Lleure -espai de menjador-. Infantil (P4 i P5)

AQUEST CURS A L’ ESPAI DE MENJADOR DE P4 i P5 VIATJAREM AL CEL.

Mitjançant aquest conte treballarem amb els infants els hàbits en l’espai de menjador.

EL CONTE DE LA LLUNA I EL SOL

El Sol estava trist, li pesaven els ulls i no tenia ganes de somriure. Els núvols, els trons i els llampecs es preguntaven que li podia passar ja que últimament havien de treballar més i més sovint ja que el sol no tenia ganes de sortir a passejar. A l’hora de berenar ho van comentar amb l’ Estrella, amiga del sol des de petita: saps que li pot passar al sol que està tant trist? Li pots preguntar tu que ets la seva amiga? L’ estrella va estar d’acord i aquella mateixa tarda es va disposar a parlar amb el seu amic.

• Sol, què et passa? Perquè no estàs feliç? (li va preguntar la Estrella?
  • Perquè em fa mal el cor Estrelleta meva (li va respondre el Sol)
  • I com es això? T’has fet un cop? Vols que anem al metge?
  • No, no… no és aquest tipus de mal. Em fa mal el cor perquè mai he vist a la lluna.

La Estrella es va quedar bocabadada

– Estic trist perquè mai he pogut parlar amb la Lluna, quasi no la puc veure

• Perquè quan ella s’aixeca i passa al meu costat quan jo vaig a dormir m’enlluerna amb la seva llum tan blanca i brillant. Li vull parlar, dir-li que m’agradaria ser el seu amic però passa tan ràpidament pel meu costat que no puc ni dir hola (i el Sol va començar a plorar)
  • Doncs no et preocupis Sol, que jo la veig cada dia i li parlaré de tu, et sembla bé?
  • Siii, estaria supermegacontent, moltes gràcies Estrelleta meva (li va respondre el Sol)

I dit i fet, aquella mateixa nit la Estrella es va apropar a la Lluna. Tota blanca i brillant que n’era de bonica!! Li va preguntar:

• Lluna llunera, tu coneixes al Sol?

La Lluna de cop es va posar tota vermella i li va respondre que si

• I t’agradaria ser la seva amiga? Jo conec al Sol i ell vol ser el teu amic.
  • I tant que m’agradaria ser la seva amiga, ja fa temps que vull parlar amb ell però sempre va amb preses i marxa ràpid. Sols un petit Hola i adéu.
  • (Si! Va pensar la Estrella) Perfecte, dons si vols podem quedar demà a la tarda, quan el sol es pongui i tu surtis a passejar.

I així va ser com l’ Estrella va organitzar una cita per la Lluna i el Sol. Tos dos es van posar supercontents i esperaven l’hora de veure’s amb moltes ganes.

L’hora va arribar i va acabar de cop. No havien pensat que quan el Sol es posa i la Lluna surt el moment passa tant ràpid que quasi no es veuen. Sols van poder dir Hola amb la maneta.

Resultat: El Sol i la Lluna estaven més tristos que abans.

L’ Estrella va estar tot el dia i la nit pensant que podien fer per que el moment del retrobament fos una mica més llarg.

• Ja sé!! Li demanaré al temps que vagi més lent en el moment que ells es creuen i així podran estar una estoneta juntets.

I dit i fet l’ Estrella va parlar amb el temps. Aquest li va dir que cap problema, que quan el Sol comences a baixar havia de anar contant en segons, es a dir: després de cada número havia de recitar la paraula “Mississipí”  i la Lluna en pujar també havia d’ igual.

Aquell capvespre i amb les indicacions ben rebudes, el Sol estava tot nerviós per començar a baixar i poder trobar-se amb la Lluna. S’havia pentinat els raig d’ una manera molt curiosa i estava d’allò més guapo. La Lluna s’havia posat el seu vestit més brillant perquè així és com es trobava de contenta.

Ja arribava l’hora, tot estava a punt per començar a baixar (o pujar per la Lluna) i el Sol i la Lluna van emprendre la marxa cantant:

• Un Mississipí, dos Mississipí, tres Mississipí, quatre Mississipí, cinc Mississipí…

I en arribar al 7 Mississipí es van trobar el Sol i la Lluna!! Aquell dia i com a regal, el temps va detenir-se una miqueta més de l’habitual i estava molt emocionat per veure als seus amics com es miraven .

Des d’ aquell dia tant a l’alba com al capvespre quan el cel es posa de color rosa, taronja, blau brillant, grog…. és per que el Sol i la Lluna estan un davant de l’altre somrient i explicant-se moltes coses.

I conte contat… aquest conte s’acabat!!

—————–

A més a més els nens i nenes de P5 hem afegit la figura dels pirates, aquest estan buscant un tresor màgic a l’escola, que els portarà a fer que els protagonistes del centre ‘d’interès La Lluna i el Sol, es puguin trobar junts més temps.

Necessiten la col·laboració dels nens i nenes de P5, per poder trobar el tresor, ho aconseguiran si els nens i nenes aconsegueixen positivament tots els ítems que estem treballant, si això es fa realitat, deixaran un tros de tresor màgic a l’escola per als nens i nenes de P5.

Per ajudar-los a aconseguir l’èxit de la missió, els pirates deixaran pistes cada vegada que aconsegueixin juntar el sol i la lluna.

Mitjançant aquesta història estem treballant molt!!!!!!! Estem fent un taller molt divertit.

—————————-

– Taller : La Lluna i el Sol

Aquest taller consisteix en realitzar una Lluna i un Sol fets de paper Maixé.

Començarem inflant un globus, després amb paper de cuina i cola blanca, rebaixada amb aigua, anirem envoltant el globus fins fer varies capes. Quan s’assequi i la pintarem.

CONTINUEM AMB ELS JOC ORGANITZAT!!!!!

– Joc organitzat: Realitzarem al pati petit diferents activitats col·laboratives en grup on es desenvolupa la psicomotricitat. Com per exemple:

• Aranya peluda
  • Terra, mar i aire
  • Cuba, Stop.
  • Vaca Paca té una taca
  • Mirall
  • El baile del King Kong
  • Pica pared
  • Buggie Buggie
  • Animal de la cova
  • ¿Qui falta a la rotllana?