BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

LECTURA COL·LECTIVA “LA CASA DEL MISTERI”

Avui els infants de cicle mitjà hem fet la lectura col·lectiva del conte “La casa del misteri”.

Gràcies a les caixes de llibres que ens cedeix el bibliobús podem treballar contes tenint un exemplar per cadascú.

El conte d’avui ens ha encantat!

També hem enregistrat vídeos de com llegim per poder veure allò que hem de millorar. Seguir practicant la lectura a casa i a l’escola és molt important per al nostre aprenentatge!

 

 

 

PINTEM UNA AQUAREL·LA DEL PARC ASTRONÒMIC DEL MONTSEC!

Els infants de cicle mitjà ja ens estem preparant propera sortida al Parc Astronòmic del Montsec.

Hem investigat què és, quines instal·lacions té, perquè és important, on està situat…

Un cop hem fet totes aquestes indagacions l’hem dibuixat i fet una aquarel·la de l’edifici principal.

Estem molt engrescats amb aquesta sortida i hem fet una obra d’art!

CARNAVAL_Rua de Carnaval

Per tal de concloure la setmana de carnaval a l’escola, demà divendres 16 de febrer farem una rua pel poble juntament amb els alumnes de la llar.

Començarem a les 15:15 hores davant de l’escola i després de donar una petita volta pel poble tornarem al pati on farem una xocolatada.

Hem d’agrair a la botiga Bon Àrea del poble que ens ha regalat la xocolata i l’AFA que ha comprat els melindros.

CARNAVAL A L’ESCOLA

Ja ha arribat el Rei Carnestoltes!!!
Com cada any ja ha dictat les seves consignes que s’hauran de dur a terme al llarg de la setmana vinent, del dimarts 13 de febrer fins el divendres 16 de febrer.

NOVETAT! Com a novetat aquest curs, el divendres dia 16 de febrer a les 15:15h farem una Rua de Carnaval pel poble i volem convidar a les famílies a que ens acompanyeu. Quan finalitzi la Rua, els infants de l’escola berenarem xocolata i melindros al pati.

Per tal de reduir els residus al màxim porteu de casa un got de plàstic reutilitzable i una cullereta que s’enduran a l’acabar.

Visca el Rei Carnestoltes!

VI SETMANA DE LA CIÈNCIA_Dia 3

Avui els nens i nenes de Cicle Inicial de l’escola Mestral han realitzat experiments. A cada aula s’han elaborat diferents experiments, en els quals els nens i nenes de l’escola ha pogut gaudir d’una estona científica.

  • A l’aula de Cicle Superior han estat el Nil, la Ousmane i l’Aicha que han presentat “La moneda ballarina”
  • A l’aula de Cicle Mitjà han estat la Selma, el Gerard i el Llàtzer que han presentat 2 experiments: “Bombolles rebotants” i “La llauna voladora”.
  • I per últim, a l’aula de Cicle Inicial  han estat l’Arlet, el Youssef i el Juan José que han realitzat ”El volcà”.

Tots els nens i nenes de l’escola han gaudit molt!

Text escrit per l'Aina i la Clàudia

VI SETMANA DE LA CIÈNCIA_Dia 2

Avui els nens i nenes de Cicle Superior de l’escola Mestral han realitzat experiments. A cada aula s’han elaborat diferents experiments, en els quals els nens i nenes de l’escola ha pogut gaudir d’una estona científica.

  • A l’aula de Cicle Superior han estat l’Efrén, l’Aina, el Roc i l’Ares que han presentat 3 experiments: “L’ou rebotador”, “El got que absorbeix l’aigua” i “El globus que s’infla i es desinfla sol”.
  • A l’aula de Cicle Mitjà han estat la Joana i el Kilian que han presentat 2 experiments: “La pluja de colors” i “Larc de Sant Martí en un got”.
  • I per últim, a l’aula d’I3 i I4 han estat la Clàudia, l’Èric i la Cristina que han realitzat ”L’arc de Sant Martí”.

Tots els nens i nenes de l’escola han gaudit molt!

Text escrit per la Joana i l'Ares

VI SETMANA DE LA CIÈNCIA_Dia 1

Avui els nens i nenes de Cicle Mitjà de l’escola Mestral han realitzat experiments. A cada aula s’han elaborat diferents experiments, en els quals els nens i nenes de l’escola ha pogut gaudir d’una estona científica.

  • A l’aula de Cicle Superior han estat la Joana, la Itzel, l’Anaël, el Joel, el Nil i el Dídac que han presentat: “El líquid no Newtonià” i el “Remolí d’aigua”.
  • A l’aula de Cicle Mitjà han estat el Matteo, el Jaïr, la Greta, el Noè i la Lucía que han presentat: “Les densitats màgiques” i “L’aigua que puja sola”.
  • I per últim, a l’aula d’I3 i I4 han estat l’Arnau i el Guillem que han realitzat:”El volcà” i “L’ou i l’ampolla”.

Tots els nens i nenes de l’escola han gaudit molt!

Text escrit pel Roc i l'Èric

VI SETMANA DE LA CIÈNCIA_Joan Oró

Aprofitant que l’any 2023 ha estat l’any Oró i en relació amb la VI Setmana Setmana de la Ciència a l’escola, durant les darreres setmanes les diferents aules hem treballat la figura de Joan Oró, científic lleidatà de gran rellevància.

Cada aula ens hem repartit aspectes de la seva vida, descobriments i avenços científics i avui com a acte d’inici de la VI Setmana de la Ciència a l’escola els hem posat en comú tot explicant a la resta de companys i companyes.

Ens ha agradat molt conèixer a Joan Oró.

MÈTODE CIENTÍFIC

Aprofitant que la setmana vinent es celebra la VI Setmana de la Ciència a l’escola, els alumnes de Cicle Superior hem estat treballant el mètode científic.

Ens fem preguntes, formulem hipòtesis, recollim resultats, analitzem els resultats, extraïem unes conclusions…