Crec en tu! (Escolta’m)

escoltam

Aquesta és una de les premisses que defineixen el Projecte Escolta’m, endegat pel Toni Giner i la Carme Saumell i que, fa  molts cursos, vam iniciar a l’Escola Marianao.

Setmanalment, a partir d’I4,  els tutors i les tutores s’emporten a “l’aula petita” grups de tres alumnes on es desenvolupa un temps d’escolta activa, sense demandes, sense judicis, sense restriccions, on els infants poden parlar d’allò que volen o explicar allò que els ve de gust. El vincle emocional que s’estableix entre tutora i alumne/a és una eina fonamental per a fer que el/la nen/a prengui consciència de les seves capacitats, aprengui a aprendre i creixi i maduri de manera segura i autònoma.

LAE: Legitimar, Acceptar i Entendre és la clau fonamental del projecte, ja que l’escolta empàtica desenvolupa la intel·ligència emocional, cosa que ens fa més resilients, ens fa més forts davant les adversitats.

Acompanyar, guiar, conduir en el complex, però apassionant viatge d’ensenyar i aprendre, amb il·lusió, esforç i confiança, tant en un mateix com en els altres.

No hi ha aprenentatge si no hi ha vinculació.