EXPOSICIÓ MALBARATAMENT ALIMENTARI

Al llarg d’aquestes setmanes els alumnes de 1r d’ESO visitaran l’exposició “Malbaratament alimentari” cedida per Mans Unides que està exposada al vestíbul de l’institut.

L’objectiu del treball és la conscienciació d’aquest problema tant greu i la reflexió de què poden fer els alumnes per minimitzar-lo.

Pràctica de 1r ESO: La Lupa Binocular

Els alumnes de 1r d’ESO al laboratori de biologia, van repassar les parts i el correcte funcionament de la lupa binocular i van observar diferents materials augmentant fins a 40 vegades el seu tamany real!

Obrim l’observatori!

Vols venir a fer una observació astronòmica? Pots venir acompanyat! Només has de confirmar l’assistència. Veurem la Lluna, la pluja d’estrelles Gemínides i el cometa Wirtanen. T’esperem el divendres dia 14 de desembre a les 21 h.

Setmana de la ciència a l’Institut

Durant aquesta setmana els alumnes de l’Institut Els Tres Turons tenen la possibilitat de participar a la GIMCANA DE LA CIÈNCIA organitzada pel departament de biologia i geologia.
Cada dia han d’investigar dues preguntes de caire científic, per tant, al llarg de tota la setmana tindran… Llegeix més»

Conferència “Viatge a l’Antàrtida “

El passat dimecres 7 de novembre, els alumnes de Biologia i geologia de 4t d’ESO, amb motiu de la setmana de la ciència,van anar  a l’Escola de Teixits de punt de Canet de Mar a la conferència “Viatge a l’Antàrtida” amb la ponent Clara Cardelús, llicenciada en Biologia que treballa a l’Institut de Ciències del Mar, on s’encarrega d’organitzar els mostrejos a l’Observatori Microbià de la Badia de Blanes, i de les tasques i control del laboratori de radioactivitat del Departament de Biologia. Ha estat en diverses campanyes al Mediterrani amb anterioritat i, a PEGASO, es dedicarà a la determinació de la producció primària planctònica, variable que els ajuda a estudiar la fisiologia de les comunitats de fitoplàncton i a quantificar els fluxos biogeoquímics a l’oceà.

La conferència va ser molt amena, ja que ens va explicar ,de forma molt propera, com és viure un viatge de tal magnitud, amb les dificultats i els grans moments afortunats de poder estar tan a prop de la fauna i veure com viuen i s’adapten al seu hàbitat.

Ens va semblar una conferència molt agradable on vam aprendre bastants detalls de com seria realitzar un viatge tan aventurer i apassionant, amb uns professionals que es preparen per passar 3 mesos investigant i convivint amb altres professionals i amb l’entorn més desafiant, com és l’Antàrtida.

Detecció de midó en els aliments

El midó és un glúcid que serveix de reserva energètica als vegetals.
Dins del tema de la nutrició i la digestió, els alumnes de tercer d’ESO han realitzat una pràctica en la que, mitjançant el lugol han pogut confirmar que només contenen midó, aliments d’origen vegetal com: la pasta, l’arròs, la patata, el pa…

Esgrima i tenis taula

Els alumnes de 4t d’ESO han tingut l’oportunitat de conèixer i practicar un esport poc conegut, l’esgrima. També han jugat a tenis de taula. Per a ells és un dia de descoberta esportiva. Us en deixem una imatge de mostra.

Pla Salut Escola

Com cada curs, rebem a l’institut una professional del món de la salut per tal que el nostre alumnat pugui fer en privat les consultes que vulgui sobre qualsevol tema que el preocupi (relacions personals, sexualitat, alimentació, etc.). Cada dimecres després del pati la Judit… Llegeix més»

SORTIDA D’EDUCACIÓ FÍSICA DE 1r DE BATXILLERAT

El passat 11 d’octubre els alumnes de 1r de batxillerat van realitzar una sortida a les instal·lacions de la sala Golem i Jalpí aventura d’Arenys de Munt. En la següent presentació realitzada per l’alumna Isabel Izura es veuen totes les activitats que van fer.

ENTORN PRIVILEGIAT

El nostre institut està situat dalt d’un turó amb vistes al mar, al Montnegre i als Tres Turons. Estudiem i treballem envoltats d’una pineda, d’eucaliptus, figueres, pollancres, baladres i molts arbres més. i visitats per formigues de volum considerable, gaigs, tudons, garses i fins i… Llegeix més»

Fem un curtmetratge

Els alumnes de 1r d’ESO han fet una matèria optativa en què han creat un curtmetratge. Han après el procés de creació, a treballar en grup, a superar les dificultats, a autovalorar-se, a cooperar… I han pogut mostrar el resultat als seus companys. Us deixem… Llegeix més»