Les nostres àvies i avis caminaven més que nosaltres

A partir del monogràfic camins i del visionat de la pel·lícula “Camino a la escuela” ens vam plantejar una sèrie de preguntes relacionades amb el caminar cap a l’escola. A partir d’aquestes qüestions hem realitzat un petit treball d’investigació que hem treballat des de Medi, Català, Castellà i Matemàtiques.

La primera pregunta va ser:

Quants nens i nenes venen caminant a l’escola? Les dades que vam recollir demostraven que la gran majoria de persones anaven en cotxe. De 153 persones, 106 utilitzaven el cotxe i només 43 ho feien caminant.

I aquesta resposta ens va portar a una altra pregunta:

Els nostres avis i àvies caminaven més que nosaltres?

Per obtenir informació sobre aquest fet hem  elaborat unes entrevistes per preguntar als nostres avis i àvies. Hem treballat en equip per ordenar, classificar i interpretar la informació.  Amb  l’aplicació padlet hem fet una línia del temps utilitzant les matemàtiques per situar cronològicament als nostres avis i àvies segons el seu any de naixement, ho podeu veure aquí.

Amb aquest treball ens hem adonat dels canvis de la societat des de l’època dels nostres avis i àvies a a l’actualitat.  Hem tret unes conclusions que hem plasmat en aquesta infografia que encapçala l’article.

Cascades de gel

Foto de l’escola antiga