Innovamat

QUE ÉS INNOVAMAT?

Innovamat és una proposta per treballar les matemàtiques d’una manera més competencial i significativa. On es distribueix els blocs de contingut i el treball de les competències en diferents dinàmiques per maximitzar la capacitat dels estudiants en les àrees de lògica, aritmètica mental i la creativitat a través de la realitat augmentada, trencaclosques, test cognitius i la seva aplicació mòbil, que a més a més, ens servirà per desenvolupar la competència digital dels nostres alumnes.

Els materials posen l’alumne en el centre del seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge i permet desenvolupar l’autonomia i el pensament crític: un procés emocional i emocionant pensat per a comprometre l’alumne a través d’estímuls positius.

Desapareix la classe de matemàtiques, tal i com l’anomenavem, per endinsar-nos, en el laboratori de nombres i les aventures matemàtiques i una sessió setmanal de l’aplicació mòbil. Aquesta proposta transforma l’aula de primària i les relacions que es donen en ella per emocionar, estimular i motivar l’alumnat en l’aprenentatge matemàtic.

Laboratori de nombres: És l’apartat on treballarem sobretot numeració i càlcul, el bloc amb més pes durant l’etapa d’educació primària.Els conceptes s’hi presenten de manera cíclica, tant al llarg de tot el curs com dins de cada trimestre, amb un increment progressiu de la dificultat.

L’aula canvia radicalment de forma: el/la mestre/a passa a ser un/a guia de l’aprenentatge en lloc de transmetre tots els coneixements.

És l’alumnat qui, mitjançant les activitats de conversa matemàtica i l’ús de materials manipulatius o miniaplicacions digitals, aprèn els conceptes per ell/a mateix/a.

Aventures matemàtiques: És on treballarem la resta de blocs, relacions i canvi, espai i forma, mesura i estadística i atzar, sense deixar de treballar numeració i càlcul. Els conceptes s’hi presenten en forma de reptes guiats i contextualitzats dins d’històries de fantasia. Cada curs escolar, l’alumnat és protagonista de dues històries diferents plenes de reptes, presentades amb vídeos d’una sèrie d’animació.

I finalment l’aplicació mòbil, on mitjançant els dispositius mòbils els alumnes treballaran tots els blocs de l’àmbit matemàtic de manera individual i jugada tot el que es treballa al llarg del curs. Aquest aplicatiu regula l’aparició dels diferents exercicis depenent de les necessitats de cada alumne.