Matinal de teatre a Barcelona

Els alumnes de 1r de batxillerat varen anar al Teatre Poliorama a veure l’adaptació de l’obra d’Oscar Wilde, La importància de ser Frank. Pels comentaris que se sentien a la sortida, aquesta proposta de farsa musical,  trencadora i agosarada, va sorprendre, agradar i qüestionar al mateix temps. Com indica el subtítol: “Una comèdia trivial per a gent seriosa”.

La Maternitat d’Elna

L’alumnat de 4t d’ESO ha llegit La maternitat d’Elna, escrit per Assumpta Montellà, i ha visitat els llocs dels fets guiats per la mateixa autora: la platja d’Argelers, la Maternitat d’Elna i Cotlliure. La crua realitat fa posar la pell de gallina. Han patit, han reflexionat i han après. L’experiència els ha fet créixer i n’estan molt contents.

Di NO al ciberacoso

L’alumnat de 2n de batxillerat ha reflexionat sobre l’assetjament a la matèria de Llengua castellana i ha realitzat un seguit de vídeos per denunciar el tema i reflexionar-hi. Us en deixem una mostra.

AUTORETRAT

Els alumnes de 3r ESO , des de la matèria de visual i plàstica , han treballat l’autoretrat que s’ha exposat al mur de la filosofia.

Professora: Caterina Puppo

VISITA A L’ARXIU JOAN MARAGALL

L’alumnat de Literatura Catalana vam visitar la casa-arxiu Joan Maragall a Barcelona. El seu nét Pere Maragall ens va endinsar tant en la vida personal com professional d’aquest personatge tan important per la cultura i la llengua de Catalunya.

Jornada a la UAB

Dins del pla d’orientació professional de l’institut, els alumnes de 2n de batxillerat han anat a la UAB per escoltar propostes formatives i anar acotant les seves formacions després del batxillerat. Us deixem una foto de grup.

Concurs Pica lletres 2n d’ESO

En Quim, la Marta i la Ivet són tres alumnes de 2n d’ESO que han participat en el concurs lingüístic Pica lletres després d’haver estat seleccionats d’entre els millors del curs. Es tracta de lletrejar paraules, trobar barbarismes i respondre preguntes sobre una cançó catalana. Els contrincants són alumnes d’un altre centre educatiu de Catalunya. El concurs s’enregistra gràcies a la col·laboració de Ràdio Arenys.

Ho han fet molt bé i per això els volem felicitar. Així que sapiguem la data d’emissió us la farem saber.

Proves GESO

El període d’inscripció per realitzar les proves GESO (de Graduat en Educació Secundària Obligatòria) és del 3 al 14 de febrer. Cal passar per secretaria per formalitzar-la. Les proves es realitzaran el mes de març. Es poden consultar els continguts i els criteris d’avaluació a la cartellera de l’institut.

Els requisits que cal complir per realitzar aquesta prova són els següents:
a) Tenir divuit anys o complir-los dins l’any natural de realització de les proves. L’edat requerida es podrà rebaixar fins als setze anys per l’alumnat que tingui contracte laboral que li impedeixi assistir al centre educatiu en règim ordinari, o que es trobi en procés d’obtenció d’un permís de treball o que sigui esportista d’alt rendiment. En aquest darrer cas, caldrà presentar una  certificació del Consell Català de l’Esport (av. dels Països Catalans, 12. 08950 – Esplugues de Llobregat), que acrediti que aquests esportistes figuren en el programa de tecnificació (ARC) de la federació catalana corresponent.
b) Haver finalitzat l’educació educació secundària obligatòria sense haver obtingut el títol i no tenir més de cinc matèries pendents de qualificació positiva. A aquest efectes es comptabilitzaran com una sola matèria les cursades amb el mateix nom en diferents cursos.
c) Haver finalitzat l’educació secundària obligatòria durant un dels dos cursos anteriors al qual accedeix a les proves.

Museu Blau

Amb els alumnes de 1r d’ESO B i D hem visitat el Museu de Ciències Naturals de Barcelona per fer el taller Buscant la vida. En el context del nou eix temàtic que hem començat a Biologia i Geologia, primer hem investigat per les sales del museu els diferents grups d’éssers vius i hem reflexionat posteriorment sobre quines paraules defineixen els éssers vius i la vida. Tot seguit els alumnes han representat una d’aquestes paraules fent servir la tècnica del puntillisme i gomets. Us en deixem unes imatges.

Ombres xineses

Els nostres alumnes han pogut experimentar amb les ombres xineses i desenvolupar la seva creativitat en el taller que vam organitzar per Nadal. Us en deixem una petita mostra.

Aventures d’artistes

JORDI MARTÍNEZ, pallasso i actor, ha fet un  taller a l’institut per a tot l’alumnat que ha volgut gaudir de la seva experiència. Ens ha aportat vivències, reflexions i consells molt profitosos. Un plaer!

Aventures d’Artistes és una activitat de la Diputació de Barcelona que consisteix… Llegeix més»

Fake news

Corren per les xarxes missatges falsos referents a la situació meteorològica i la gestió de les classes a l’Institut. Us demanem que feu cas únicament a la pàgina web d’Els Tres Turons i als missatges que rebeu directament pel TPV o des de coordinació o secretaria.

Demà es farà classe amb normalitat si no us diem el contrari per via d’aquests mitjans.

Entrades i sortides

Us comuniquem que tant demà dijous dia 23 de gener com divendres 24 de gener les entrades i les sortides de l’institut es faran únicament pel barri del vestíbul, és a dir, per la porta principal. Disculpeu les molèsties.

Situació excepcional d’avui

Des de les 8h estem sense llum, aigua, telèfon i calefacció. L’equip directiu no ha donat cap indicació per marxar. El centre estarà obert tot el matí amb serveis mínims. Cap alumne podrà marxar sense l’autorització escrita de les famílies o representants legals.