FILOSOFEM!

Dins l’horari lectiu dediquem una sessió setmanal a treballar sistemàticament el currículum elaborat pel grup IREF. Aquestes sessions tenen com a objectiu reforçar les habilitats del pensament de l’alumnat partint de la reflexió i el compartir pensaments, criteris… tot raonant allò que s’expressa i participant sempre de manera democràtica.

Aquesta activitat és una de les moltes que realitza l’alumnat de primer on treballem les habilitats de recerca, contextualització – anàlisi, raonament i comunicació.

El que pretenem és que el nostre alumnat sigui capaç de tenir pensament crític i que pugui arribar a argumentar, opinar i debatre d’altres opinions sempre amb un to de respecte.

Iniciem les sessions amb l’escolta de música tranquil.la, respirant i sentint el nostre cos, el nostre batec.

La Filo és la companya (objecte) que ens dóna la paraula al cicle d’educació infantil. Primer, segon i tercer tenim a l’Eloi.   Es llença a l’aire una pregunta, un tema. Col.locats en cercle anem passant la Filo o l’Eloi, verbalitzant allò que pensem o ens ve a la ment i parlem respectant qui té la paraula.

Segons la sessió programada, el tema surt d’un conte, d’una obra d’art o d’un neguit que preocupa a l’alumnat.

Finalitzem la sessió verbalitzant com ens hem sentit, que ens emportem.