6è Racons de matemàtiques

Amb metodologia de racons i a través d’activitats interactives i divertides, estem enriquint els nostres coneixements i descobrint noves maneres d’aplicar els conceptes matemàtics que hem après. A continuació, us portem un resum dels quatre racons que hem iniciat aquest 2n trimestre.

**1. Pensament Computacional amb Code.org:**
En aquest racó, hem entrat en el món de la programació utilitzant la plataforma Code.org. A través de desafiaments i activitats interactives, els alumnes han après a pensar de manera lògica i sistemàtica per resoldre problemes. Han creat algoritmes i seqüències d’instruccions per fer que els personatges dels jocs completin tasques específiques. Això no només ha desenvolupat les seves habilitats de pensament computacional, sinó també la seva capacitat de resolució de problemes i la seva creativitat.

**2. Jocs de Fraccions i Percentatges:**
En aquest racó, hem explorat el món emocionant de les fraccions i els percentatges a través de jocs divertits i enginyosos. Hem jugat amb dominós de fraccions per comprendre millor la seva equivalència i hem relacionat aquestes fraccions amb els percentatges. Mitjançant aquestes activitats, els alumnes han consolidat els seus coneixements sobre fraccions i percentatges de manera pràctica i interactiva.

**3. Exercicis de Divisibilitat i Múltiples:**
En aquest racó, hem aprofundit en els conceptes de divisibilitat i múltiples a través d’exercicis pràctics i desafiaments divertits. Hem resolt problemes relacionats amb els múltiples i divisors d’un nombre, utilitzant estratègies diverses per trobar solucions eficaces. Aquest racó ens ha permès comprendre millor la relació entre els nombres i els seus divisors, així com la seva aplicació en la resolució de problemes matemàtics.

**4. Resolució de Problemes Aplicats:**
Finalment, en aquest racó, hem posat a prova tots els conceptes matemàtics que hem après mitjançant la resolució de problemes aplicats. Hem plantejat situacions de la vida real i hem utilitzat les nostres habilitats matemàtiques per trobar solucions adequades. Aquest racó ens ha ajudat a veure com les matemàtiques s’apliquen en diferents àmbits de la vida quotidiana i com poden ser una eina poderosa per a la resolució de problemes.