BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Els nens i nens de Cicle Mitjà hem fet un experiment per treure la clorofil·la de les plantes.
Ha sigut molt enriquidor!
Avui hem celebrat el tercer aniversari del Leo! Hem menjat coca alhora que li cantàvem la cançó d’aniversari!
També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent una volta al sol amb la pilota de la Terra ! 
I, a més, li hem pintat una pedreta com a regal, li hem fet una corona i hem jugat amb globus i confeti!
Per molts anys Leo i gràcies per la coca!! 
Avui els alumnes de Cicle Superior han rebut una xerrada sobre el tabaquisme i les seves conseqüències.
Avui, per tal d’acomiadar el curs, els nens i nenes de l’escola hem realitzat una sortida al càmping “La Noguera”.
Hem pogut compartir una molt bona estona plegat al temps que hem realitzat activitats lúdiques i refrescants.
Els alumnes de Cicle Superior, a més a més, hem anat en tren i ha estat tot una experiència que ens agradaria repetir!
Avui els infants de l’escoleta ens hem traslladat al pati de l’escola i ha estat d’allò més divertit perquè tot era nou per nosaltres, teníem molt espai i no hem parat de jugar!
As we have been doing for several years now, by the end of the third term in Escola Mestral we hold a very special event: The English Day.
English is fun! Let’s enjoy our English Day!
Aquest matí els infants de l’escoleta s’han trobat una provocació feta amb tubs de paper de vàter, fustes i pilotes petites. Primer l’han destrossat, després han fet construccions, han passat elements per dins dels tubs, etc.
Tal i com hem anat fent durant ja fa uns quants anys, cap a final de curs, a l’Escola Mestral celebrarem un dia ben especial: The English Day.
En aquesta ocasió, la jornada serà el proper dijous, 2 de juny. Es tracta d’una bona oportunitat per a tots els/les alumnes, des dels més petits fins als de sisè, de participar en diferents activitats que impliquen l’ús de l’anglès com a principal llengua de comunicació en diferents situacions i contextos, i gaudir-ne d’una manera particularment entretinguda i divertida.
Ens ho passarem d’allò més bé a l’English Day!
L’anglès és divertit!
Els nens i nenes de EI5-primer estem treballant el centre d’interès dels ANIMALS.
Avui la família del Matteo ens ha acollit a casa seva i hem pogut veure els cavalls que tenen a la Finca.
El Miquel ens ha ensenyat els cavalls, ens ha explicat les seves característiques i li hem pogut fer preguntes que ens han sorgit.
Hem pogut tocar i donar de menjar als cavalls.
Després la Maria ens ha preparat un esmorzar boníssim!
Moltes gràcies família, ha estat un matí molt especial!
Avui ha estat el torn del Matías! Dins la seva capsa hi ha posat els següents elements significatius per a ell:
– Un telèfon de joguina
– Un peluix, conegut com “Biri Biri”
– Una pistoleta de joguina
– Un xumet
– Fotos d’ell i la seva família
Moltes gràcies família, ens ha agradat molt i hem jugat de valent amb tot!!
Els infants de primer estem aprenent de manera vivencial el procés de la METAMORFOSI.
Dia a dia a l’aula podem observar com els nostres capgrossos es van transformant en petites granotes.
Hem après molt bé aquest procés i l’hem representat en una maqueta amb volum.
Ens ha encantat realitzar aquesta activitat!
Avui hem celebrat el primer anyet de la Maite! Hem menjat coca alhora que li cantàvem la cançó d’aniversari!
També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent una volta al sol amb la pilota de la Terra ! 
I, a més, li hem pintat una pedreta com a regal, li hem fet una corona i hem jugat amb globus i confeti!
Per molts anys Maite i gràcies per la coca!! 
El passat dissabte 28 de maig es va dur a terme un taller de grafiti al pati en el qual hi va participar tota la comunitat educativa de l’escola.
Va ser una gran experiència!
Moltes gràcies a tots/es! I sobretot, moltes gràcies a l’artista TAGE53ART!
Us compartim unes imatges del divendres passat, on vam fer psicomotricitat amb diferents peces d’escuma.
A més, els més petits van jugar amb mocadors i van posar pilotes petites en diferents oueres!!
Avui els alumnes d’Educació Infantil hem regat l’hort de l’escola.
També hem pogut veure caragols i formigues…
Avui a l’escoleta hem anat a comprar a una botiga de roba. Ens hem trobat un “burro” ple de roba, barrets, carteres, mocadors…
Hem après a plegar una mica la roba, ens l’hem provat, l’hem posat en bosses i l’hem comprat!!
Avui els alumnes de sisè hem calculat el volum d’aigua que hi cap a les piscines del poble.
Per la qual cosa, hem anat a la piscina i hem pres les mesures necessàries per tal de calcular el seu volum.
Una vegada fets els càlculs hem descobert que a la piscina gran hi caben 555 metres cúbics d’aigua i a la mitjana 247 metres cúbics d’aigua.
Els nens i nenes de Cicle Superior als tallers matemàtics estan treballant la robòtica. El taller de robòtica consisteix en desenvolupar el pensament computacional tot:
Tot seguit us mostrem algunes imatges dels projectes elaborats!
El proper dissabte 28 de maig de les 9:00 hores fins a les 14:00 hores, es durà a terme un TALLER DE GRAFITI al pati de l’escola amb l’artista urbà, dissenyador gràfic i docent en educació especial, escoles i instituts TAGE53ART.
Aquesta activitat consistirà en pintar una de les parets de la pista de l’escola i s’emmarca dins del projecte que s’està realitzant a les sessions d’art en les quals s’estan treballant muralistes i les seves creacions artístiques.
Per tal de poder tenir una previsió sobre els alumnes que participaran a l’activitat del dissabte, tot seguit us facilitem una organització aproximada de les sessions repartides per cicles: