BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui els infants de cicle mitjà hem fet la lectura col·lectiva del conte “La casa del misteri”.
Gràcies a les caixes de llibres que ens cedeix el bibliobús podem treballar contes tenint un exemplar per cadascú.
El conte d’avui ens ha encantat!
També hem enregistrat vídeos de com llegim per poder veure allò que hem de millorar. Seguir practicant la lectura a casa i a l’escola és molt important per al nostre aprenentatge!
El passat dimarts 13 de febrer els alumnes d’I5 i Cicle Inicial vam escoltar el conte “Leia. Tan iguals i tan diferents”.
Ens va agradar molt!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a l’escola…
“Divendres disfressa lliure portarà
i a la rua de Carnaval et divertiràs”
Els infants de cicle mitjà ja ens estem preparant propera sortida al Parc Astronòmic del Montsec.
Hem investigat què és, quines instal·lacions té, perquè és important, on està situat…
Un cop hem fet totes aquestes indagacions l’hem dibuixat i fet una aquarel·la de l’edifici principal.
Estem molt engrescats amb aquesta sortida i hem fet una obra d’art!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a l’escola…
“Amb la roba del revés vindràs
i un fart de riure et faràs”
Per tal de concloure la setmana de carnaval a l’escola, demà divendres 16 de febrer farem una rua pel poble juntament amb els alumnes de la llar.
Començarem a les 15:15 hores davant de l’escola i després de donar una petita volta pel poble tornarem al pati on farem una xocolatada.
Hem d’agrair a la botiga Bon Àrea del poble que ens ha regalat la xocolata i l’AFA que ha comprat els melindros.
Avui els infants de cicle mitjà hem anat a l’ajuntament a fer un pregó per anunciar la nostra Rua de Carnaval.
La Rua sortirà demà de l’escola a les 15:15h i farà un petit recorregut pel poble.
Us hi esperem!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a l’escola…
“El dimecres de blanc i negre et vestiràs
i als escacs jugaràs”
Avui els alumnes de Cicle Superior hem anat a buscar la xocolata que ens ha donat la botiga Bon Àrea per la xocolatada del divendres.
Moltes gràcies Bon Àrea!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a l’escola…
“El dimarts amb l’univers t’inspiraràs,
estrelles, planetes, constel·lacions…
i a tots i a totes ens sorprendràs”
Ja ha arribat el Rei Carnestoltes!!!
Com cada any ja ha dictat les seves consignes que s’hauran de dur a terme al llarg de la setmana vinent, del dimarts 13 de febrer fins el divendres 16 de febrer.
NOVETAT! Com a novetat aquest curs, el divendres dia 16 de febrer a les 15:15h farem una Rua de Carnaval pel poble i volem convidar a les famílies a que ens acompanyeu. Quan finalitzi la Rua, els infants de l’escola berenarem xocolata i melindros al pati.
Per tal de reduir els residus al màxim porteu de casa un got de plàstic reutilitzable i una cullereta que s’enduran a l’acabar.
Visca el Rei Carnestoltes!
Avui els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem anat a la llar i els hi hem presentat una selecció dels experiments que hem realitzat al llarg de la setmana.
Ens ho hem passat molt bé!
Avui els nens i nenes de l’escola hem fet una petita mostra al carrer dels experiments que hem estat realitzant durant la VI Setmana de la Ciència a l’escola.
Ens ha agradat molt poder mostrar a les famílies i obrir al poble alguns dels experiments treballats.
Moltes gràcies per venir!
Ens ho hem passat d’allò més bé i esperem repetir-ho l’any vinent!
Avui els nens i nenes de Cicle Inicial de l’escola Mestral han realitzat experiments. A cada aula s’han elaborat diferents experiments, en els quals els nens i nenes de l’escola ha pogut gaudir d’una estona científica.
Tots els nens i nenes de l’escola han gaudit molt!
Text escrit per l'Aina i la Clàudia
Avui els nens i nenes de Cicle Superior de l’escola Mestral han realitzat experiments. A cada aula s’han elaborat diferents experiments, en els quals els nens i nenes de l’escola ha pogut gaudir d’una estona científica.
Tots els nens i nenes de l’escola han gaudit molt!
Text escrit per la Joana i l'Ares
Avui l’alumnat de cicle Inicial hem anat a fer un pregó a l’Ajuntament per explicar l’activitat de ciència al carrer que es durà a terme demà, 8 de febrer, a les 15:45 hores davant de l’escola.
Avui els nens i nenes de Cicle Mitjà de l’escola Mestral han realitzat experiments. A cada aula s’han elaborat diferents experiments, en els quals els nens i nenes de l’escola ha pogut gaudir d’una estona científica.
Tots els nens i nenes de l’escola han gaudit molt!
Text escrit pel Roc i l'Èric
Aprofitant que l’any 2023 ha estat l’any Oró i en relació amb la VI Setmana Setmana de la Ciència a l’escola, durant les darreres setmanes les diferents aules hem treballat la figura de Joan Oró, científic lleidatà de gran rellevància.
Cada aula ens hem repartit aspectes de la seva vida, descobriments i avenços científics i avui com a acte d’inici de la VI Setmana de la Ciència a l’escola els hem posat en comú tot explicant a la resta de companys i companyes.
Ens ha agradat molt conèixer a Joan Oró.
Aprofitant que la setmana vinent es celebra la VI Setmana de la Ciència a l’escola, els alumnes de Cicle Superior hem estat treballant el mètode científic.
Ens fem preguntes, formulem hipòtesis, recollim resultats, analitzem els resultats, extraïem unes conclusions…
