Ἀντιγόνη. Els alumnes de Grec van a veure “Antígona”. XXV Festival Juvenil de Teatre Grecollatí

Els alumnes de Grec de 1r i 2n de Batxillerat han anat a veure “Antígona” al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat, en el marc del XXV Festival Juvenil de Teatre Grecollatí. La representació de la cèlebre obra de Sòfocles ha anat a càrrec del grup Komos de l’IES Districte Marítim de València.

El tema principal d’aquesta tragèdia és l’enfrontament entre l’ordre diví i l’ordre humà. Antígona, l’heroïna tràgica, representa les lleis no escrites de la família i de la religió; el seu antagonista, el rei Creont, defensa les lleis de la ciutat, que emanen del seu poder com a tirà.

Aquests dos personatges i la resta del repartiment apareixen acompanyats en tot moment per un impressionant cor grec, assumit per tretze joves que reciten tots alhora, i una ballarina que representa les ànimes de l’Hades i interactua amb les coreografíes grupals. Tot un encert!

Χαίρετε!