ELS PRIMERS DIES DE P3-A

Els nens i nenes de p3 A estem molt contents d’anar a l’escola. Els primers dies vam conèixer la nostra classe i a les mestres. Ens vam adonar que érem molts! I poc a poc ens hem anat  coneixent. També, hem fet moltes coses: hem pogut jugar a la terrassa els primers dies, hem jugat també als cotxes, a la cuineta i als animals a l’aula. També hem dibuixat amb ceres, hem
enganxat gomets, pintar cosetes per la classe… i hem cantat caçons que ja coneixíem: Cargol treu banya però també hem après noves: Un tren petitó!

COMENCEM UN NOU CURS

Aquest nou curs ens hem posat les piles i les primeres setmanes ja vam decidir el nom de la classe procurant relacionant-lo amb una part del temari que ens toca i la proposta per a tot el centre. Ens va costar una mica, però al final vam triar dir-nos Serra de Marina i a partir d’aquest moment ja ens vam posar a pensar idees per a la decoració de la porta i a recopilar informació, per grups, sobre aquesta serralada i parc que ens emmarca per confeccionar un document on parli tant de la creació, com de la flora i la fauna que podem trobar , etc.
I també vam fer les presentacions dels companys que es van voler proposar com a consellers del nostre grup (4tB) i les de les persones que es proposavem com a delegat o secretari per al primer trimestre.

CONDICIÓ FÍSICA

CONDICIÓ FÍSICA
En aquesta tornada desprès de les vacances els alumnes de 5è están aprenent tot el que va relacionat amb la condició física. Quines són les capacitats físiques i conèixer que passa en el seu cos quan estan fent una activitat física.
Per començar hem après que és el pols i on el podem trobar.Hem contat quines són les nostres pulsacions quan estem en repòs i desprès de fer una activitat física. Hem tornat a mesurar el pols i hem vist els canvis que ha sofert. Ho voleu saber? Si pregunteu als nens i nenes de 5è segur que us ho poden explicar.

FLAUTA I GUITARRA

FLAUTA I GUITARRA
Aquests dies hem pogut gaudir amb el Joan, l’Anay i el Marc que han portat els seus instruments a l’aula de música.
Hem après que la flauta travessera és un instrument de vent i que la guitarra és un instrument de corda, com es munta la flauta, les seves parts, com es neteja, quantes cordes té la guitarra, per a què serveix la pua, els trasts, les clavilles… i fins i tot hem pogut escoltar-los! Han sigut unes sessions molt engrescadores!

PRIMERS DIES D’ESCOLA A P4-A

Ja hem començat l’escola!!!

Durant aquests primers dies hem fet un munt d’activitats diverses: pintar i dibuixar, fer un marc de fotos amb gomets, jugar a cotxes i a la cuineta a la terrassa, dibuixar amb ceres màgiques…

Ens hem fet grans , ara ja anem a P4 i ens encataaa!!!!

SOM LA CLASSE DELS CRANCS!

Hem tornat de les vacances d’estiu amb les piles carregades per començar el nou curs!

Després de presentar-nos i conèixer als nous tutors, l’Enric i el José Luis, vam triar el nom de la
nostra classe. També hem començat a decorar la nostra aula. A la porta principal hem
enganxat un dibuix de nosaltres mateixos amb el nostre nom i també hem fet uns crancs amb
un dibuix i el nostre nom.
I per què hem fet aquests crancs? Doncs perquè les classes de primer i segon hem decidit
treballar a partir del projecte “El Mar Mediterrani” i nosaltres ens centrarem en els animals
marins, però només aquells que no són peixos! Així doncs, quan vam parlar del tema, van
sortir diferents propostes per decidir el nom de la nostra classe com el cavallet de mar, les
meduses… i, finalment, vam decidir mitjançant una votació que seríem la classe dels Crancs.
Ens convertirem en experts sobre el mar Mediterrani, la seva flora i la seva fauna així com
algunes dades curioses. Ara estem començant a investigar sobre el tema i sabem que per això
necessitem treballar molt.
Compartirem la nostra experiència i les nostres investigacions amb els nostres companys de 2n
A que, per cert, són els dofins!

Seguirem informant sobre el nostre progrés!

5è B SOM LA CLASSE DELS ASTRONAUTES

El dilluns 17 de setembre de 2018, els alumnes de 5è B van triar el nom de la classe. La sessió va començar amb una pluja d’idees i després van escollir el nom a través de votacions. El delegat de la classe, l’Hugo, va anar apuntant els resultats.
A la següent sessió vam decidir entre tots i totes com volíem decorar la nostra porta en relació al nom de la classe. També, cada grup va començar a respondre la pregunta: què sabem dels astronautes? Sabem moltes coses però encara hem d’aprendre moltes més. Continuarem treballant!

 

A 1rB SOM LA CLASSE DELS FERRIS

S’han acabat les vacances i hem tornat a l’escola! El primer dia que hi vam arribar la nostra mestra, la Laia, ens va explicar que aquest any tots els alumnes treballaríem el tema del Mar Mediterrani i que els nens i les nenes de primer investigaríem sobre els transports aquàtics.

Vam realitzar una votació per decidir sobre quin transport volíem investigar i el guanyador va ser el ferry així que aquest curs serem “La classe dels ferris“.

Estem molt contents d’haver tornat a l’escola; durant el curs seguirem ensenyant-vos les activitats que fem.

LA CLASSE DE LES RÀDIOS COMENCEM UN NOU CURS

Ha passat un estiu i l’antiga classe de les ràdios, comença un nou curs amb moltes ganes i il·lusió!

En primer lloc, ens complau informar-vos de que aquest curs 2018-2019 serem la classe dels dofins!!!! Per què? Doncs la Sònia ens va explicar que havia una proposta d’escola per treballar de manera conjunta el “Mar Mediterrani” i que a nosaltres ens havia tocat fer-nos experts en els animals marins. Dit i fet! Vam anomenar uns quants animals que sabem que són habitants del Mediterrani (meduses, cavallets de mar, estrelles…) i vam fer una votació que va guanyar la proposta dels dofins. Ja us avisem ara de que necessitarem la vostra col·laboració perquè aquest curs ens farem experts i expertes en el tema i necessitarem investigar de valent pel nostre projecte, en el que treballarem llengua, mates, coneixement del medi…. Fins i tot tindrem un llibre sobre el tema a la maleta viatgera per poder-ho compartir amb vosaltres.

De moment començarem reflexionant sobre què és allò que sabem…. En breu tindreu notícies nostres, famílies! Per cert! Els nostres veïns/es del grup B són crancs…. què interessant!

 

A 1R A SOM LA CLASSE DELS CREUERS

Ha passat tot un estiu i estem molt contents de tornar a l’escola ja que ja anem a 1r.

El primer dia que vam arribar ens van explicar que aquest curs tota l’escola treballaria el tema del Mar Mediterrani.

Els nens i nenes de primer havíem d’elegir algun mitjà de transport aquàtic i, després d’una pluja d’idees, vam seleccionar 4 mitjans:

  • PIRAGUA
  • VELOMAR
  • TERANYINA
  • CREUER

Entre aquests 4 mitjans vam realitzar una votació. Cada nen va escriure el seu vot en un paperet i, finalment, vam fer el recompte.

El transport guanyador va ser EL CREUER amb un total de 16 vots. Així que ara els nens i les nenes de 1r A som la classe dels creuers i estem molt contents!

Benvinguts al curs 2018-2019

Benvolgudes famílies,

Us donem la benvinguda al curs 2018 / 2019 i ho fem de manera especial a aquelles famílies que s’incorporen de nou a la nostra escola.

Us desitgem un curs fantàstic a tots i totes on el creixement personal i el desenvolupament integral dels vostres fills i filles sigui el protagonista de la nostra tasca compartida.

A continuació disposeu del Llibret informatiu pel curs 2018-2019, us recomanem la seva lectura.

LA XOCOLATA P3B

 

LA XOCOLATA
Aquest tercer trimestre, els alumnes de P3 han gaudit molt jugant i
experimentant amb la xocolata. Al llarg de les sessions, hem aprés molt sobre
la xocolata, però a més hem fet una gran varietat d’activitats divertides com
canapès, construir castells i fins i tot pintar amb xocolata. Ens hem divertit molt
manipulant i tastant la xocolata. A continuació us deixem una petita mostra de
les activitats, perquè observeu vosaltres mateixos com ens ho hem passat.

CAN FUSTARET

P4 A: CAN FUSTERET
Hem anat de sortida a Can Fusteret a l’Ametlla del Vallès. Allà hem treballat el vidre.
Després d’esmorzar vam anar a esmicolar el vidre per fer-lo servir després al nostre taller.
El taller de vidre ha consistit en decorar una placa de vidre reciclat amb trossets molt petits de
vidre de colors i decorat amb pols de vidre (espècie de pintura).
Després de dinar, vam veure un vídeo sobre la vida del vidre que és infinita, doncs es recicla i
hem vist algunes de les seves utilitats, com per exemple, podem fer música!
Hem après les quatre R: reduir, reciclar, reutilitzar i repensar.
Intentem fer-les servir per controlar els residus del mediambient!!