Psicomotricitat

En l’etapa de l’educació infantil la psicomotricitat és entesa com una manera de fer, estar i, per tant, d’aprendre dels infants i se situa en el centre de la pràctica educativa i impregna tota l’activitat escolar.

Els infants aprenen a través del moviment, és un camp d’assaig i d’experimentació que incideix de manera significativa en el desenvolupament integral de l’infant, on les diferents àrees o àmbits estan profundament interrelacionats.

Les activitats proposades a les sessions tenen com objectiu propiciar el moviment lliure i la vivència del cos, i d’aquesta manera desenvolupar  la coordinació, la flexibilitat, l’equilibri, la força, l’expressivitat i la sensibilitat. Per aquest motiu dins de les sessions estaran presents també la música i la dansa.

EL TEMPS A LA SALA DE PSICOMOTRICITAT

El temps a la sala de psicomotricitat permeten que l’alumne passi per diferents nivells de simbolització, és a dir, fer que el cos es converteixi en un llenguatge d’expressió i ajuden a incorporar aquesta estructura temporal als infants.