu hem demanat a la famílies que participessin amb el nostres centre d’interès. Hem rebut molts vídeos i fotos explicant-nos els vostres oficis i en què consisteixen.
Aquesta tarda hem fet el visionat i els hem comentat. Els hi fet molta il·lusió poder compartir aquesta activitat amb vosaltres!
Moltes gràcies per la vostra col·laboració!
Avui els infants de l’escoleta hem celebrat l’aniversari del Pau! Li hem decorat una corona i pintat una fusteta com a regal!
També li hem cantat i ballat la cançó: “Avui fas anys” de Dijous paella i ho hem celebrat jugant amb globus i confeti!! S’ho han passat pipa!
A més, hem pogut veure una foto d’ell quan era més petit i una d’actual amb la seva família! També ens ha regalat un arbre de Nadal de feltre per jugar a enganxar-hi boles, estrelles, regals… Ens ha agradat molt, gràcies família!
Aquesta tarda hem rebut una carta molt especial. El tió ens ha dit que estava al voltant de l’escola i ens ha donat pistes per anar-lo a trobar.
Ens hem emocionat molt al rebre la carta!
L’hem anat a buscar i l’hem trobat al costat de l’olivera que hi ha aprop de l’escola. Ja el tenim a dins ben calentó i tapat. Durant aquest dies l’alimentarem molt bé perquè ens cagui coses ben boniques!
Aprofitant que s’acosten les festes de Nadal us fem arribar informació sobre una campanya de RECOLLIDA D’ALIMENTS organitzada per Càritas que es durà a terme a la Parròquia de Vilanova de la Barca.
Aquesta campanya té com a objectiu principal recollir aliments o fer donatius per tal de poder fer arribar aquests aliments a les famílies i persones que més ho necessiten per tal que tothom pugui tenir el millor Nadal possible.
En aquest correu us adjuntem la informació per tal que les famílies que vulgueu participar pugueu.

Per poder treballar les matemàtiques d’una manera més vivencial i significativa partim sempre del joc. A continuació us presentem algunes de les activitats que hem estat realitzant durant aquest trimestre en aquest espai.
Aquest matí hem rebut una carta del Tió. Ens deia que com que havia plogut, havia anat aixoplugar-se i necessitava ajuda per poder entrar. No hem dubtat ni un moment: “Segur que està sota de l’olivera!”. I Així ha estat. L’hem entrat a la clase i li hem preparat aigua i menjar.
Estem emocionadíssims/es!

Aquest matí els nens de l’escoleta ens hem trobat una carta del tió al calendari d’Advent! En ella ens ha escrit que s’ha perdut venint i que ha deixat unes PISTES pel camí per tal de trobar-lo més aviat. Aleshores pel camí, hem anat trobant fletxes i mandarines que ens anaven indicant on es trobava! Finalment…l’hem trobat a l’hort!! Quina il·lusió ens ha fet a tots/es!
L’hem entrat a l’aula, li hem preparat un raco ben calentet tapat amb una manta i li hem donat mandarines.
El cuidarem de valent!
Amb motiu del conte El Màgic d’Oz que estem treballant tota l’escola, cada classe ha decidit disfraçar-se d’una temàtica del conte i ballar una cançó!
Els infants de E1 i E2 ens hem vestits d’ARCS DE SANT MARTÍ que vam elaborar nosaltres i hem cantat i ballat la cançó del Pot Petit: “Colors de l’Arc de Sant Martí”!
Aviat en veureu el vídeo final junt amb tota l’escola!
Aquest matí hem estat experimentant amb la màgia d’aquesta època de l’any.
A les fosques i amb llums de colors, polseres fluorescents, i una làmpara que treia vapor d’aigua! Ens ha encantat!
Avui en Jaïr ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat el seu company dins la seva capsa.
En Jaïr ens ha presentat una sèrie d’objectes, fotografies i joguines importants a la seva vida. Ens ha portat uns playmòbils, un llibre de roba i objectes que ens han encantat! Hem escoltat amb molt d’interès la seva explicació.
Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més del nostre company.
Gràcies Jaïr!
Ahir dimarts 8 de desembre es van complir 40 anys de la mort de John Lennon. Lennon havia nascut a Liverpool (Regne Unit) el 1940, i va saltar a la fama mundial com a líder dels Beatles entre 1960 i 1970, un dels grups de pot més memorables. El 1969 es va casar amb l’artista japonesa Yoko Ono. Lennon va iniciar aleshores una carrera en solitari i va seguir compromès amb causes progressistes.
Quaranta anys després del seu assassinat el cantant continua viu a través de les seves cançons, ja sigui les que va fer en solitari o bé amb Paul McCartney, Ringo Starr i George Harrison, encara continua ben present en el món musical i cultural.
Però si és recordat per algun tema, és pel famós Imagine, que ha estat versionat arreu del món i que ha esdevingut un himne de la pau i contra la guerra.
Avui dins del dia 4 del calendari d’Advent ens hem trobat una estrella, com les que pengem a l’arbre de Nadal!🌟
Després, hem estat experimentant amb diferents elements decoratius com aquest: boles, guirnaldes, figures del pessebre…
Que bé ens ho hem passat! 🎄
Estem treballant les figures geomètriques planes i avui hem descobert el GEOPLÀ!
Aquest materials ens ajuda a entendre que a partir de la unió dels vèrtex podem formar moltíssimes figures.
Ens ha encantat treballar amb aquesta eina!