Taller sobre plantes invasores

El dijous i divendres 25 i 26 de maig, els alumnes de cicle superior de l’escola Les Clisques vam participar del taller que ens va oferir l’entitat Biosfera sobre la detecció i control de les plantes invasores que viuen al nostre entorn.

Les plantes invasores, que les hem anat treballant al llarg dels últims cursos, són plantes que han arribat al nostre entorn provinent de zones molt i molt llunyanes i per l’acció de l’home.

Algunes de les plantes que més han arrelat al nostre entorn són les figueres de moro o la coneguda popularment com a ungla de gat (o carpobrotus). I és precisament aquesta última en la planta que hem centrat la nostra actuació per la facilitat d’actuació sobre ella.

Un cop arrencada la planta, es pot veure fàcilment com sota la frondosa capa d’ungla de gat intenten sobreviure plantes autòctones com el fonoll marí.

Per a fer aquesta activitat, a més de Biosfera ens ha acompanyat periodistes de TV3 i n’ha fet difusió.

Tota una experiència per a recordar i repetir. Per ajudar a la flora autòctona tenim molta feina a fer!

Aquí podeu veure el vídeo emès en directe.