El 22 d’octubre recordarem PAU CASALS.

Després d’escoltar al grup ACCIÓ amb la seva cançó SER DIFERENT, aquest octubre ens toca recordar a un dels grans genis que ha donat Catalunya, en PAU CASALS , i és que el 22 d’octubre es commemora el 50è aniversari de la seva mort. Violoncelista, compositor, director d’orquestra però sobretot home de pau, Casals des del seu exili de Prada de Conflent, va treballar molt per ajudar a les persones que patien injustícies, i tot i la seva posició de privilegi, va ser coherent amb els seus principis de pau i solidaritat.

En aquest cas no escoltarem una obra seva, sinó una interpretació de la Suite nº 1 de J.S. Bach, perquè tot i no ser-ne el compositor, diuen que ell va ser qui va redescobrir les Suites de Bach.

Casals va morir fa 50 anys i si ens pogués veure, diria que el món no ha canviat gaire, però tot i això ens calen bones persones com ell que continuïn creient en la Pau.