Conferència “Viatge a l’Antàrtida “

El passat dimecres 7 de novembre, els alumnes de Biologia i geologia de 4t d’ESO, amb motiu de la setmana de la ciència,van anar  a l’Escola de Teixits de punt de Canet de Mar a la conferència “Viatge a l’Antàrtida” amb la ponent Clara Cardelús, llicenciada en Biologia que treballa a l’Institut de Ciències del Mar, on s’encarrega d’organitzar els mostrejos a l’Observatori Microbià de la Badia de Blanes, i de les tasques i control del laboratori de radioactivitat del Departament de Biologia. Ha estat en diverses campanyes al Mediterrani amb anterioritat i, a PEGASO, es dedicarà a la determinació de la producció primària planctònica, variable que els ajuda a estudiar la fisiologia de les comunitats de fitoplàncton i a quantificar els fluxos biogeoquímics a l’oceà.

La conferència va ser molt amena, ja que ens va explicar ,de forma molt propera, com és viure un viatge de tal magnitud, amb les dificultats i els grans moments afortunats de poder estar tan a prop de la fauna i veure com viuen i s’adapten al seu hàbitat.

Ens va semblar una conferència molt agradable on vam aprendre bastants detalls de com seria realitzar un viatge tan aventurer i apassionant, amb uns professionals que es preparen per passar 3 mesos investigant i convivint amb altres professionals i amb l’entorn més desafiant, com és l’Antàrtida.

Detecció de midó en els aliments

El midó és un glúcid que serveix de reserva energètica als vegetals.
Dins del tema de la nutrició i la digestió, els alumnes de tercer d’ESO han realitzat una pràctica en la que, mitjançant el lugol han pogut confirmar que només contenen midó, aliments d’origen vegetal com: la pasta, l’arròs, la patata, el pa…

Esgrima i tenis taula

Els alumnes de 4t d’ESO han tingut l’oportunitat de conèixer i practicar un esport poc conegut, l’esgrima. També han jugat a tenis de taula. Per a ells és un dia de descoberta esportiva. Us en deixem una imatge de mostra.

Pla Salut Escola

Com cada curs, rebem a l’institut una professional del món de la salut per tal que el nostre alumnat pugui fer en privat les consultes que vulgui sobre qualsevol tema que el preocupi (relacions personals, sexualitat, alimentació, etc.). Cada dimecres després del pati la Judit… Llegeix més»

SORTIDA D’EDUCACIÓ FÍSICA DE 1r DE BATXILLERAT

El passat 11 d’octubre els alumnes de 1r de batxillerat van realitzar una sortida a les instal·lacions de la sala Golem i Jalpí aventura d’Arenys de Munt. En la següent presentació realitzada per l’alumna Isabel Izura es veuen totes les activitats que van fer.

ENTORN PRIVILEGIAT

El nostre institut està situat dalt d’un turó amb vistes al mar, al Montnegre i als Tres Turons. Estudiem i treballem envoltats d’una pineda, d’eucaliptus, figueres, pollancres, baladres i molts arbres més. i visitats per formigues de volum considerable, gaigs, tudons, garses i fins i… Llegeix més»

Fem un curtmetratge

Els alumnes de 1r d’ESO han fet una matèria optativa en què han creat un curtmetratge. Han après el procés de creació, a treballar en grup, a superar les dificultats, a autovalorar-se, a cooperar… I han pogut mostrar el resultat als seus companys. Us deixem… Llegeix més»

Mireu què fan a l’espai laboral!

La Margaret Alison tornarà a navegar
Aquest vell pesquer escocès de 80 anys és al Moll d’Arenys en procés de restauració gràcies a un mestre d’aixa, Agustín Jordan, i uns quants voluntaris, entre els quals hi ha alguns dels nostres alumnes de l’Aula Oberta. El dissabte… Llegeix més»

I com serà la nostra biblioteca?

Aquest estiu ens renovem: arrangem algunes aules, i reubiquem la biblioteca del centre, que hem hagut de redimensionar per donar cabuda a una altra aula per a un grup classe. Trobarem una biblioteca més recollida de la qual podran gaudir a les hores de pati i en determinades… Llegeix més»

Bons resultats!

Una alumna de 2n de batxillerat, Irene Mayolas, ha rebut la Distinció del Departament d’Ensenyament per haver obtingut una nota superior a 9 a la fase específica de les proves d’accés a la universitat. Enhorabona!

Tots els alumnes que s’havien presentat a les proves del DELF (Diploma d’Estudis en Llengua Francesa) als nivells A2 i B1 han obtingut el títol, amb qualificacions notables. Moltes felicitats a tots!

Excel·lència educativa

L’Institut Els Tres Turons ha estat seleccionat pel Departament d’Ensenyament, per participar en la quarta edició del Fòrum de Joves Talents de Catalunya 2018, amb el qual el Departament d’Ensenyament vol premiar l’excel·lència educativa a alumnes brillants i incentivar l’interès d’aquests alumnes per la Ciència i la Tecnologia. L’alumna Aina Codolà Benito, de primer de batxillerat a la modalitat cientific tecnològic, ha estat seleccionada per participar en aquest certamen que s’ha celebrat a Berga del 27 al 30 de juny.

Expliquem contes a P4

Els alumnes de 3r d’ESO han gaudit de l’experiència d’explicar contes a P4. S’han hagut de posar a la pell d’un infant de 4 anys i triar el conte, el lèxic, l’estructura, el vestuari i el moviment adequat. Malgrat la vergonya inicial, ha estat una gran experiència. Els petits s’ho han passat molt bé i les mestres han felicitat el nostre alumnat.

Podeu veure el vídeo resum.

Activitats nàutiques

Avui els alumnes de 1r d’ESO han gaudit d’un matí esituenc fent caiac i Bigsub a la Base Nàutica d’Arenys i jugant a volei platja. Us en deixem algunes imatges refrescants.