BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

MILLOREM EL PATI DE L’ESCOLA

Mentre estàvem treballant la biodiversitat de l’entorn de la nostra escola, ens vam adonar que un espai en el qual passem moltes estones de joc i lleure, el pati, podria tenir moltes opcions de millora.

És per aquest motiu, que durant les darreres setmanes als Tallers de Medi de Cicle Superior hem elaborat una proposta de millora del pati de la nostra escola.

Avui hem escoltat les presentacions que han preparat els nostres companys/es per tal de fer difusió de les nostres propostes a l’Ajuntament.

 

EXPOSICIONS EL COS HUMÀ II

Aquí teniu una altra mostra dels treballs del cos humà. Amb aquestes presentacions, donem per finalitzades les exposicions orals de medi i ens centrarem en l’estudi del cervell i del sistema nerviós.

Han estat unes sessions molt profitoses ja que hem après molt dels nostres companys i de les seves explicacions.

Aquí teniu una mostra de la nostra feina!

FEM RACONS DELS ANIMALS!

A l’aula de Ei5-1r estem treballant el centre d’interès dels animals.

Per seguir treballant i aprenent hem preparat uns racons de llengua a partir del tema dels animals.

Ens aquests racons treballem aquest centre d’interès a partir de la lectura i l’escriptura.

Ens motiva molt treballant d’aquesta manera!

 

TENIM CAPGROSSOS A LA CLASSE!

Els nens i nenes de Ei5- primer estem treballant el centre d’interès dels animals.

Actualment estem aprofundint en els amfibis i avui el Dídac ha portat capgrossos per la classe.

Ens crea molta curiositat la metamorfosi i d’aquesta manera la podrem observar en directe!

Gràcies Dídac!

 

VINCLES

Darrerament, les tardes dels dijous, els alumnes de sisè ajudem als nostres fillols de Cicle Inicial i EI5 en el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura.

Per això preparem tasques relacionades amb els projectes que estan treballant. Avui ha estat el torn del Jan.

Ens ha agradat molt!

MÉS ROBÒTICA

Els nens i nenes de Cicle Superior als tallers matemàtics estan treballant la robòtica. El taller de robòtica consisteix en desenvolupar el pensament computacional tot:

  • Treballant la programació amb scratch
  • Elaborant un projecte

Tot seguit us mostrem algunes imatges dels projectes elaborats!

EXPOSICIONS DEL COS HUMÀ I

Aquesta setmana els alumnes de cinquè estan exposant els treballs de recerca  que han fet a l’àrea de medi. Han treballat per grups i han explicat com funcionen els

diferents aparells i sistemes del cos humà. Han fet molt bona feina de cooperació i s’han mostrat molt implicats en els seus projectes. L’alumnat de cicle mitjà també ha assistit a les presentacions per tal d’aprendre dels seus companys/es.

EL SECRET DE DRAGONETA

Aquest trimestre als tallers de llengua estem feinejant en la creació d’una breu obra teatral titulada: “El secret de dragoneta”

Així, a partir d’un text escrit per la mestra, l’alumnat ha procedit a finalitzar-la tot creant nous personatges, diàlegs, atrezzo i una

senzilla i divertida posada en escena. Aquí teniu algunes fotografies de la feina que fem!

CAPSA DE VIDA MAITE

Avui ha estat el torn de la Maite, que dins la capsa hi ha posat els següents elements significatius per ella:
– Un sonall
– Potets per fer construccions
– Un telèfon de joguina
– Un cub i un conte de roba interactiu
– El conte de “l’Ós i la rateta”, que hem explicat i ells posteriorment hi han jugat, juntament amb els altres elements!

Moltes gràcies família!!

ANIVERSARI ÏU

Avui hem celebrat que l’Ïu ha fet 3 anys! Hem menjat un pastís casolà fet per la seva tieta, alhora que li cantàvem la cançó d’aniversari!

També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent tres voltes al sol amb la pilota de la Terra ! ☀️

I, a més, li hem pintat una pedreta com a regal, li hem fet una corona i hem jugat amb globus i confeti!
Per molts anys Ïu! 🥳

APRENEM MÉS SOBRE TORTUGUES

A prinipis de setmana vam pintar una tortuga amb pintura acrilica de colors verdosos i marrons!

Avui, hem fet psicomotricitat desplaçant-nos com aquest animal, primer ho hem fet caminant a 4 potes (com les terrestres) I després nedant (com les aquatiques).

A més, a l’aula tenim una caixa musical d’una tortuga on cantem la cançó “La tortuga ballaruga” i una titella que ens agrada molt per explicar contes i jugar!!

Bon cap de setmana famílies!

LA IGUANA ROBERTO

Els nens i nenes de primer estem treballant els centres d’interès dels animals.

Relacionat amb aquest tema, avui hem tingut la sort de rebre a l’escola el Roberto, la iguana de l’Àlex i la Laia.

Ens han explicat les característiques de la seva mascota i l’hem pogut observar i tocar.

Ens ha encantat, gràcies família per la visita!

MÉS RACONS

Avui hem continuat jugant per racons i n’hem introduït un de nou:

– Retallar cartolines de colors en línia recta: els hi ha agradat molt fer-ho i se’ls hi dóna bastant bé! (Pels infants de P2)
– Jugar a fer construccions amb les peces translúcides de fusta, i a mirar a través d’elles, en diferents colors!
– Experimentar amb la catifa sensorial diferents textures!

LA CAPSA DE VIDA DE L’ODÍN!

Avui l’Odín ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat el seu company dins la  capsa.

L’Odín ens ha presentat una sèrie d’objectes importants per ell. Ens ha portat joguines de quan era petit, roba, un llibre amb dades del seu naixement i moltes fotos!

Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més el nostre company.

Gràcies Odín!

 

MINI MÓN TORTUGUES

Seguint amb aquesta temàtica, avui els infants de l’escoleta han jugat amb un escenari on hi havia tortugues marines, petxines, sorra, altres animals marins, ampolles sensorials…
I també hi havia ous kinder simulant ous de tortuga, perquè  avui hem après que les tortugues naixen d’ous!!

TALLER DE ROBÒTICA

Els nens i nenes de Cicle Superior als tallers matemàtics estan treballant la robòtica. El taller de robòtica consisteix en desenvolupar el pensament computacional tot:

  • Treballant la programació amb scratch
  • Elaborant un projecte

Tot seguit us mostrem algunes imatges dels projectes elaborats!

ENS VISITEN TORTUGUES

Aprofitant que durant la sortida que vam fer fa unes setmanes un veí ens va ensenyar unes TORTUGUES terrestres, ens va entrar curiositat i vam demanar a les famílies que ens ajudessin a conèixer-les millor!

Avui, el Genís i la Lia han portat les seves tortugues AQUÀTIQUES. Hem après moltes coses d’elles:
– Que mengen gambetes i altres animalets (els hi hem donat menjar)
– Que tenen una closca molt dura per protegir-se
– Que són de color verd i marró…
Ens ha agradat molt tenir-les a l’aula i poder veure el seu comportament!

Fa uns dies l’Ïu i el Leo ens van portar uns contes on apareixien unes tortugues i els vam explicar!

Moltes gràcies famílies, continuarem aprenent!!