Sortida amb l’alumnat del Cicle Formatiu de Manteniment d’Estructures de Fusta i Mobiliari d’Embarcacions d’Esbarjo

El passat divendres 7 de maig l’alumnat i el professorat del Cicle Formatiu de Manteniment d’Estructures de Fusta i Mobiliari d’Embarcacions d’Esbarjo, vam realitzar una sortida a Barcelona, es va poder visitar Can Batlló, on l’alumnat va treballar el mòdul de solucions constructives com dissenyar un espai. També es va visitar l’edifici La Borda, construït amb fusta. A més a més vam tenir l’oportunitat de visitar l’EPSEB, Universitat Politècnica de Barcelona on es va realitzar un taller de foc amb diferents materials. A la tarda vam finalitzar la sortida amb la visita al Museu Marítim de Barcelona.

Visita d’Assumpta Montellà

Enguany no hem pogut anar a Elna, però hem rebut la visita d’Assumpta Montellà que ens ha colpit amb la història de l’exili i de la figura d’Elisabeth Eidenbenz.

El PTT d’Arenys de Mar, adscrit a l’Institut Els Tres Turons ,guanya el Premi Impuls FP a la modalitat d’innovació, amb el seu projecte d’Arenys de Flors

Avui dia 26 d’abril de 2021 s’ha conegut el veredicte del jurat dels Premis ImpulsFP, en la que el PTT d’Arenys de Mar ha obtingut el primer premi en la categoria d’innovació.  Aquests premis són un concurs territorial que pretén mostrar les millors iniciatives emprenedores i innovadores de l’alumnat dels ensenyaments professionals de Catalunya, tant dels cicles de grau mig i superior com dels PFI. Així mateix, vol fer un reconeixement a la tasca docent a través de les iniciatives que es porten a terme en els centres, estimulant el treball per projectes, l’acció tutorial, la inclusió… en definitiva millorant la qualitat de l’ensenyament.

Podeu veure un recull dels projectes fets per l’alumnat des del 2016 i fins ara en el següent enllaç:

INTERNATIONAL MOBILITY TALK

4th ESO students attended an International Mobility online talk organized by Ajuntament d’Arenys de Mar and Nexes.

Below, you can read some comments from 4tC students:

“In yesterday’s talk, we learnt a lot about our possibilities to travel around the world doing different types of activities. I have enjoyed it very much the talk and now I know lots of things to do internationally”.Júlia Díaz

“In the mobility talk, Alberto from Nexes explained to us all the possibilities of international travels and voluntary work abroad. In my opinion, it was very clear and interesting. Alberto gave us lots of information and explained everything very well. I think it was amazing”  Hugo Torreblanca.

“Yesterday Nexes gave us a talk about international mobility. They explained the different ways that we have for going to study, work, do voluntary work abroad. It was very interesting! Thank you!!!!! ” Rut Herce & Alexandra Salichs.

Xerrada sobre autoconcepte i imatge personal a 4t d’ESO

Aquest mes de març l’alumnat de quart va assistir a les xerrades sobre autoconcepte i imatge personal i també xerrades sobre sexualitat subvencionades per la Diputació de Barcelona i facilitades per l’Ajuntament d’Arenys de Mar.

L’alumnat ha pogut reflexionar, aprendre i gaudir molt d’aquestes sessions que s’han fet en format taller de dues hores i han estat molt participatives i dinàmiques. Gràcies també als talleristes Marcel Duarte i Ainhoa Escrics per la seva professionalitat i dinamització dels tallers. Un 10!

L’acompanyament emocional dels nostres alumnes és un element clau dins el Pla d’Acció Tutorial  (P.A.T) de l’institut i aquestes xerrades s’emmarquen dins el P.A.T de quart.

Tècniques de separació a 2n d’ESO

La setmana passada els alumnes de 2n d’ESO van aplicar algunes tècniques de separació de mescles. Per exemple, van fer una cromatografia per separar els diferents pigments de la tinta dels retoladors. També van extreure el clorofil·la de le les fulles de diferents espècies de plantes.

Gaseta literària

L’alumnat de 3r d’ESO ha creat una revista medieval. L’objectiu ha estat múltiple: d’una banda, mostrar una part del contingut del món trobadoresc; de l’altra, aprendre a crear en grup una feina coherent; també millorar en el domini de les eines informàtiques, i finalment, adoptar un criteri estètic i formal adequat. Hem valorat molt bé la feina feta, i encara la millorarem al proper número de la revista.

Clica per veure-la i llegir-la:

EL NOSTRE HORT

Aquest curs, les persones que intervenim a la SIEI intentem fomentar, a través de l’horticultura, un major benestar personal i social amb de valors com la responsabilitat, el treball en equip i el respecte al medi ambient.

Aquí una petita mostra del nostre treball diari:

Tutoria Cohesió de Grup

Tutoria al 2C de cohesió de grup amb la dinàmica del “cabdell de llana”. Es tracta de quan cada alumne llença el cabdell a un@ company@, diu en veu alta una qualitat positiva que aporta al grup. Finalment obtenim l’estel de llana col·laboratiu.

Convocatòria subvenció adquisició portàtils

L’Ajuntament d’Arenys de Mar obre una convocatòria per subvencionar l’adquisició d’ordinadors portàtils a estudiants arenyencs de fins a 20 anys. Les subvencions concedides a l’empar d’aquesta convocatòria s´hauran de destinar a finançar la compra d’ordinadors (pel curs 2020-2021) dins del període comprès entre el 16… Llegeix més»

Viu la bioquímica

L’alumnat de Biologia de 1r de Bat ha fet el taller ” Viu la bioquímica ” a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona. Han pogut determinar una mostra amb diabetis , han vist bacteris fluorescents i han determinat malalties amb anàlisi de diferents mostres, tota una experiència.

Visita al Xifré

Els alumnes de 1 ESO hem visitat al Xifré el taller de fusteria del Cicle Formatiu de Manteniment d’Estructures de Fusta i Mobiliari d’Embarcacions d’Esbarjo.

Ha estat tot un luxe que en Robert, coordinador del cicle, ens ensenyés a treballar amb les autèntiques eines dels artesans.