Dia Mundial de la Poesia

El dia 21 de març va ser proclamat per la UNESCO Dia Mundial de la Poesia. Enguany, per celebrar-lo, la poeta mallorquina Antònia Vicens ha escrit el poema La poesia. Com ja vam fer els dos darrers cursos, a l’INS Vila-seca ens hem sumat a aquesta iniciativa. Diversos alumnes avui l’han llegit, a l’hora de l’esbarjo, davant de la comunitat educativa, a la cafeteria del centre i a partir d’aquesta setmana gravaran el poema a Ràdio Pati. Hem pogut sentir el poema en català, castellà, anglès, francès, italià, portuguès i euskera. Després tocarà editar els enregistraments perquè el fruit d’aquest esforç es pugui materialitzar en un cd.
Moltes gràcies a tots.

Rosa Sanromà. Departament de llengua catalana

Signatura del conveni aliança STEM

El dimecres 15 de març va tenir lloc al paranimf de la universitat Rovira i Virgili i la signatura del conveni aliança STEM. El projecte té com a objectiu fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre els estudiants de primària i secundària. El nostre institut és un dels sis centres pilots de Catalunya que han estat escollits per provar la iniciativa. Es pretén que els alumnes escullin com a opció de futur l’àrea de ciències i tecnologia. Per això s’intenta potenciar l’experimentació en el laboratori com a eina principal d’aprenentatge.

El conveni va ser signat pel representant de l’Associació Química Empresarial de Tarragona, Josep Font, la consellera d’educació, Meritxell Ruíz I el rector de la universitat, J. Anton Ferré.

Van assistir membres de l’equip directiu i professors del nostre centre, representants dels altres centres participants i personalitats del món empresarial, educatiu i polític. Durant l’acte es va projectar un vídeo promocional en què van aparèixer diferents alumnes i professors del nostre institut.

Mosquis. redacció.

Signatura del conveni aliança STEM

Com afrontar una entrevista de treball??

Els alumnes del nostre PIP han rebut la  visita de Núria Franco, responsable de RRHH de Grupo RESIDE i professional amb una àmplia experiència en el món de la recerca de feina en el sector de la hoteleria i restauració. Després d’explicar-nos trets característics  de la seva empresa com hotels child free, family target,etc. ens ha introduït  en el món de la recerca de feina. Les seves orientacions s’han centrat en com fer un currículum correctament i en consells pràctics per a una entrevista de treball. En les pròximes dates, la Núria tornarà amb nosaltres i durà a terme una entrevista personal amb tots els alumnes, de manera que aquests participaran en la simulació d’un procés de selecció de personal: els mateixos fan el seu currículum, el pengen a una oferta de feina web, reben la trucada i concerten la cita per al dia de l’entrevista. Per últim, rebran un feedback sobre quins aspectes han de millorar.

Tot aquest procés serà altament enriquidor per als nostres alumnes, no cal oblidar que per la gran majoria serà la primera entrevista de feina de la seva vida. Ànims!!

Judit Arbonès i Germán Gil, professors del PIP

Aliança STEM, aprendre ciències al laboratori

Dimarts 7 de març es va iniciar l’activitat STEM-URV-Ciències de la vida.

La iniciativa té per objecte fomentar vocacions científiques entre els estudiants de secundària. Hi participen 20 alumnes de tots els cursos de primer a tercer d’ESO. Es realitza cada dimarts de 17.00 a 18.30 hores en els laboratoris del nostre institut. Bàsicament es pretén motivar els alumnes a través de la realització d’experiments guiats per dos estudiants de doctorat de la universitat Rovira i Virgili. L’organització APQUA coordina tota la implantació del programa. Estem molt contents perquè han estat molts els estudiants que s’han volgut apuntar a la iniciativa. Finalment, només hi havia plaça per a 20 però esperem repetir l’activitat en altres cursos. Això demostra que la ciència apresa de forma pràctica a través de l’experimentació pot resultar una activitat tremendament motivadora per als nostres joves. Esperem que d’aquest grup surtin uns quants científics i científiques que vulguin fer el futur del nostre món una mica millor.

Andreu Faro, Departament de Ciències Naturals

Visita a la biblioteca pública de Vila-seca

Visita a la biblioteca pública de Vila-seca

Els alumnes de 1r de batxillerat del nostre centre han fet una visita a la biblioteca pública del poble. Allí els han informat sobre la diversitat bibliogràfica que tenen al seu abast, des de reculls sobre temes propis de Vila-seca fins a pàgines web d’universitats. L’objectiu de la visita era ampliar i millorar la recerca de bibliografia que els nostres alumnes fan alhora de realitzar el treball de recerca. Cal esmentar que les explicacions han estat molt didàctiques i la visita molt profitosa.

Roser Fabregat i Montse Marcè, Departament de Català.

Portes obertes 2016/17

Dijous, 16 de març,
a les 13:00, 16:30, 17:30 i 18.30 hores.
Jornada de portes obertes a l’Institut Vila-seca

logo

 

Xerrades de sensibilització del comitè Óscar Romero al nostre institut

Tal i com venen fent durant aquest curs, el passat dimecres 1 de març, els nostres alumnes de 3r i 4t d’ESO de Religió Catòlica i Cultura i Valors Humans van rebre dues xerrades de sensibilització sobre “Consum responsable” i “Desigualtat i injustícia social” a càrrec del professor de la Facultat de Químiques de la URV i membre del Comitè Oscar Romero de Tarragona i Reus, Xavier Rius.

L’alumnat va mostrar molt d’interès i va participar molt activament durant les xerrades, tot fent preguntes al ponent i reflexions molt adequades per al seu nivell i inquietuds.

Des del nostre institut volem, una vegada més, agrair al Comitè Oscar Romero la seva disponibilitat i el bon fer vers l’educació i sensibilització sobre aquestes realitats als nostres alumnes del centre.

Rosa Blaya i Silvestre Linares, professors responsables.

Xerrada sobre les relacions afectives i sexuals

Cada any quan acabem el tema de l’aparell reproductor i la sexualitat, la infermera del centre, la Lucia Teruel, imparteix als alumnes de tercer d’ESO una xerrada sobre les relacions afectives i sexuals. La infermera planteja preguntes als joves perquè reflexionin sobre quina ha de ser l’actitud més adequada davant les possibles relacions de parella que els adolescents comencin a tenir.

A més, qualsevol dubte o comentari sobre la xerrada, que hagi quedat pendent, pot ser resolt en les hores d’atenció que la infermera té en el nostre institut. Són consultes que es fan sempre respectant la privacitat que els joves demanen.

Mosquis. Redacció.