Lleure -espai de menjador-. Primària. Centre d’interès: “Martinoca”

EL CENTRE D’INTERÈS A PRIMÀRIA  AQUEST CURS ÉS………!!!!!!!

LA MARTINOCA!!!!

Aquest joc és compartit amb 1r, 2n,3r, 5é i 6é. A les parets del menjador es realitzarà unes caselles amb diferents continguts on tots els infants del menjador la veuran cada dia. L’objectiu d’aquest joc és arribar a l’última casella. Per tal de poder arribar-hi els infants han de respectar les normes i respondre correctament la pregunta setmanal que se’ls hi formula.

FUNCIONAMENT:

Cada dijous de la setmana al  grup classe se’ls dóna un sobre amb una pregunta en el seu interior. A l’espai que tenim entre el pati i l’inici de les classes de la tarda es llegeix la pregunta, els infants tenen un temps determinat per escollir la resposta correcte, si hi ha opcions, o dir-ne la que creuen que pot ser.

Arribat a aquest punt hi ha diferents opcions:

1. Encerten la pregunta: En el cas que el grup classe hagi encertat la pregunta és tira el dau per saber quantes caselles ens movem.
  2. No encerten la pregunta: No tiren el dau i és queden a la casella actual fins a la propera pregunta.
  3. Encerten la pregunta però no han dut a terme les consignes: Tiren el dau i retrocedeixen el número de caselles que ha sortit en aquest.

*Les preguntes de cada setmana van adequades segons l’edat dels infants i els seus interessos, per tant cada grup pot tenir una pregunta diferent.

Cada setmana el grup que estigui en primera posició obtindrà un premi, prèviament escollit i consensuat amb cada grup classe segons les seves motivacions. Si una setmana el grup que va al davant no s’ha comportat correctament no obtindran aquesta recompensa.

Com a tota oca hi han caselles per avançar mes ràpid, per tirar enrere i estar un període de temps determinat sense tirar.

QUE COMENÇI EL JOC!!!!!!!