Treballem la primera Situació d’Aprenentatge Meraki a 4t

Som la classe de 4t A La cara de Barcelona i de 4t B Els mòbils de Calders. El mateix dia que va ser escollida l’escultura a treballar, ens van desaparèixer les obres d’art que teníem penjades al passadís. Què ha passat? Qui ha estat? La desaparició de l’obra d’art és el punt de partida a una investigació que portem a terme per esbrinar, mitjançant pistes que ens anem trobant, la o les persones culpables del robatori. Així doncs, comencem a ser detectius per trobar respostes…

Ens trobem un mapa de l’escola amb unes coordenades que anem descobrint i coincidint amb diferents espais, fins a arribar en una última pista i saber on està l’obra d’art. Després mitjançant jeroglífics descobrim que ha estat un o més mestres, i per fi en sabem el nom tot desxifrant un codi egipci.

Aprofitem el mapa de coordenades per treballar l’orientació espacial, la mesura com la superfície i el perímetre, i les multiplicacions. Investiguem els autors de l’escultura: l’estil que utilitza, materials, tècniques, i altres obres d’art, i fem recerca amb un guió de treball i amb grups cooperatius. 

Alumnes de 4t.