XERRADA DELS MOSSOS D’ESQUADRA A SISÈ

Aquest mes de novembre, en sessions de tutoria, les classes de 6è A i de 6è B han rebut la visita del David, un mosso d’esquadra que va venir a fer una xerrada a l’alumnat.  El tema escollit va ser “Internet segura”.

Tant a la classe dels “Hackers” com a la “classe de Paper”, molts alumnes disposen de molts aparells per navegar per Internet i, a més a més, força alumnes són força o molt actius en diferents xarxes socials. En conclusió, que passen moltes hores davant de les pantalles.

El motiu de la xerrada era fer conèixer als alumnes els perills que es poden trobar quan naveguen per la xarxa; i que han d’anar amb molt de compte i no refiar-se de missatges que els poden resultar atractius, doncs moltes vegades no sé sap, en realitat, amb qui s’estan comunicant.

Van sorgir conceptes com: control parental, “bullyng”, privat, contrasenyes personals o l’edat mínima per estar en determinades xarxes socials.

L’alumnat va tenir una actitud molt participativa. Van explicar moltes experiències personals i van fer moltes preguntes.

Per acabar l’activitat, el David els hi va plantejar diferents hipòtesis que l’alumnat va respondre explicant el que farien en cadascuna de les situacions.