TONY BENNETT : EL GRAN CROONER DEL SEGLE XX

Durant aquests dies a l’escola escoltem al llegendari Anthony Dominick Benedetto, més conegut com a Tony Bennett, qui fou un gran cantant estatunidenc que va iniciar la seva trajectòria musical de la mà del jazz i el soul. Gran músic, actor, pintor i artista discogràfic, reconegut sobretot pels seus grans èxits; Blue Velvet i I Left My Heart In San Francisco. Fou un dels últims grans crooners del segle XX, elogiat per la seva música, la qual solia ser suau i murmuradora.

Guanyador de 19 premis Grammy i 2 Emmy, va mantenir-se en actiu fins als 95 anys, marcant un dolç final a la seva carrera després de més de sis dècades a sobre dels escenaris. Bennett, va morir el passat 21 de juliol a l’edat de 96 anys.

Des de l’escola li volem dedicar una de les cançons que ell mateix va fer ressorgir “cheek to cheek“; o com podrÍem dir aquí, galta a galta. Aquesta cançó fou composta originalment per Irving Berlin, l’any 1935, per A la pel·lícula de comèdia musical Top Hat. Bennet, juntament amb la col·laboració de la cantant Lady Gaga, va voler agafar la seva essència i la va portar a un nou àlbum, el qual s’inspira amb el mateix nom. Va ser tot un èxit i va aconseguir un índex molt elevat de còpies, i així va aconseguir ser l’intèrpret guardonat amb un premi Grammy al millor àlbum de pop tradicional, l’any 2014.

Esperem que us agradi