Infantil. Espais.

Hola famílies!!!

Una de les principals propostes pedagògiques de la nostra escola a Educació Infantil són els Espais d’Aprenentatge. Suposen uns escenaris de comunicació i de relació on els infants interactuen i experimenten lliurement amb diferents materials i propostes al voltant d’un eix determinat. Els alumnes d’I4 i I5 estan gaudint actualment d’aquests Espais:

GRANS CONSTRUCCIONS
Un espai on els infants utilitzen materials per construir i crear volums desenvolupant la seva imaginació. També desenvolupen habilitats socials aprenent a construir prenent decisions i compartint idees amb altres nens i nenes.

ART
Els infants desenvolupen la seva creativitat de manera lliure experimentant amb diferents eines i tècniques de producció artística. L’art és una forma de comunicació que fa créixer l’autoestima i la seguretat dels infants. Valorar de forma positiva les seves produccions els motiva per avançar.

MINIMONS

En aquest Espai els infants creen i inventen petits mons a través de materials manipulatius. Creen escenaris i personatges i representen altres petits mons fent servir la seva imaginació.

LLUM I COLOR

Un espai diferent per explorar a través de la llum i el color. Els nens i les nenes poden manipular i experimentar amb les capses de llum, llum negre, projector, ombres i llum. Experiències noves i sensacions fent servir la llum, les ombres i el color.

MANETES

En aquest espai els infants experimenten amb diferents materials i textures. Tocar, sentir, manipular, olorar, barrejar, classificar, ordenar, separar… són procediments de la vida quotidiana que fem contínuament durant el dia. Aquest ambient ens permet fer hipòtesis amb diferents materials. Ens permet investigar les característiques de cada material, i així tenir sensacions tant tàctils com visuals. Tot un seguit d’activitats on es desenvolupa la psicomotricitat fina i la creativitat.

FANTASIA

Un espai per gaudir amb les diferents disfresses, barrets, sabates, titelles… i on els infants aprenen a fer teatre, a imaginar que són diferents personatges donant la possibilitat de poder provar diferents rols. La transformació de la seva identitat és una font molt gran de plaer i riquesa personal pels infants que es troben en un moment de construcció d’aquesta identitat. Veure com es transforma la seva imatge i el seu rol, sense que això faci canviar o perillar la seva identitat, és una experiència molt positiva per tal d’enfortir la seva autoestima. Un espai per obrir-se, per ballar i per deixar-se portar per les aventures que es poden produir.

Molt aviat els infants d’I3 podran gaudir d’aquests Espais i s’obriran 2 propostes més: LUDOTECA en anglès i MOU EL COS.  Aquí us deixen un petit recull fotogràfic.