ESPECTACLE VISUAL DE CONTES I MUSIQUETES

Dilluns 17 de desembre, en Cesc Serrat, rondallaire i l’Isaac Elies, músic van venir a l’escola a oferir-nos un espectacle de contes amb titelles i música amb cançons als nens i les nenes de P3.
Alguns dels contes que ens van explicar: La granota i el gripau, El sol i el núvol, Un gat i un gos, El pagès de Santa Coloma i el senyor Rei, El gegant sempre té gana… acompanyats amb la música de la guitarra i diferents cançons que nosaltres cantàvem i acompanyàvem amb bon ritme. Un espectacle molt bonic que ens ha deixat a tots sorpresos i encantats!

GRAFISME P3 LES OVELLES

Durant aquest trimestre hem treballat el grafisme de manera vivencial i experimentant amb format gran i pintures . Hem observat el nostre entorn i hem vist que tot el que ens envolta és grafisme, així hem vist com són els dies de pluja i com són les gotes que cauen dels núvols. També hem seguit una carretera que tenia la forma del nombre 1…
Després tot el que havíem après ens ha servit per fer ratlles multi colors verticals i horitzontals…

GRAFISME P3 ELS CONILLS

Aquest 1r trimestre a P3 hem iniciat el treball de grafisme: el traç vertical i el traç horitzontal. L’hem començat a la terrassa per poder treballar en gran format, també l’hem treballat a la classe de manera lliure i en format més petit.
Seguirem treballant el traç inclinat, el cercle, l’espiral i el grafisme del nostre nom en els següents trimestres; amb barres de pintura, ceres, retoladors i amb altres materials i suports, fent un grafisme creatiu.
A casa també podeu practicar la motricitat fina i al parc fent grafismes amb la sorra!

EL NOMBRE 1 A P3

Aquest trimestre hem treballat el nombre 1, tant la noció de quantitat com el grafisme del nombre. És important vivenciar el grafisme amb el cos per després poder-lo repassar i escriure amb la mà. Així caminem per sobre del nombre 1 i fem passar els cotxes per la carretera que té forma d’1.
Seguirem treballant el grafisme dels nombres 2 i del 3 en els següents trimestres de la mateixa manera i us animen a fer-ho també a casa, al parc… jugant amb el nostre cos i amb diferents objectes i elements podem treballar el grafisme i la motricitat, només cal una mica d’imaginació!

ELS RACONS DE LLENGUA DE P4A

Cada divendres al matí fem racons de llengua. Els alumnes escullen quin racó els ve més de gust fes, tenint en compte que al llarg de quatre setmanes han d’haver passat pels quatre racons que es proposen.
Durant aquest primer trimestre al racó de relacionar hem estat relacionant el nom amb la foto dels nostres companys i companyes, i a la inversa. Al racó de confegir hem estat confegint el nostre nom i els dels companys i companyes amb model i sense model. Al racó de grafisme hem estat escrivint lliurement el nostre nom i el dels nostres companys/es. I al racó d’escriure hem estat escrivint lliurement paraules curtes, monosíl·labs.
Ens ho hem passat d’allò més bé i hem aprés un munt de coses!!

ELS PAONS REIALS ANEM AL ZOO

El dia 12 de novembre ens va visitar la Núria per descobrir-nos més coses sobre l’autor que treballem aquest trimestre, Pablo Picasso amb un taller molt artístic.
El taller va ser molt dinàmic i ens vas fer tot un recorregut per la vida del pintor i com va iniciar-se en el món de la pintura. A més, també ens va explicar alguns dels quadres més rellevants de la seva trajectòria.
Per últim, ens vam convertir en petits Picasso i van fer un autoretrat al seu estil i màgia.
El taller ens ha encantat i hem gaudit molt!

LA TARDOR A LA CLASSE DELS CONILLS

A P3 hem fet moltes activitats diferents per conèixer aquesta estació: els colors propis de la tardor, les seves fruites i les festes que celebrem en aquesta època de l’any: la Castanyada.
A plàstica hem pintat amb taps de suro i temperes de colors, també hem utilitzat els pinzells i hem pintat en gran format amb barres de pintura. Hem après una dita: A la tardor, castanyes i cargols amb banyes. I hem fet un tast de fruites: pomes, pemes, raïm i mandarines: uhmmm!!

ELS VIATGERS…ANEM A L’ESPAI

Aquest l’any l’aula dels viatgers anem a l’espai. Teníem molts interessos en relació: quants planetes hi ha? Per què es fa fosc? Com es viatja a l’espai? Què són els forats negres? I les constel·lacions? El sol crema? Hi ha un munt de preguntes que tenim i que intentarem buscar resposta. A més a més, hem descobert que cada un d’ells saben moltes coses sobre l’espai com per exemple que el planeta terra gira! Que la lluna es veu per la nit i canvia de forma! Seguirem treballant-hi al llarg del curs… fins aviat!

“ El punt de partida és el fet de creure en les possiblitats dels alumnes, que siguin conscients que per al mestre són persones importants, alumnes únics i reconeguts”

 

DESCOBRIM COM SUREN ELS VAIXELLS

Els nens i nenes de 1rB estem treballant els ferris i volíem saber com era possible que pesant tant poguessin surar.

Vam fer un experiment amb plastilina i vam poder entendre-ho una mica millor. Vam descobrir que la plastilina s’enfonsava si la ficàvem en aigua amb forma de bola però… si al mateix tros de plastilina li canviem la forma i li donem forma de vaixell aconseguim que suri.

Va ser un descobriment súper interessant i ens va ajudar a entendre que, tot i que el material pesi el mateix en les dues formes, si fem que ocupi més espai perd densitat i podem aconseguir que floti. Vam comprovar també que el nostre buc de plastilina tenia un límit de càrrega, és a dir, que si li ficàvem un clip a dins seguia surant però si li ficàvem molts clips o molta càrrega… s’enfonsava.

EXCURSIÓ A LA FAGEDA D’EN JORDÀ

El passat dimecres 28 de novembre tots els alumnes de cicle inicial vam anar d’excursió a la fageda d’en Jordà i a la fàbrica de iogurts “La Fageda”.

Ens ho vam passar molt bé passejant per la fageda i vam aprendre moltes coses sobre el bosc de faigs. Un cop vam arribar a la fàbrica de iogurts vam veure com la llet es convertia en iogurt gràcies a un bacteri. També ens ho vam passar genial a la granja on vam poder tocar i donar menjar a les vaques i vedells que produeixen la llet per a fer els iogurts.

Va ser una passada i vam gaudir moltíssim amb tots els nostres amics i amigues.

ELS DOFINS CELEBREM LA CASTANYADA

Aishhh… El dia de la castanyada va ploure molt i no vam poder sortir al pati però ens ho vam passar d’allò més bé!! Vam fer un taller gastronòmic bastant tenebrós amb plàtans fantasma i mandarines transformades en carbassa i els nostres veïns, els crancs, ens van preparar uns xupitos “terrorífics” (que en realitat eren de suc de fruites del bosc) i unes galetes amb cares fantasmagòriques… Vam esmorzar tots plegats d’allò més bé! També vam veure un fragment de la peli de Coco i d’Hotel Transilvània i a la tarda vam poder ballar “La rumba de les castanyes” a la castanyera que ens va visitar a la classe i a les seves ajudantes de sisè. Aquí us deixem unes imatges! Gran “CastaHalloween”!

La classe dels dofins.

LA DECORACIÓ D’HIVERN I EL PROJECTE DELS VÍKINGS

ELS I LES ALUMNES DE TERCER COMENCEM LA DECORACIÓ D’HIVERN I LA CLASSE DELS POLARS CONTINUEM EL NOSTRE PROJECTE SOBRE ELS VÍKINGS.

Ja s’apropa el solstici d’hivern i la classe dels polars i dels pingüins s hem posat mans a l’obra! Aquí ens veieu començant la decoració de ocuparà l’entrada del carrer Irlanda i que tindrà com a motiu el caliu de l’amistat, la companyonia i la solidaritat per fer front al fred de l’hivern.

Aquests dies coincideixen també amb el treball de recerca que estem realitzant en el nostre projecte sobre els mítics víkings i la seva antiga cultura. Busquem informació en la xarxa i en els llibres que vam recollir de la biblioteca de Can Sisteré el dia que la vam anar a visitar.

SERRALADA DE COLLSEROLA

 

 

Aquest mes de novembre hem visitat el Parc de Collserola, l’activitat ens ha permès comprovar si les nostres investigacions sobre la serralada eren encertades, a més, vam poder observar de ben a prop i amb l’ajuda dels monitors petits secrets de l’entorn. Gràcies a aquests secrets vam poder escoltar diversos cants d’ocells, vam veure cries de porc senglar i també ens van ensenyar com diferenciar els tipus de pins i alzines. Sabies que l’escorça de l’alzina surera l’utilitzem per fer el suro?

El projecte d’investigació sobre el nom de la classe, Serralada de Collserola, l’hem acabat, presentat i exposat. L’experiència ha sigut molt positiva i hem après moltíssimes coses des de com fer recerca fins a com fer una exposició oral.