V MARATÓ DE L’ESTALVI ENERGÈTIC (FEBRER)

Aquest curs ens hem sumat a la V Marató de l’Estalvi Energètic!

La Marató de l’Estalvi Energètic és una campanya de sensibilització i bones pràctiques en l’ús i el consum de l’energia que té com a objectiu destinar l’estalvi econòmic aconseguit a accions contra la pobresa energètica. Aquesta iniciativa s’adreça a municipis i ens públics que vulguin adherir-se i participar a través d’alguns dels seus edificis i equipaments.

Durant el mes de febrer, que és quan té lloc la Marató, mestres, personal no docent i alumnes de l’escola durem a terme accions per reduir els consums d’energia (aigua, llum i gas) i les emissions de CO2 i obtenir el màxim d’estalvi econòmic, que es destinarà a les accions contra la pobresa energètica determinades en un inici per l’Ajuntament. Es diu Marató no perquè sigui una competició, sinó perquè ens demana que aconseguim superar-nos.

És per aquest motiu que us demanem la vostra col·laboració, recolzant els vostres fills i filles, en la mesura del possible, en les propostes que us facin per dur a terme a casa. Ja sabeu que les petites accions quotidianes poden esdevenir estalvis de consum i fer un món més sostenible. En aquesta línia, us demanem que els infants de primària, de 1r a 6è, portin l’ampolla d’aigua reutilitzable i no pas d’un sol ús, ja que volem reduir els residus plàstics.

El nostre objectiu va més enllà d’estalviar consum durant el mes de febrer. Volem canviar els hàbits establerts i aconseguir la implicació, la participació i la sensibilització necessàries per cuidar el medi ambient i lluitar contra el canvi climàtic.