L’escola participa del Programa Ara Escric impulsat pel Departament d’Ensenyament.
Aquest programa estableix com objectiu prioritzar l’expressió oral, a lectura reflexiva, l’escriptura, la comprensió dels enunciats matemàtics, l’ús de les llengües estrangeres, les competències digitals i el tractament de la informació.
La seva prioritat estratègica és la millora de l’èxit escolar de tots els alumnes, potenciant l’escriptura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’educació bàsica per augmentar la competència comunicativa lingüística, tenint present que l’escriptura és una activitat que permet estructurar el pensament, comunicar-se, organitzar-se, aprendre i participar en la societat.
Aquest programa té en compte tota la comunitat educativa:
Per als alumnes:
- Incrementar l’estona de dedicació a l’escriptura.
- Incorporar la reflexió sobre com s’escriu, per a què s’escriu, per a qui s’escriu.
- Conservar evidències de la seva producció escrita.
Per als mestres:
- Planificar les unitats didàctiques que incorporin activitats d’escriptura amb un propòsit comunicatiu i adequades a un context.
- Potenciar el paper del mestre com a model.
- Incorporar l’avaluació com a eina del procés d’ensenyament i aprenentatge.
- Articular els objectius de les activitats a partir d’allò que els alumnes hauran de demostrar que han après
Per als centres educatius:
- Incorporar l’escriptura i les estratègies d’expressió escrita en totes les àrees i matèries.
- Utilitzar elements per mesurar el progrés acadèmic dels alumnes.
- Incorporar pràctiques de referència educativa i projectes d’innovació de centre amb relació a l’escriptura.
Per a les famílies:
- Conèixer la metodologia de l’aprenentatge de l’escriptura al centre.
- Llegir i posar en valor els escrits produïts pels fills/es.
- Aprofitar les situacions familiar per fomentar l’escriptura.
Per al món literari:
- Potenciar el contacte entre escriptors i alumnes.
- Fomentar la participació dels alumnes en espais literaris col·laboratius (fòrums, blogs, BookTubes, revistes literàries).
Aquest pla es fonamenta en els eixos següents:
Aprendre a escriure
L’assoliment de les habilitats funcionals bàsiques d’escriptura correspon al cicle inicial de l’educació primària i és en aquest cicle on s’han de prendre les mesures de suport necessàries amb els alumnes que hi presenten dificultats. L’aprenentatge inicial de l’escriptura. El procés de la composició escrita: contextualització, planificació, textualització i revisió. Les propietats textuals: adequació, coherència, cohesió, correcció (coneixement de la norma), presentació El coneixement dels gèneres textuals i la seva funcionalitat.
Escriure per aprendre:
L’ús de l’escriptura per a l’aprenentatge i construcció de coneixement. Els alumnes han de desenvolupar la seva responsabilitat en l’aprenentatge de l’escriptura i tenir la capacitat d’utilitzar l’escriptura com a estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees i matèries.
Escriure per crear i transmetre el pensament:
L’hàbit de l’escriptura personal i el plaer d’escriure es fomenta practicant l’escriptura. El gust per la escriptura creativa es desenvolupa tenint com a model la literatura.