Durant unes quantes sessions, a l’àmbit de matemàtiques, hem estat treballant la geometria en el pla. Hem finalitzat el tema fent de científics i comprovant les nostres hipòtesis… i és que… amb uns escuradents i una mica de plastilina, què podries arribar a fer tu? A continuació veureu de que han estat capaços els alumnes de 3r!
Ja ha arribat l’hora dels racons
Ja ha arribat l’hora dels racons i els nens i nens de la classe de les ovelles ja estem
preparats per escollir, posar-nos la nostre medalla i endavant per divertir-nos i aprendre
llengua, matemàtiques, lògica i coordinació , a través del joc.
Els… Llegeix més»
Els racons de llengua a P5B
Aquestes setmanes hem començat una nova ronda
de racons de llengua. Aquests dies ja estem donant
força a la lletra lligada. Amb aquests racons
treballem moltíssimes coses diverses: escriptura de
frases, fer endevinalles mentre aprenem a llegir,
associem imatges amb paraules escrites en pal i
lligada…
Ens… Llegeix més»
Les joguines de reis arriben a l’escola
Aquest inici del nou any, hem començat l’escola disfrutant la
tarda de divendres 11 de Gener gaudint de les joguines que els
reis ens van portar a casa. Cada nen i nena dels flamencs
vam portar una joguina per poder pasar una… Llegeix més»
Aquest mes de gener, a l’etapa de l’educació infantil hem començat amb la metodologia de treballar per ambients d’aprenentatge. Aquests representen una organització on els infants són i es converteixen en el constructor del seu propi aprenentatge a través del joc, deixant-se guiar pels seus interessos i motivacions. A més, es realitzen de manera que p3 p4 i p5 participen junts quelcom que fa que s’estableixen noves relacions i nous vincles.
Els ambients que els nens i nenes d’infantil poden escollir són:
• Natura, en el qual observar i manipular afavoreixen un adquisició d’aprenentatges sobre el medi natural i social.
• Artístic, on s’expressen a través de la lliure creació artística amb l’observació, exploració, manipulació, experimentació de diversos elements i materials.
• Arquitectura, on el fet de fe ús de materials diferents els ajuda a la construcció per tal d’explorar, planificar, experimentar i formular hipòtesis, per tal de buscar alternatives.
• Jardineria, que través del treball cooperatiu ofereix als infants a tenir una experiència amb l’hort i el jardí.
• Llum i foscor, un espai a les fosques on els infants a través de la llum i els diversos materials que se’ls proporcionen investiguen, observen i experimenten.
• Expressió corporal, mitjançant les diverses propostes conèixer i valorar les possibilitats d’expressió que ens ofereix el nostre cos a través del joc, la dansa, el gest, entre d’altres.
• El joc simbòlic, respon a les necessitats que tenen els nens i nenes de representar les situacions quotidianes del dia a dia a través dels diferents rols.
A continuació us deixem amb un tastet de fotografies!
Els nens i nenes de la classe dels conills els dimecres a la tarda fem racons. Aquest tipus de metodologia ens permet organitzar l’aula en quatre espais per tal de realitzar una tasca determinada que consisteixen en treballar través del joc i en grups més reduïts.
Cada dimecres, escollim l’activitat que volem fem: enganxem un gomet en el nostre cartell per saber quins fem i quins no, agafem la nostra medalla relacionada amb l’activitat i ens preparem per començar!
Els racons són sempre els mateixos però les activitats i jocs que fem van canviant segons les necessites i els continguts que anem treballant. Així dons hi ha:
–El racó de motricitat fina: un cop hem treballat la pinça, ara ens hi posem amb els recorreguts amb diferents tipus de materials
–El racó de matemàtiques: hem treballat la classificació i ara ens hi posem amb l’observació i còpia de formes i figures
–El racó de construcció: els mesos anteriors vam jugar amb les peces de lego, però aquesta vegada són gots de diferents colors que ens permeten fer coses diferents i tenir noves idees
–El racó de les lletres: ara que ja sabem els noms de tots els nens i nenes de la classe toca confegir-los amb les lletres, que a poc a poc, estem aprenent.
Aquest vídeo és un recull d’imatges de tot això que fem els dimecres! Mireu, mireu com treballem!
En Marc i la Tiffany han portat els seus conills a la classe, en Tambor i el Jose Luis. Els dos són conills mascles de dues races diferents.
La mare d’en Marc, Susanna, va portar al Tambor i ens va explicar moltes coses, també ens va portar pinso; la mare de la Tiffany, Samantha, ens va explicar que en Jose Luis menja molt, les pastanagues no li agraden però sí l’enciam i el pinso, és molt tranquil i quan està content salta.
Els conillets es van portar molt bé i tots els nens i les nenes encantats de tocar-los i observar els conills en viu i en directe! Moltes gràcies per la vostra visita!!
Cada dijous anem a l’aula de l’espai. Allà hi podem fer un munt d’activitats que ens encanten.
Podem fer trencaclosques gegants, jugar amb un coet de fusta i tots els seus accessoris, construir amb peces de fusta i pedres, mirar llibres relacionats amb l’univers, disfressar-nos d’astronautes, jugar amb les llanternes dins l’habitació fosca i jugar amb objectes diversos a les taules de llum.
Ja tenim ganes que torni a ser dijous!!!
ANIMALS AND SENSES
Els alumnes de 4t han treballat l’expressió escrita sobre diferents animals: parts del cos i els sentit que cadascú té més desenvolupat.
Un cop fet el treball escrit amb una fotografia adjunta l’han exposat a l’aula.
El Tió és un tros de soca màgica que arriba del bosc a l’escola perquè li donem de menjar; l’últim dia d’escola li cantem i ens caga regals.
Aquest any ens ha cagat una joguina senzilla, però el Tió també caga llaminadures i torrons… Hi ha diferents cantarelles per cantar-li mentre li donem amb el pal o bastó.
El divendres 21 de desembre, els alumnes de tercer, després del pati van fer l’amic invisible. Era la primera vegada que ho feien i van estar molt nerviosos i contents.
Vam posar tots els regals de 3r A en una bossa i tots els de 3r B en un altre i per torns van agafar un.
Els regals portaven una pista del nen o nena que havia fet el regal.
Després cada grup, a la seva classe, van llegir les pistes i endevinar qui era qui havia fet el regal.
La classe dels polars i dels pingüins ens hem posat mans a l’obra i hem decorat les nostres classes amb floquets de neu. Hem seguit uns passos de papiroflèxia, doblegant i retallant papers de colors. D’aquesta manera hem confeccionat unes figures molt maques, totes diferents com podeu veure a les fotografies.
Tan diferents com els floquets de neu de veritat, dels quals no n’ hi ha cap d’igual!
El passat mes de desembre els nens i nenes de 1r vam dur a terme un taller de robòtica mitjançant unes avelles, les beebot. Amb aquest taller vam practicar aspectes de programació però també d’orientació en l’espai i vam repassar els conceptes “dreta” i “esquerra”.
El passat 21 de desembre, aprofitant que era l’últim dia del trimestre i que començaven les vacances de Nadal, els nenes i nenes de 1r vam fer cagar el Tió. El Tió va estar amb nosaltres els últims dies del trimestre i com que el vam cuidar molt i li vam donar molt menjar ens va cagar un munt de xocolatines!
Ens vam ficar molt contents! Quina forma més divertida de començar les vacances!
Ara ja arriba Nadal, estem a tres dies de les vacances i ens feia il·lusió compartir amb vosaltres alguns dels moments viscuts el dilluns de la setmana passada al nostre festival de Nadal que vam celebrar per primer cop al teatre Sagarra, a la nostra ciutat.
I ho fem d’una manera ben diferent… entre bambolines! Podreu veure els moments d’abans i durant l’espectacle des d’un altre punt de vista 😉 Esperem que us agradés la nostra posada en escena, nosaltres ho vam viure molt i ens vam emocionar de valent!
Que tingueu unes gran festes i un feliç 2019!
2nA- Dofins.
Amb l’arribada del mes de desembre, comença els preparatius per nadal!
Mireu, mireu… aquest vídeo és un recull de tota la nostra feina per tancar el primer trimestre. Hem fet un àlbum per recollir totes les nostres feines amb una tapa ben divertida. A més, a més, us hem regalat una postal ben especial.
També volem recordar-vos el meravellós concert de nadal, esperem que ho gaudíssiu tant com nosaltres!
I per acabar…. una visita sorpresa molt esperada i el Tió ens ha cagat!
Hola Famílies!
Continuem treballant el nostre projecte del nom de la classe.
Hem investigat i après un munt de curiositats dels paons que a més, a més, ens ha ajudat a treballar altres continguts com el càlcul, l’escriptura…
Mireu, mireu quanta feina hem fet!
ELS ALUMNES DE P5 B CONTINUEM AMB EL PROJECTE DELS “FLAMENCS”
Aquest trimestre, els alumnes de P5 B hem aprofundit amb els flamencs i hem continuat donant resposta a allò que volem saber d’aquests animals. Després de l’excursió al zoo, vam fer a més, un niu… Llegeix més»
REGAL DE NADAL
Aquí us deixem el regal que vam voler fer els mestres a tots els nostres alumnes i les seves families, el dia del concert de Nadal. Per tots aquells que no vareu poder venir o que el voleu tornar a veure, us deixem el videoclip a la web perquè el veieu tantes vegades com vulgueu.
De part de tot el claustre de l’escola Serra de Marina, us desitgem un BON NADAL I FELIÇ ANY 2019!!