COMENCEM ELS ESPAIS A LA COMUNITAT DE GRANS!

Aquest primer trimestre, s’ha iniciat la franja d’espais dos cops per setmana. Els infants de quart, cinquè i sisè de primària valoren molt positivament el fet de compartir moments d’aprenentatge amb els companys i companyes de tota la comunitat. Cada quatre sessions els i les alumnes canvien d’espai tenint en compte l’elecció prèvia que s’ha fet individualment amb el grup classe durant les estones d’assemblea.

Són espais tranquils que respecten la diversitat i que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant. Al llarg d’aquestes sessions, es poden escollir entre 8 espais diferents.

Curi(ós). Descobrir el món científic i tots els aspectes que el conformen: observar, fer preguntes, experimentar, analitzar dades, treure conclusions i formular hipòtesis.

Vida. Indagar sobre l’educació emocional, l’educació sexual, el cos humà, el temps de lleure, els ecosistemes i l’ús del microscopi.

Demos. Endinsar-se en el coneixement i anàlisi del territori que ens envolta.

Cronos. Conèixer la història i la cultura a través de la investigació per arribar a comprendre i valorar la seva riquesa i diversitat.

Underground. Aprofundir en el món de l’aprenentatge de la llengua anglesa a través del joc, l’experimentació i les històries.

Amorós. Millorar les habilitats comunicatives a través de jocs lingüístics, de rol, teatre, lectures dramatitzades, escriptura creativa i debats.

STEAM. Construir, crear, deduir i investigar a través de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art i les matemàtiques.

Enigmàtic. Endinsar-se en el món matemàtic jugant i desenvolupant l’estratègia, l’enginy, la construcció i la manipulació.

Natura. Descobrir el món natural que ens envolta: el cicle i la gestió de l’aigua, el temps atmosfèric, els éssers vius, l’hort i la pagesia.

S’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb materials variats i rics en possibilitats que propicien una diversitat de respostes i d’accions per part dels nens i nenes. Permeten la participació i interacció de nens de diferents edats, sovint amb unes mateixes afinitats, la qual cosa predisposa els grans a ajudar i respectar els més petits i que aquests imitin i aprenguin d’ells, per construir així un ambient de cooperació i estimulador d’aprenentatges i relacions.