LES ESTRELLES DE MAR CONSTRUÏM GEOMETRIA

Durant el mes d’octubre hem estat repassant les figures geomètriques treballades el curs anterior: el cercle, el quadrat i el triangle.

Hem esta fent diverses activitats i amb diferents metodologies. La què més es ha agradat ha estat construir quadrats i triangles amb pals de gelat. Ens hem adonat que amb quatre pals podem construir un quadrat i que em tres pals podem construir un triangle. Ha estat una activitat molt divertida i enriquidora.

CONSELL D’ALUMNES – ASSEMBLEA DE CONSTITUCIÓ

El passat dimecres 7 de novembre, els consellers i conselleres del Serra de Marina van assistir a la seva primera reunió: l’assemblea de constitució.

Es van nomenar els següents càrrecs:

  • Presidenta: Nadia Castillo
  • Vicepresident: Yovani Pérez
  • Secretària: Abril Romero
  • Tresorera: Ona Martínez

Comença una nova etapa a l’escola Serra de Marina…

CELEBREM LA CASTANYADA A INFANTIL

El passat dimecres dia 31 vam celebrar la castanyada a l’escola. Durant el matí, els més petits
vam fer un tastet de fruites. Cadascú va portar una fruita de la tardor per compartir-la amb la
resta. Vam aprofitar que teníem una gran veritat (magranes, peres, pomes, raïm…) per poder
observa- les millor: com eren per fora, la seva pell, el color, la forma; i també per dins: el seu
color, si tenia llavors o no… Així que també vam aprofitar per fer conversani
testar-les! Què bones!
A la tarda, tot i que no va deixar de ploure, vam poder gaudir de la visita dels més grans. Van
estar amb nosaltres tota la tarda! Vam poder ensenyar els balls que teníem preparats i fer-los
amb ells, els vam ensenyar les classes i els nostres jocs i també ens va venir a visitar la
Castanyera i vam estar parlant amb ella.
Va ser un dia molt divertit!

COLOUR EXPERIMENT

ELS NENS I NENES DE CICLE INICIAL EXPERIMENTEN AMB ELS COLORS I LA SIMETRIA!

Per encetar aquest curs escolar, s’han realitzat diferents activitats relacionades amb la teoria dels colors i les formes que es poden fer amb aquests. Així doncs, amb aquest projecte a mode d’experiment hem volgut que els infants descobrissin els colors secundaris (verd, lila i taronja) per ells mateixos. Tot fent les mescles de color i utilitzant la simetria del paper de dibuix plegant-lo per la meitat i una vegada posats els dos colors primaris apretem les dues parts de paper i en obrir: màgia!

Material: Pintura témpera vermella, blava i groga
Estil: Abstracte
Tècnica: Pintura sobre làmina de dibuix

A 1R A CELEBREM LA CASTANYADA!

El passat dimecres 31 d’octubre vam celebrar la castanyada a l’escola.

Al matí, els nens i nenes de 1r vam fer un tastet de tardor; vam fer diferents receptes amb ingredients de la tardor i després ens les vam menjar per esmorzar.

A la tarda havíem preparat unes danses de tardor però el temps no ens va acompanyar i va ploure així que vam haver de ballar a classe. Vam rebre la visita de la senyora castanyera que ens va portar unes castanyes boníssimes i dels nens i nenes de 6è que van estar jugant amb nosaltres.

Ens ho vam passar d’allò més bé; va ser molt divertit.

CELEBREM LA CASTANYADA A 2NB

Benvinguda, tardor!

A l’escola hem celebrat l’inici de la tardor amb la festa de Halloween i de la Castanyada. Pel matí hem preparat un esmorzar esgarrifós però deliciós!

La classe de Segon A, els Dofins, també ha preparat un esmorzar boníssim, així que ens hem ensenyat les nostres creacions i ens les hem menjat entre tots. Hem gaudit moltíssim esmorzant junts allò que hem preparat!

A la tarda, hem estat assajant un ball que portàvem tems aprenent per donar la benvinguda a la Castanyera i als seus ajudants. La Rumba de les Castanyes! Així que quan han arribat, ja teníem la dansa tan ben preparada per ensenyar-la, que fins i tot van ballar amb nosaltres!

Els ajudants de la Castanyera i la Castanyera s’ho van passar tan bé, que ens van regalar algunes castanyes! I nosaltres també vam gaudir molt d’aquest dia!

A 1R FEM MATEMÀTIQUES MANIPULATIVES

Els nens i nenes de primer dediquem algunes sessions de matemàtiques a treballar els diferents conceptes a partir de material manipulatiu, visual i tecnològic.

Així doncs, al llarg d’aquest mes hem treballat amb la pissarra digital la numeració i amb petits materials la seriació i alguns conceptes de geometria com el triangle i els quadrilàters.

Ens agrada molt treballar les matemàtiques d’aquesta forma ja que les podem tocar i, per tant, entendre millor. Ens ho passem molt bé mentre aprenem i reforcem tots els continguts!

PER QUÈ SUREN ELS CREUERS?

Dins del projecte dels creuers que estem treballant els nens i les nenes de 1r A hem intentat respondre una pregunta: per què no s’enfonsen els vaixells?

A partir d’aquí hem fet un experiment sobre diferents materials i hem descobert que alguns suren i altres no. Però encara no saben per què suren els creuers si el ferro i l’acer són materials que no suren dins l’aigua?

Nosaltres hem experimentat amb la plastilina i hem comprovat que quan està en forma esfèrica no sura, però en canvi quan li hem donat la forma adequada sí. Com pot ser?

Amb la plastilina passa el mateix que amb el ferro i l’acer dels vaixells: quan li donem forma de barca, aconseguim que tingui un volum més gran, amb més aire i en conseqüència rep una força d’empenyiment cap amunt que és suficient perquè suri.

No ha estat difícil aconseguir construir petits creuers de plastilina.

L’ESCOLA INCLUSIVA

 

Cada dia a l’escola construïm una melodia diferent, posem l’harmonia per somriure i lluitem per a que cada instant ens deixi marca en els nostres cors.

Per fer-ho possible, la nostra pràctica educativa es fonamenta en el treball col·laboratiu del conjunt dels Mestres. DECRET 119/2015, de 23 de juny, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària.

JUGUEM A VOLEI

JUGUEM A VOLEI
Aquests dies amb els de 6è hem estat practicant un esport, una mica diferent als habituals, el Voleibol. És un esport que es juga amb pilota, però un esport sense contacte ja que els dos equips estan separats per una xarxa. No us penseu, que tot i que sembla fàcil, té la seva dificultat, ja que hem de ser capaços de mantenir la pilota a l’aire sense que caigui a terra.
Hem après algunes de les seves normes i també quines tècniques es fan servir per jugar-hi, com ara, el toc de dits o el toc d’avantbraç.
Al final em pogut fer algun partit i creieu-me quan us dic que s’han vist jugades molt boniques.

ACTIVITATS DIVERSES DE TARDOR A P4-A

Durant el mes d’octubre a la classe de les estrelles mar hem estat fent diverses activitats relacionades amb la tardor.
Hem fet observació directe d’elements de la tardor, com: fulles seques de diversos colors, cargols, ametlles i avellanes, pinyes, aglans i castanyes. Un cop fet l’observació hem fet dibuix al natural de tots aquestes elements.
També hem pintat amb pintura i rodets amb els colors de la tardors fent franges verticals.
Ha estat un mes molt complert pel que fa l’estudi i manipulació directe d’elements de la tardor.