BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Els alumnes de Cicle Superior, als tallers de Medi, hem estat treballant els arbres del pati.
Així, a partir de l’observació i de la recerca d’informació hem fet un mapa interactiu tot descrivint els arbres que hi ha al pati de l’escola.
Esperem que us agradi!
Clicant a la imatge podreu accedir al mapa interactiu
Ja s’atança el dia de la Mona i a l’escoleta estem treballant aquesta tradició amb diferents propostes.
Dimarts van experimentar a la taula de llum amb plomes, ous de diferents colors de paper de celofana…
I avui hem preparat la nostra Mona. Quins ingredients hem fet servir?
Doncs un donut, confeti de colors, ous de xocolata i plomes!! Mireu que xules ens han quedat!
Avui hem anat a l’hort i hem plantat enciams!
Després, hem trasplantat flors dins d’unes jardineres: primer hi hem afegit pedres al fons, després terra, hem col·locat les flors i hi hem tornat a afegir terra! Per últim, ho hem regat tot!
Mireu que boniques queden les flors al nostre pati!
Avui els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior de la ZER ARGELAGA hem realitzat una sortida a Tarragona.
Ens ho hem passat molt bé!
Aquest mati, aprofitant les flors que vam recollir ahir durant la sortida, hem jugat amb aquest ambient, recreant una floristeria!
Uns hem fet de venedors amb els nostres davantals i altres de compradors!
Els més petits han jugat amb propostes amb diferents flors!
Avui la Ousmane ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat la seva companya dins la capsa.
La Ousmane ens ha presentat una sèrie d’objectes importants per ella. Ens ha portat una fotografia de quan era petita i joguines que li agraden!
Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més la nostra companya.
Gràcies Ousmane
Avui els infants de P1 i P2 de l’escoleta hem sortit d’excursió pel poble. Al llarg del camí hem trobat floretes, insectes, pedres…
A més, hem tingut la sort que un veí del poble, el Joan, ens ha volgut ensenyar el seu gos Nico i les seves TORTUGUES: el Pepito i la Panxita!
Ens ha explicat que mengen enciam i pernil dolç. Les hem tocat i hem cantat la cançó de la tortuga que cantem diàriament.
Ens ha agradat molt i buscarem més informació sobre aquests animals, us anirem informant!!
Durant aquesta setmana els nens i nenes de l’escola hem estat plantat a l’hort, també hem pogut gaudir del cirerer florit.
Ahir els infants de l’escoleta van poder modelar PASTA DE SAL amb diferents elements naturals, palletes, motlles… tot desenvolupant la seva imaginació amb les seves creacions!
I avui han experimentat amb SAFATES SENSORIALS ambientades amb la primavera, fetes amb pasta de diferents tipus i colors, animalets, potets… Hem fe trasvassaments, classificació per colors, etc.
Durant la setmana passada els nens i les nenes de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam gravar els nostres vídeos de presentació.
Aquest vídeo l’hem enviat a l’escola de Torrelameu com a activitat prèvia a la sortida a Tarragona on ens trobarem tota la Zer Argelaga!
Us el compartim, esperem que us agradi.
Al llarg d’aquesta setmana els alumnes de sisè hem estat treballant la terra de l’hort per tal de deixar-la a punt per poder-hi plantar.
Ens agrada molt l’hort!
Com el proper divendres realitzarem una sortida a Tarragona, els nens i nenes de sisè hem estat investigant sobre l’antiga Tarraco, tot ubicant i les restes romanes més rellevants al mapa, també hem fet una recerca.
Finalment, hem compartit les nostres recerques.
Los alumnos y alumnas de segUndo curso hemos memorizado y recitado un poema llamado “La primavera”.
Su autor es Antonio Machado.
A continuación os mostramos un pequeño vídeo.
¡Esperamos que os guste!
Aquests últims dies de trimestre anem tancant el projecte d’escola. Avui podíem portar informació sobre l’arbre del nostre pati i l’Arlet ens ha explicat molt bé tot el que ha estat buscant d’aquest.. ho voleu veure?
Avui ha estat el torn del Dominic! Dins la seva capsa hi ha posat els següents elements significatius per a ell:
– Un sonall en forma de coet
– Un mossegador en forma de girafa
– Un peluix interactiu
– Fotos d’ell quan va néixer i de la seva família
– Un conte de roba que hem explicat i amb el qual hem jugat!
Moltes gràcies família, ens ha agradat molt!!
Avui els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial hem realitzat una sortida de ZER al Castell de Montsonís. Després de la visita, hem anat a dinar a Foradada.
Ens ho hem passat molt bé i ens ha agradat molt!
Avui a l’escoleta hem experimentat amb ous de gallina i de guatlla! Primer hem parlat d’on sortien els ous i hem vist unes imatges en uns llibres.
Després hem manipulat ous bullits i sense, els hem trencat, batut, hem fet trasvassaments,etc.
Per últim els hem tastat: una truita, ou dur i ou ferrat, que bo estaven! 
Avui els alumnes de CM hem anat a buscar planter al Jarana.
Moltes gràcies!
Ahir a l’escoleta vam recrear la feina del personal sanitari amb maletí amb totes les eines que ells utilitzen i altres elements reals (un fonendoscopi, venes, mascaretes, medicaments …).
Ens vam posar bates de metges i infermers i altres van fer de pacients!
Vam gaudir molt jugant-hi i vam aprendre moltes coses d’aquesta professió tant necessària!