Conferència “Viatge a l’Antàrtida “

El passat dimecres 7 de novembre, els alumnes de Biologia i geologia de 4t d’ESO, amb motiu de la setmana de la ciència,van anar  a l’Escola de Teixits de punt de Canet de Mar a la conferència “Viatge a l’Antàrtida” amb la ponent Clara Cardelús, llicenciada en Biologia que treballa a l’Institut de Ciències del Mar, on s’encarrega d’organitzar els mostrejos a l’Observatori Microbià de la Badia de Blanes, i de les tasques i control del laboratori de radioactivitat del Departament de Biologia. Ha estat en diverses campanyes al Mediterrani amb anterioritat i, a PEGASO, es dedicarà a la determinació de la producció primària planctònica, variable que els ajuda a estudiar la fisiologia de les comunitats de fitoplàncton i a quantificar els fluxos biogeoquímics a l’oceà.

La conferència va ser molt amena, ja que ens va explicar ,de forma molt propera, com és viure un viatge de tal magnitud, amb les dificultats i els grans moments afortunats de poder estar tan a prop de la fauna i veure com viuen i s’adapten al seu hàbitat.

Ens va semblar una conferència molt agradable on vam aprendre bastants detalls de com seria realitzar un viatge tan aventurer i apassionant, amb uns professionals que es preparen per passar 3 mesos investigant i convivint amb altres professionals i amb l’entorn més desafiant, com és l’Antàrtida.