Una mica d’història de la vida escolar a Castellví de Rosanes

Seguim gaudint de les xerrades a la nostra classe, que ens ajuden a conèixer millor Castellví de Rosanes i a documentar el nostre projecte d’aula.

Aquesta vegada ens ha visitat l’Imma Seuva, una mestra ja jubilada que va treballar un munt d’anys a l’escola de Castellví, des del setembre del 1985 fins l’any 2011, a més a més és coautora del llibre que hem estat llegint com a llibres que roden: UN VIATGE APASSIONANT.

Ha vingut a l’escola per fer-nos una mica d’història de l’escola a Castellví de Rosanes.

Molta informació que ens ha explicat li han explicat a ella els veïns i les veïnes del poble, i d’altra és coneixement seu com a persona vinculada durant molts anys a l’escola del poble.

És possible que els frares de Miralles fossin els primers en transmetre les ensenyances a la gent de Castellví de Rosanes.

Al llarg del temps els edificis on es feia formació escolar als nens i nenes del poble han anat variant:

• Carrer Sant Antoni: números 4, 9, 11, 15, 17

• Carrer Serral 5

• Av. Mare de Déu de Montserrat (al costat del forn)

• Av. Mare de Déu de Montserrat (a la dreta de les caves)

• Edifici plaça

El primer edifici amb finalitat escolar exclusivament, fou a l’era de Can Lloses, any 1959. El nombre d’alumnes anava creixent i l’escola es va quedar petita, aleshores l’ajuntament va cedir la Biblioteca Municipal (ara ja no existeix) i allà també s’hi feien classes.

El segon edifici escolar es va inaugurar l’any 1990. Amb el temps es va quedar petit i es van haver d’incorporar 3 barracons o aules prefabricades.

De l’any 1998 fins l’any 2007 l’escola va formar part de la ZER Vinyes Verdes, juntament amb l’escola de La Beguda i l’escola dels Hostalets de Pierola. Una ZER és una agrupació d’escoles petites (rurals) on els i les mestres treballen en equip i on hi ha mestres que es desplacen per fer classes a totes les escoles de la ZER.

L’any 2011 s’inaugura l’escola on estem ara, una escola àmplia on ens agrupem per nivells, tret de les 3 aules d’educació infantil, on estan barrejats els i les alumnes de P3, P4 i P5.