SEGUIM AMB LA MEDIACIÓ A L’INSTITUT

L’alumnat de l’optativa de Mediació de 3r d’ESO hem gaudit d’una xerrada amb format de taller participatiu. La Mercè Matamala, neuropsicopedagoga, educadora social i mediadora, ens ha
tornat a visitar per conduir un seguit d’activitats sobre mediació, fent la teoria divertida. Finalment, ens va presentar un cas pràctic real que vam debatre entre tots.

Professor Departament orientació: Rubén Ruiz

Vulcanòlegs per un dia

Els alumnes de Biologia i Geologia de 4t d’ESO han visitat la zona volcànica de la Garrotxa. L’extracció de gredes del con del Croscat (que va tenir lloc en el passat) converteix el volcà en un escenari esplèndid per estudiar-ne el procés de formació, les seves parts i els materials que ha expulsat. L’alumnat ha après a observar i recollir dades geològiques; s’han convertit en vulcanòlegs per un dia. Us deixem un petit recull fotogràfic de l’experiència.

TROBADA DE JOVES LECTORS

El proper divendres 29 de novembre a les 17 h tindrà lloc la primera trobada de joves lectors a la sala d’actes de la Biblioteca d’Arenys.

L’objectiu és fomentar la lectura als joves.

25 N

Un cop més l’Institut Els Tres Turons se suma a la crida per l’eradicació de la violència masclista. Enguany hem mostrat missatges reflexius elaborats per l’alumnat i hem repartit braçalets a tothom que s’ha sumat a escriure una reflexió sobre el tema.

Escoltem Fèlix Cucurull

L’alumnat de batxillerat ha assistit a un recital-concert al Teatre Principal per poder escoltar l’obra poètica de Fèlix Cucurull. Han liderat l’actuació Fèlix Cuc i Dídac Rocher, i ens han ofert música, poesia i imatge. L’espectacle El temps que se’ns escapa ha estat emmarcat dins dels actes organitzats per l’Ajuntament pel centenari del naixement del poeta arenyenc Fèlix Cucurull (1919-1996).

Trànsit de Mercuri

El dilluns a la tarda el professorat del centre va poder gaudir del trànsit de Mercuri des del telescopi de l’observatori.

Un trànsit és el pas del planeta per davant del Sol, estan alineat amb la Terra. El proper trànsit de Mercuri serà l’any 2032. A la fotografia Mercuri és el petit punt negre que se veu al Sol.

Professora: Palmira Garcia , Llicenciada en matemàtiques , especialitzada en astrofísica

Més INSTIFONIES

Un altre curs els nostres alumnes de 3r d’ESO realitzen el programa de ràdio Instifonies, conduïts per en Juanjo Escámez (professor del departament de llengua castellana) i amb la preuada col·laboració de Ràdio Arenys. Els podeu escoltar en directe els dijous a les 18 h al 91.2 o en diferit. Aquí podeu veure els nostres periodistes.

NO A LA CRISI CLIMÀTICA

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO han pogut veure unes imatges que fan reflexionar sobre el problema climàtic al món, i han escrit quines accions podem fer nosaltres, dia a dia, per vetllar pel nostre planeta i garantir un futur millor a les generacions… Llegeix més»

Diari de 4t a Berlín

Avui ha estat el primer dia a Berlín. Els alumnes de 4t han visitat la porta de Brandenburg i el Bundestag amb un clima excepcional.  També han pogut tastar les salsitxes típiques del país.
Segon dia
Avui en s’ha fet una calor extraordinària. Hem fet una visita… Llegeix més»

Ben aprovats!

Els 25 alumnes de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat que s’han presentat  a les proves DELF han aprovat amb resultats molt notables. Enhorabona!

El Diploma d’Estudis en Llengua Francesa acredita la competència en llengua francesa als parlants de francès no nadius. L’atorga el Ministeri d’Educació de França. Els nostres alumnes es presenten als nivells A2 i B1 del marc europeu de referència.

II English Morning

Els alumnes de 3r d’ESO han organitzat un seguit d’activitats en anglès per als alumnes de 5è de primària de les escoles Joan Maragall i Sinera. Aquest projecte s’emmarca dins les activitats del GEP i s’organitza de forma col·laborativa entre els tres centres educatius.

IV Dia PI

Aquest curs hem tornat a celebrar la jornada matemàtica del dia PI. Ja en portem 4. Els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Els Tres Turons d’Arenys de Mar han preparat les activitats i han rebut l’alumnat de 6è de primària de les escoles Sinera i Joan Maragall. S’ho han passat bé, han compartit i han après. Genial!