BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Dins de la XXV Setmana Sense Fum, infermeres del CAP de Vilanova de la Barca han ofert a l’alumnat de Cicle Superior una xerrada sobre el tabac i els seus perjudicis per a la salut.
Dins del programa de fruita a les escoles, avui, les nenes i nens d’Educació Infantil i Cicle Inicial hem realitzat una sortida a una explotació fructícola de Rufea. L’activitat “Del tros a la llar”, ha consistit en la visita a un camp de fruiters, la degustació de fruita i la realització d’un taller.
In this way we started one more English Day in Mestral school. This edition was about talents because we think EVERYBODY IS TALENTED, that’s why we carried out different activities to find our talent.
The little ones had the pleasure of listening to a tale told by Conxita, the teacher who worked in the school for many many years. Special thanks to Conxita for always coming and spending time with us!
It was such a funny day!!!
Els nens i nenes d’I5 incubem ous de gallina!
El Miquel, pare del Matteo, ens ha portat ous fecundats, i juntament amb la incubadora intentarem que neixin pollets!
Esperem que durant aquests 21 dies el seu creixement vagi bé! Cada setmana anirem recollint el procés, mesurant, pesant i observant amb la llum l’ou.
El divendres els alumnes d’educació Primària vam fer diferents activitats al Pumptruck del poble.
Ens ho vam passar molt bé!
El divendres, famílies de l’escola van participar en el muntatge d’una cuineta per al pati.
Moltes gràcies!
Avui tots els nens i nenes de l’escola hem anat al pumptrack del poble amb la bicicleta.
Ens ho hem passat molt bé!
Durant aquest tercer trimestre els infants d’Educació Infantil gaudiran de nous ambients.
Esperem que gaudiu veient les fotos tant com ells gaudeixen als ambients!!
Avui hem rebut la visita de la Mariona i l’Amèlia, dues científiques lleidatanes que treballen a l’IRB.
Durant la visita ens han explicat el seu ofici, el paper de la dona a la ciència al llarg del temps i la rellevància de la investigació científica.
Per acabar, hem realitzat un taller en el qual hem representat cadenes d’ADN tot aprenent el paper de les seves proteïnes.
Ens ha agradat molt!
Els nens i nenes de Cicle Inicial hem treballat la tècnica “El binomi fantàstic” i ens hem inventat unes històries meravelloses!
Ens ho hem passat genial!
Al llarg d’aquesta setmana, a l’escola durem a terme la “Setmana de la Roda” per la qual cosa s’han planificat diferents activitats:
El dimecres 15 de maig, al matí, anirem al pumptrack del nostre poble a gaudir d’unes classes de tecnificació a càrrec dels monitor del “Bike Aventure” de Vila-Sana. Caldrà que tot l’alumnat de l’escola porti la bicicleta o patinet de casa i el casc.
Boys and girls from 4th grade, had the great honor of participating in the 1st English Day of ZERs of Segrià in Sudanell.
In this meeting we found friends from ZER La Coma, L’Horta de Lleida, Alt Segrià, L’Oliver, l’Eral and of course, our mates from Vilanova de la Barca.
The English Day revolved around the Olympic Games: sports, athletes… and obviously everything in English!
In the morning we played games and learnt Scottish dancings with David Vivanco, he also played the Scottish pipe!!! After having lunch all together we had time to freely play and finally we participated in a gymkhana around Sudanell to get some instructions in order to make our Olympic Torch.
This morning, children wanted to explain the activities to their classmates because they had a great day of language immersion!
Ahir els alumnes de CM i CS vam anar fins a Alpicat a veure l’obra de teatre “Matres” de la companyia de teatre Campi qui pugui.
Va ser un moment molt especial per als actors, actrius, equip tècnic i escenògrafs… ja que tot just era la seva segona representació i la nostra presència els ajudaria a seguir millorant l’obra per a l’estrena definitiva.
Finalitzada la representació, vam poder conversar amb els actors i les actrius, així com l’equip tècnic per aportar la nostra opinió sobre què ens havia semblat, què ens havia remogut, què hi podríem aportar, consells, dubtes, aclariments…
Estem immensament agraïts pel fet que hagin comptat amb la nostra presència i les nostres aportacions per poder millorar i engrandir el seu projecte.
Gràcies i bona estrena!
Dins del programa de Fruita a l’Escola, els i les alumnes de Cicle Inicial han dut a terme un taller titulat “On és el dinar”.
Ens ha agradat molt!
Us mostrem les fotografies del tercer dia de colònies a Prades.
Ens ho estem passant molt bé!
Us mostrem les fotografies del segon dia de colònies a Prades.
Ens ho estem passant molt bé!
Us mostrem les fotografies del primer dia de colònies a Prades.
Ens ho estem passant molt bé!
Per celebrar la diada de Sant Jordi, al llarg del dia d’avui, tots els alumnes de l’escola hem realitzat diferents activitats.
Tot seguit us adjuntem un recull de fotografies.
A partir del projecte a nivell d’escola UN VIATGE PER L’ESPAI hem elaborat una revista digital on cada aula hi exposa una petita mostra del treball que han estat fent.
Esperem que us agradi!
S’acosta Sant Jordi i ens fa molta il·lusió compartir amb vosaltres la planificació de les activitats que tenim preparades per la jornada de Sant Jordi.
Com ja sabeu…, ens agraden molt els contes! Per això, durant la tarda d’avui, famílies voluntàries, aprenents de l’escola i mestres ens explicaran contes als diferents grups de l’escola.
Arribada la Primavera, és el moment de preparar una nova edició del mercat de l’escola, és per aquest motiu que al llarg de les darreres setmanes tots els i les alumnes hem estat confeccionat un producte per ser venut.
Així, demà dimarts 23, a partir de les 16 hores, es posaran a la venta clauers originals a un preu de 2€.
La recaptació es destinarà a la subvenció d’activitats pedagògiques que es realitzin al llarg del curs.
A la pàgina web de l’escola trobareu penjat el vídeo del pregó que han fet els alumnes de CI.
A partir del projecte d’escola UN VIATGE PER L’ESPAI hem elaborat una nova edició de la Reviscola. Una revista digital on cada aula ha exposat una petita mostra del treball que hem fet. Durant el dia de demà rebreu l’enllaç d’un nou exemplar de la 4ª edició de la Reviscola.
Al llarg de la darrera setmana, per tal d’incentivar l’escriptura creativa, els alumnes de d’educació Primària han realitzat una nova edició dels Jocs Florals tot deixant córrer la seva imaginació i escrivint històries d’allò més boniques.
També per celebrar el dia de Sant Jordi al llarg del matí del dimarts 23 es representarà una obra anomenada “La llegenda de la dragona”.
El dimarts 23, a primera hora, els alumnes de CS ajudarem a vendre roses a la parada que l’AFA muntarà al costat de la parada de l’autocar, carretera 35.
Ens agrada llegir, ens agrada Sant Jordi!