1r. Activitats de música del segon trimestre

Hola famílies!

Durant  aquest 2n trimestre a música l’alumnat de 1r hem estat treballant el concepte d’intensitat a partir del cos, el moviment  i la discriminació auditiva. Vivenciant aquesta qualitat del so amb el cos, fent servir instruments i /o elements i amb diferents agrupacions; com per exemple, en una activitat on en parelles havien d’inventar un moviment pel fort i un altre per al fluix. Alguns infants van fer els moviments a la vegada, altres van pensar un moviment cadascú per cada intensitat, aquí va entrar en joc la seva imaginació i creativitat.

Amb l’ajuda de la 5a simfonia Beethoven han creat un petit quadre tenint en compte la intensitat. A partir d’una escolta activa dibuixen el fort, el fluix i el crescendo.

Per Carnaval van fer el joc del Carnaval dels animals de Camile Saint-Saents. Havíen d’escoltar una melodia i associar-la amb un animal, segons el so, el timbre i el tempo d’aquesta. També van jugar a imitar el seu moviment.

També hem treballat la música descriptiva, a partir de l’audició d’una versió instrumental de la cançó “Plou i fa sol” i de la “Primavera” d’Antonio Vivaldi, ja que la música ens explica històries i nosaltres les interpretem.

Per tancar el trimestre hem treballat una cançó relacionada amb l’hivern i una altra amb el projecte. Les voleu escoltar?

Tot això i més ho trobareu al DRIVE compartit de 1r. Us animo a donar una ullada a tot allò que fem a música!