BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Arribada la Primavera, és el moment de preparar una nova edició del mercat de l’escola, és per aquest motiu que al llarg de les darreres setmanes tots els i les alumnes hem estat confeccionat un producte per ser venut.
Així, demà dimarts 23, a partir de les 16 hores, es posaran a la venta clauers originals a un preu de 2€.
La recaptació es destinarà a la subvenció d’activitats pedagògiques que es realitzin al llarg del curs.
Us compartim el pregó on els alumnes de Cicle Inicial han comunicat el mercat a tot el poble:
Bona tarda famílies!
Ens fa molta il·lusió compartir amb vosaltres el vídeo on participa tot l’alumnat de l’escola amb tota la informació necessària per a les colònies a LA FINCA PRADES!
Aquest matí els alumnes de Cicle Inicial i Tercer de l’escola hem anat a la residència Sant Roc a jugar al Bingo.
Ens ho hem passat molt bé!
Amb motiu de la Fira dels Somnis contra el càncer infantil de Balaguer, els infants de quart hem anat aquest matí caminant a la residència Sant Roc a entrevistar als padrins i padrines sobre el centenari de l’arribada del tren a Balaguer. Hem preparat unes preguntes per parelles i hem entrevistat a quatre padrines. Amb tota la informació que hem recollit elaborarem un reportatge que estarà exposat a Balaguer el proper dia 5 de maig.
Ens ha agradat molt compartir aquesta estona amb les padrines.
Avui, tots els alumnes d’educació Primària hem visitat el MNATEC Bus que hi ha al costat del camp de futbol.
Ens ha agradat molt!
A final de mes, els alumnes de l’escola anirem de colònies a la “Finca Prades” a Prades.
Per la qual cosa hem preparat un tríptic informatiu amb tota la informació referent a les colònies.
En tenim moltes ganes!
Al tornar de les vacances de Setmana Santa, els infants de cicle mitjà hem tingut una gran sorpresa.
El Germán Martínez ens ha contestat!
Hem pogut veure el vídeo i hem escoltat atentament les seves respostes a les quals ha dedicat temps i esforç.
Us enllacem el vídeo per tal que les pugueu veure.
¡MUCHAS GRACIAS GERMÁN!
Com a cloenda del darrer dia del trimestre, al llarg de la tarda, els nens i nenes d’educació Infantil hem buscat els ous de Pasqua que estaven amagats per l’escola i en trobar-los els hem repartit a la resta d’infants de l’escola.
Ha estat molt divertit!
Avui, tots els nens i nenes de l’escola hem celebrat el Dia Mundial de l’aigua tot confeccionant un mural conjunt a nivell d’escola amb l’objectiu de fer conscients als infants de la situació de sequera que estem vivint actualment i de quines actuacions podem fer en el nostre dia a dia per estalviar aigua.
L’aigua és vida!
Avui tots els nens i nenes de l’escola hem anat a passejar per la llera del riu. Hem pogut gaudir de la naturalesa que envolta el nostre poble i també hem aprofitat per esmorzar tots plegats.
Visca la Primavera!
El dijous 21 de març els alumnes de Cicle Mitjà de l’escola van participar a la Trobada Esportiva d’Escoles Rurals que es va dur a terme a Balaguer.
Va ser una gran experiència!
Al llarg d’aquesta setmana els alumnes de Cicle Superior hem anat a l’hort de l’escola per collir els enciams i les escaroles que hi vam plantar a l’octubre.
També hem aprofitat per preparar la terra traient les males herbes i removent la terra per plantar-hi de nou al tornar de vacances.
Ens agrada anar a l’hort!
Durant aquest segon trimestre els infants d’infantil han pogut gaudir de l’ambient de llum negra, l’ambient de modelatge i l’ambient de circ.
Com ens han agradat!!
Les nenes i nens d’I3 i I4 hem fet galetes de dinosaures. Un cop elaborades, les hem portat a coure al forn de l’Adrià i la Sònia.
Mmmm… que bones!
Les nenes i nens d’I5 hem fet galetes de dinosaures. Un cop elaborades, les hem portat a coure al forn de l’Adrià i la Sònia.
Ens ha agradat molt l’activitat!
Els infants de cicle mitjà hem iniciat la situació d’aprenentatge: MESUREM
En aquesta situació d’aprenentatge s’ha plantejat el repte de fer un plànol de la classe amb tots els seus elements a escala.
Avui hem començat a mesurar els diferents elements de la classe i hem estrenat el làser de mesura per mesurar la llargada i l’amplada de l’aula.
Estem molt engrescats/des!
El passat divendres 8 de març l’alumnat d’Educació Infantil i de Cicle Inicial va anar a visitar el museu dels dinosaures que es troba a la Conca Dellà.
Ens ho vam passar molt bé i ens va agradar molt!
Avui els infants de cicle mitjà hem acabat al nostre vídeo per tal d’enviar-lo al científic Germán Martínez que treballa a la NASA.
Partint de l’estudi de la vida i descobriments de Joan Oró, ens vam poder posar en contacte amb el científic German Martínez. El German Martínez és doctor en Física, professor de Termodinàmica Atmosfèrica i Radiació a la Universitat de Michigan, fellowship de la National Aeronautics and Space Administration (NASA) i un dels investigadors més prometedors
que ha sortit d’Espanya en els darrers temps.
A partir d’aquest contacte, se’ns va generar un interès pel planeta Mart i pels vehicles que s’han enviat durant aquest anys anomenats Rovers.
Amb tot això i les nostres investigacions hem gravat un vídeo per tal d’enviar-lo al Germán i estem esperant amb molta il·lusió la seva resposta!
Esperem que us agradi!
El passat dijous 7 de març, els alumnes de Cicle Superior vam participar a la Trobada Esportiva d’escoles rurals realitzada a Balaguer.
En aquesta trobada ens vam reunir a prop de 300 alumnes d’altres escoles del territori.
Va ser una gran experiència!
Avui els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem realitzat una sortida de ZER a Àger.
Ens ho hem passat molt bé!