Programa de Suport Vital Bàsic a l’escola

El dilluns 25 de gener de 2021, el Departament d’Educació Física de l’Escola vam iniciar el programa educatiu de Suport Vital escolar (SVe). Aquest programa compta amb el suport i la coordinació del Departament d’Ensenyament i del Consell Català de Ressuscitació.

El programa l’hem dut a terme a les tres Comunitats:

A la Comunitat de Petits mitjançant dinàmiques hem après a reconèixer situacions de perill, avisar a un adult recordant-li el telèfon 112 i hem conegut els vehicles d’emergències.

A la Comunitat de Mitjans hem après les normes bàsiques d’actuació davant d’una situació d’emergència: Protegir, Avisar al telèfon 112 i Socórrer; mitjançant simulacres d’emergència, a més de conèixer algunes normes de seguretat vial.

A la Comunitat de Grans amb l’ajuda dels ninots prestats per l’hospital, se’ls va formar sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria (ACR) i, el que és més important, com actuar davant d’aquesta.

Els infants creuen rellevant el programa SVe i l’han valorat molt positivament, i més enguany en moments de pandèmia.