Trànsit de Mercuri

El dilluns a la tarda el professorat del centre va poder gaudir del trànsit de Mercuri des del telescopi de l’observatori.

Un trànsit és el pas del planeta per davant del Sol, estan alineat amb la Terra. El proper trànsit de Mercuri serà l’any 2032. A la fotografia Mercuri és el petit punt negre que se veu al Sol.

Professora: Palmira Garcia , Llicenciada en matemàtiques , especialitzada en astrofísica

Més INSTIFONIES

Un altre curs els nostres alumnes de 3r d’ESO realitzen el programa de ràdio Instifonies, conduïts per en Juanjo Escámez (professor del departament de llengua castellana) i amb la preuada col·laboració de Ràdio Arenys. Els podeu escoltar en directe els dijous a les 18 h al 91.2 o en diferit. Aquí podeu veure els nostres periodistes.

NO A LA CRISI CLIMÀTICA

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO han pogut veure unes imatges que fan reflexionar sobre el problema climàtic al món, i han escrit quines accions podem fer nosaltres, dia a dia, per vetllar pel nostre planeta i garantir un futur millor a les generacions… Llegeix més»

Diari de 4t a Berlín

Avui ha estat el primer dia a Berlín. Els alumnes de 4t han visitat la porta de Brandenburg i el Bundestag amb un clima excepcional.  També han pogut tastar les salsitxes típiques del país.
Segon dia
Avui en s’ha fet una calor extraordinària. Hem fet una visita… Llegeix més»

Ben aprovats!

Els 25 alumnes de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat que s’han presentat  a les proves DELF han aprovat amb resultats molt notables. Enhorabona!

El Diploma d’Estudis en Llengua Francesa acredita la competència en llengua francesa als parlants de francès no nadius. L’atorga el Ministeri d’Educació de França. Els nostres alumnes es presenten als nivells A2 i B1 del marc europeu de referència.

II English Morning

Els alumnes de 3r d’ESO han organitzat un seguit d’activitats en anglès per als alumnes de 5è de primària de les escoles Joan Maragall i Sinera. Aquest projecte s’emmarca dins les activitats del GEP i s’organitza de forma col·laborativa entre els tres centres educatius.

IV Dia PI

Aquest curs hem tornat a celebrar la jornada matemàtica del dia PI. Ja en portem 4. Els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Els Tres Turons d’Arenys de Mar han preparat les activitats i han rebut l’alumnat de 6è de primària de les escoles Sinera i Joan Maragall. S’ho han passat bé, han compartit i han après. Genial!

AKA

Gràcies a la proposta del Teatre Principal, els alumnes de 1r de batxillerat han pogut gaudir de l’espectacle AKA, recentment premiat en diverses ocasions. L’actor Albert Salazar ens ha fet sentir propers, reflexionar, i vibrar amb una gran actuació en un escenari de petit format. Després hem pogut conversar amb ell i la directora de l’obra, Montse Rodríguez Clusella. Tota una vivència.

English Morning

Per segon any, els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Els Tres Turons han monitoritzat activitats en anglès per a tots els alumnes de 5è de primària de les escoles Sinera i Joan Maragall (escola on s’ha celebrat enguany). Hem jugat, lletrejat, cantat, ballat… D’aquesta manera, dins del projecte GEP de plurilingüisme potenciem l’anglès en entorns lúdics, de forma pràctica i fora de les parets de l’aula. Tot el matí ha sortit rodó. Podeu trobar informació a l’enllaç de Ràdio Arenys.

Concurs Joves i Mobilitat

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa d’Informàtica ens presentem a un concurs patrocinat pel RACC.

El concurs Joves i Mobilitat planteja un repte específic per a cada edició. En la 12a edició, corresponent al curs 2018-2019, el repte escollit se centra en la temàtica: Joves, mòbils i seguretat viària. Què fem?

Els telèfons mòbils han tingut un impacte enorme a la nostra societat i han provocat canvis profunds en la forma d’interactuar entre nosaltres. Però, a més de tots els avantatges que han incorporat a les nostres vides, també han comportat una sèrie de problemes que cal considerar.

Els alumnes a partir d’aquesta temàtica, dintre de la unitat d’edició de vídeo i de fotografia han creat els treballs que a continuació us mostrem:
Elena Lago
Departament de tecnologia

Sortida a l’Install Party del Tecnocampus de Mataró

El passat divendres 3 de maig, els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa d’Informàtica i Tecnologia, i els alumnes de 1r Batxillerat Tecnològic vam visitar l’Install Party, una Fira Juvenil de
Tecnologia i creativitat inspirada en les fires InstallFest i LANParty nascudes en els anys 90 als USA.
Aquest esdeveniment ha estat organitzat dins el programa XNERGIC de l’ESUP Tecnocampus de foment de la Tecnologia. Hem pogut disfrutar dels Treballs de Recerca de Batxillerat
exposats per l’alumnat de diferents instituts de tot Catalunya i dels taller organitzats per XNERGIC.
Departament de tecnologia