Treball per projectes

Què és el treball per projectes a l’Escola Serra de Marina?

El treball per projectes a l’escola es basa en les experiències que demostren que l’aprenentatge autèntic es produeix quan els nens i les nenes contextualitzen allò que aprenen, descobreixen el món en companyia des altres, s’enfronten al desafiament de plantejar i resoldre problemes reals, dirigeixen la seva pròpia investigació i es sorprenen del seu propi aprenentatge.

Per a nosaltres, treballar per projectes és un camí on els alumnes han d’anar descobrint per si mateixos, tot experimentant i profunditzant en el tema escollit, sent el docent un guia en aquest procés d’ensenyament, possibilitat que els infants siguin autònoms i responsables dels seu procés d’aprenentatge.

Com iniciem el projecte?

En tot projecte cal formular una pregunta repte que serà el motor que farà avançar el nostre projecte. Aquesta pregunta serà el nostre punt de partida. Cada repte o tema de treball és únic i segueix el seu propi itinerari, al qual depèn dels interessos de cada grup d’infants i d’altres factor que s’aniran trobant durant el procés, com les experiències del nostre dia a dia, motivacions, connexions, interessos, observacions…

Com es treballa per projectes a l’escola?