L’alumnat de 4t de primària aprenen a ballar sardanes amb l’Agrupació Sardanista de Granollers

Des del mes de gener, els i les alumnes de 4t de primària estan participant en unes sessions de ball de sardanes que organitza l’escola amb la col·laboració de l’Agrupació Sardanista de Granollers. Aquesta activitat té com a objectiu apropar als nens i nenes a una manifestació cultural pròpia del nostre territori i fomentar el respecte, la convivència i la participació.

Les sessions es fan cada dues setmanes a l’aula de música. Els alumnes aprenen els passos bàsics per poder ballar una sardana: curts i llargs, cap a dreta i esquerra, seguint el ritme que marca la música interpretada per una cobla. Els nens i nenes formen rotllanes agafats per les mans i mirant al centre mentre ballen.

Els alumnes estan molt motivats i entusiasmats amb aquesta experiència, que els permet conèixer millor una dansa tradicional que forma part del nostre patrimoni cultural. A més, els ajuda a desenvolupar habilitats motrius, musicals i socials. Els mestres també valoren positivament aquest projecte, que contribueix a reforçar els vincles entre l’escola i l’entorn.

Per acabar, el passat dimecres dia 29 d’abril vam anar a la Sala Francesc Tarafa per veure un concert de didàctic de Cobla. Vam poder escoltar cada un dels instruments per separat mentre que el director de l’orquestra ens explicava aspectes interessants de cada un dels instruments.  També vam poder gaudir de diferents tipus de sardanes i el millor de tot el director de l’orquestra ens va convidar a ballar sardanes. Ens ho vam passar molt bé.