Criteris de prioritat

Els centres educatius de Catalunya ofereixen una quantitat limitada de places. Si el nombre de sol·licituds que heu fet les famílies perquè el vostre fill o filla comenci I3 en un centre determinat és superior al nombre de places que ofereix aquest mateix centre, pot passar que alguna de les famílies que l’hàgiu triat com a primera opció no hi obtingueu plaça.

Per tant, com que alguns centres tenen una demanda d’inscripcions superior al nombre de matrícules que poden oferir, és important que facis constar, en la sol·licitud, el màxim nombre de centres que s’ajusten a les teves prioritats, fins a un total de 10, ordenats segons les teves preferències.

1. Aplicació dels criteris prioritaris

2. Aplicació del criteri de prioritat complementari

Els criteri complementaris serveixen per desempatar i són:

1. Criteri del pare, mare o el tutor o tutora legal treballant al centre educatiu. Quan el pare, la mare o el tutor o tutora legal treballen al centre en el moment en què es presenta la sol·licitud de preinscripció, se sumen 10 punts.
  2. Família nombrosa. Quan l’infant forma part d’una família nombrosa, se sumen 10 punts.
  3. Família monoparental. Quan l’infant forma part d’una família monoparental, se sumen 10 punts.
  4. Ser bessó o trigemin. Quan l’alumne o alumna hagi nascut en un part múltiple, se sumen 10 punts.
  5. Quan l’alumne o alumna es troba en situació d’acolliment familiar, se sumen 10 punts.
  6. Si algun membre de la família té una discapacitat, se sumen 15 punts. Quan el mateix infant, el pare o la mare, o bé algun germà o germana té una discapacitat igual o superior al 33 %.
  7. Se sumen 10 punts si s’acredita la condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme.

Recorda que la documentació acreditativa tant dels criteris prioritaris com dels complementaris s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de preinscripció dins el període establert.

3. Assignació de plaça

Un cop determinada la pertinència o no d’atorgar les puntuacions segons els criteris prioritaris, es fa la suma de la puntuació obtinguda. Per a cada centre educatiu s’ordenen totes les sol·licituds rebudes segons les seves puntuacions, i les que han obtingut una puntuació més alta són les que obtindran una plaça.

En cas d’empat en la puntuació dels criteris prioritaris de diferents sol·licituds, si no hi ha prou places al centre per a totes, s’apliquen els criteris complementaris de manera que, els que hagin obtingut una puntuació més alta, seran els que ocuparan les places en primer lloc.

Trobareu més informació sobre com es fa l’assignació de places i prioritat, quina documentació cal presentar per justificar els criteris de prioritat generals o complementaris, i els calendaris i terminis de la sol·licitud de preinscripció als diferents apartats d’aquest web.

Ah! Recorda que tots els nens i nenes tenen una plaça garantida en un centre escolar. Si després d’aplicar tots els criteris de priorització no s’obté plaça en cap dels centres que s’han fet constar a la sol·licitud, se n’assigna una d’ofici.