HOMENATGE a l’Institut-Escola

Entre el 1932 i el 1939, la Generalitat de Catalunya creà un model escolar que encara ara és una referència pedagògica: els Instituts-Escola. Seguint les propostes de l’Escola Nova, s’estimulava la creativitat de l’alumnat a través de tasques interdisciplinàries. Una de les més boniques fou el Llibre de les flors, que el 1936 s’imprimí i que conté gravats i poemes realitzats per l’alumnat.

Al nostre centre, a través d’un projecte interdisciplinari entre el Departament de Llengua Catalana i el Departament d’Educació Visual i Plàstica, hem volgut retre un homenatge a aquella generació de nois i noies i als seus mestres, tornant a versionar els seus dibuixos i creant nous textos, com els hai-kús (poesia tradicional japonesa) i les rondalles, per acompanyar-los.