Hora del conte

Què és l’hora del conte?

La literatura té un paper important en el desenvolupament de la creativitat i en l’adquisició de la llengua oral i escrita. Afavoreix i desperta la capacitat lúdica i creativa, aborda la vessant emocional, així com ajuda a interpretar, imaginar, somiar i reconèixer el propi entorn. Un cop a la setmana, els infants gaudeixen d’una escolta estructurada d’un conte o àlbum il·lustrat.

Com el treballem?

Creem l’ambient: una capsa màgica on apareix el conte i/o elements que apareixen, per tal d’activar els coneixements previs. A més, definim, concretem i compartim els objectius.

Escoltem: és el moment de viatjar! Les connexions, les inferències, les hipòtesis, les preguntes literals, inferencials i crítiques formen part de l’acció d’escoltar.

Expressem: Compartim l’experiència, el que hem entès, el que hem sentit, el que hem après. I posteriorment fem una activitat de síntesi.