Ambients Educació Infantil

Els ambients d’aprenentatge són una metodologia de treball activa on l’alumne esdevé en el constructor del seu propi procés d’aprenentatge a partir de les pròpies experiències viscudes i en interrelació amb els companys i companyes.

Els ambients a l’escola Serra de Marina se centren en:

• L’aprenentatge dels infants.
  • El desenvolupament de les experiències a través de l’emoció.
  • La descoberta de noves propostes, materials i situacions d’aprenentatge.
  • L’infant coma centre de l’aprenentatge
  • El desenvolupament dels vincles entre els nens i nenes i els educadors.
  • La investigació com a camí per a resoldre reptes.
  • Un aprenentatge significatiu i contextualitzat.
  • A partir d’interessos i experiències properes del nostre alumnat.

El paper del docent és d’acompanyant en les propostes que es plantegen en els diferents contextos ajudant als infants a explorar al màxim les seves potencialitats. L’observació directa de l’alumnat proporciona informació del seu desenvolupament i els ajuda a fer-los créixer a través de la proposta de nous reptes.

Per això l’equip educatiu recull l’evolució dels infants de manera individual i col·lectiva i que al finalitzar els trimestres es materialitza en un informe sobre les experiències viscudes, les capacitats desenvolupades i les fites aconseguides.

Es realitzen dos cops a la setmana en grups heterogenis amb grups d’alumnes de P3 a P5 internivells. Actualment per la situació de la pandèmia es realitzen amb el grup d’aula.

A continuació trobareu un tastet de les propostes amb l’alumnat, que són vives i es van adaptant sempre a les necessitats i interessos de l’alumnat i els grups d’alumnes: