Commemorem el dia de la dona treballadora. Escola Les Clisques

En passat divendres 8 i dilluns 11 de març vam commemorar el dia de la dona treballadora amb diferents activitats. Pel que fa al dilluns, vam tenir el plaer de rebre la Marta Marès i la Rosa Subirà, que ens van venir a fer una visita acompanyades de l’Isidre.

Tots tres, ens van explicar diferents històries com el perquè del color violeta com a color feminista. Ens van explicar els fets ocorreguts a una fàbrica tèxtil de New York, la Triangle Waist Co. on la majoria de treballadores eren dones estrangeres que es queixaven de les males condicions laborals. Un incendi i la coincidència amb el fet que les portes estiguéssin tancades va portar una gran tragèdia amb la mort de totes elles. Diuen que el fum que treia la fàbrica en aquell incendi era de color violeta. D’aquí aquesta relació entre el color i el feminisme.

També es va explicar el paper de la dona durant el franquisme, època que les protagonistes de la visita van viure.

Com sempre, volem agrair les visites del col·laboradors i veïns/es que fan de l’escola un espai d’intercanvi d’experiències i d’aprenentatges. Moltes gràcies!