FP Dual. Experiències de l’alumnat

Actualment estic cursant el cicle formatiu superior Manteniment Electrònic i vaig iniciar la formació DUAL l’Octubre de 2020. Com a alumne, el fet de poder treballar en una empresa mentre estic estudiant es una gran oportunitat, tant en l’àmbit de treball com de coneixement. La meva experiència està essent molt positiva. A l’empresa sempre estan disposats a ensenyar-me tot el que sigui possible però també se m’exigeix responsabilitat i constància en el treball, tot amb la voluntat d’ajudar-me a millorar. Adquireixes nous coneixements gràcies a l’aplicació de la tecnologia i aprens nous mètodes d’organització en un entorn real. També però has de desenvolupar d’altres aptituds com poden ser la capacitat de resolució de problemes o l’aplicabilitat d’idees.

Recomano la formació DUAL a tot alumne amb motivació d’iniciar-se en el món laboral.

Arnau Guanyabens

Actualment estic cursant el grau de manteniment electrònic, i vaig iniciar la formació DUAL l’octubre del 2020. Treballar a una empresa del sector electrònic que es el que estic estudiant i que estigui tant a prop de casa esta sent tot un luxe, ja que es pot combinar de meravella el fet de treballar i estudiar. Posar en pràctica el que aprens a classe es el mes reconfortant de tot.

L’estada a l’empresa t’ajuda molt a familiaritzar-te amb les eines, materials i coneixements que has vist a classe. També comences a conèixer empreses del sector, tant clients com proveïdors. Relacionar-te amb els treballadors és bàsic, igual que preguntar tot el que no saps fer, en el meu cas l’experiència es molt positiva, ja que sempre que he demanat ajuda me l’han donat i de bon grat, des de ben a l’inici ja et donen molta confiança i si t’equivoques et corregeixen i et diuen com ho has de fer, perquè no et torni a passar.

També ajuda que l’empresa te una bona organització i en prens exemple, l’ordre es la clau perquè la feina surti ben feta.

Penso que la formació DUAL es el futur i animaria a tots els alumnes a entrar a una empresa per fer les practiques (normalment remunerades) per posar en pràctica totes les coses fetes a classe i aprendre’n moltes de noves.

Roger Garcia