Impuls a la lectura (ILEC)

L’Escola Marianao és centre ILEC: apostem pel foment de la lectura, en el sentit més ampli de la paraula, com a instrument i contingut d’estudi de tot aprenentatge i coneixement. Considerem les tres vessants de la lectura: aprendre a llegir, llegir per aprendre i gust per la lectura.
Realitzem tot un seguit d’actuacions per enfortir aquesta creença:

• Biblioteca escolar (cliqueu a la imatge):epergam
  • Proves ACL: són proves que avaluen totes les dimensions de la comprensió lectora de l’alumnat, de 2n a 6è de Primària. Any rere any verifiquem i tenim criteris d’avaluació objectius que confirmen que els infants milloren considerablement els seus resultats després de treballar aquest àmbit de la lectura.
  • 30’ de lectura: a l’horari escolar de l’alumnat hi ha destinats 30’ específicament a la lectura i al temps per a parlar de la lectura: silenciosa, per parelles, col·lectiva, mestre/a com a model…
  • Viatge al planeta lector: mitjançant aquest aprenentatge-servei, els infants de 6è i 5è apadrinen els infants de 1r i els fan acompanyament i els motiven a endinsar-se en el món de la lectura, fent tota una sèrie d’activitats al llarg del curs on els més grans fan de referent dels més petits.
  • Marató de Contes: durant la setmana de Sant Jordi, i arran aquesta festivitat, es programa, entre d’altres activitats, que puguin venir familiars a explicar contes o històries a la classe dels seus nens i nenes.
  • Jocs Florals: participem als Jocs Florals del municipi, conjuntament amb altres centres d’Infantil i de Primària. Suposa una experiència única per als infants on es valora l’esforç realitzat.
  • Bibliopati: és un espai chillout on els infants de Primària, de 1r a 6è, poden consultar llibres, contes i còmics, relaxadament, durant l’estona d’esbarjo.