Projecte educatiu

Projecte Educatiu del Centre:

a) Missió de l’Escola

Som una escola conscienciada amb el canvi de paradigma social en el que vivim i per aquest motiu volem desenvolupar una innovació metodològica i didàctica a les aules, per donar un impuls al treball competencial i l’avaluació formativa com a eina del procés d’ensenyament aprenentatge.

Entenem l’educació com a procés integral de l’alumnat, centrada en el treball per a la convivència, en l’atenció inclusiva i per a l’assoliment de les competències bàsiques. Treballem i ens il·lusionem per proporcionar un servei educatiu de qualitat comptant amb un equip de mestres que aplica estratègies de millora contínua en tots els àmbits del centre.

Tenim com a missió garantir la igualtat d’oportunitats i l’equitat del nostre alumnat, evitant qualsevol tipus de marginació i/o exclusió, contribuint a formar ciutadans responsables, solidaris i respectuosos amb l’entorn, la societat, el país, la societat i el medi ambient.

Finalment volem una escola on les llengües siguin el motor de l’aprenentatge en totes les seves dimensions, realitzant accions escolars de dinamització́ lingüística i comunicativa en els àmbits acadèmics i d’interculturalitat per incrementar el domini de les llengües i el domini de la lectura, el gust per llegir i el llegir per aprendre.

b) Visió del Projecte educatiu del centre:

Volem ser una escola pública innovadora, capdavantera i pionera d’Educació Infantil i Primària que esdevingui un referent per a la formació humana i social. Una escola compromesa que desenvolupi capacitats i competències de tots els alumnes respectant els diferents ritmes d’aprenentatge. Volem adaptar-nos a l’entorn canviant essent conscients de les oportunitats i necessitats reals de cada moment.

Volem ser una escola amb un equip de professionals oberts a la sensibilitat, a l’escolta i l’observació per tal d’atendre les necessitats i inquietuds personals de cada alumne i cada família.

Volem ser un equip cohesionat i format aprofitant i potenciant les fortaleses de cadascú i amb ganes d’aprendre i de compartir per millorar les debilitats que vagin apareixent.

Volem afavorir el treball cooperatiu i de col·laboració entre els diferents membres de la comunitat educativa. Construïm aprenentatges en comunitat i això ha de permetre desenvolupar un bon clima de convivència i treball, per tal d’afavorir l’assoliment de l’autonomia  de l’alumnat.

c) Valors i convivència

Els valors que destaquem per l’emoció i el plaer de descobrir i aprendre, tant per mestres com per alumnes són els següents:

• Responsabilitat, per poder valorar la llibertat i l’autonomia.
  • Respecte i pertinença, entenent que tots i cadascun som diferents i que tots tenim un lloc únic i especial a l’escola i al món.
  • Cooperació, ser capaços de treballar en equip per a un objectiu comú.
  • Coneixement, que ens permeti gestionar els aprenentatges i la presa de decisions.
  • Confiança, en els infants, en els professionals que els acompanyen i en les famílies.
  • Emoció, per fer-nos vibrar i sentir el plaer que signifiquen els nous aprenentatges.

d) Els principis de l’escola: Trets d’identitat

Els següents trets  defineixen d’una manera global el caràcter propi de l’escola:

• Inclusiva i Pluralista: a la nostra escola tothom hi té cabuda. La diferència i la diversitat són sinònims d’enriquiment mutu. Respectem el ritme d’aprenentatge de cada infant.
  • Innovadora i globalitzadora en l’àmbit pedagògic, metodològic i en l’àmbit organitzatiu. Estem oberts als nous reptes que ens planteja la societat actual potenciant un aprenentatge actiu.
  • Oberta i Participativa: Gestió institucional democràtica, participativa i oberta a les famílies, arrelada a l’entorn i context immediat (barri, ciutat i país).
  • Estimuladora dels valors d’una societat democràtica i sensibilitzada amb la cura del medi i l’entorn més proper.
  • Aconfessional: per tal de respondre als principis de respecte i de pluralisme ideològic de la societat que ens envolta.
  • Plurilingüe: per afavorir l’exposició de l’alumnat a més estones a altres llengües per tal de millorar les competències en aquest àmbit.