Les matemàtiques ens ajuden a mesurar la nostra salut!

Durant aquest trimestre les matemàtiques ens han ajudat a mesurar la nostra Salut! Sorprenent oi?

L’alumnat de 4t, 5è i 6è han dut a terme investigacions molt interessants. I és que l’OMS (Organització Mundial de la Salut) fa recomanacions que no sempre seguim. Les dues que hem estudiat han estat: que no hauríem d’ingerir més de 25 g de sucre al dia i que el pes de la nostra motxilla no hauria de superar el 10% del pes del nostre cos.

Per la primera investigació, han analitzat etiquetes d’informació nutricional d’aliments quotidians i han vist els corresponents grams de sucre, i tots i totes ens hem sorprès de la gran quantitat que tenen. Ens hem adonat que hem d’anar amb cura amb el que mengem.

Per la segona, l’alumnat s’ha pesat, així com les respectives motxilles, des de 3r fins a 6è, i el resultat ha estat que només el 27 % de l’alumnat segueix la recomanació de l’OMS. És a dir les motxilles que porten pesen massa, s’han de revisar i portar només allò que és imprescindible.

Si voleu veure les gràfiques i els cartells que han fet amb el Canva, us convidem a venir a l’exposició que s’ha muntat a l’escola. A més l’alumnat de 5è ha fet de mentors dels de 4t, els han iniciat en el món Canva. Tothom ha treballat de valent.

Us deixem un tastet de fotos aquí.