Intercanvi cultural etwinning de l’Institut Vila-seca amb el Liceo Pascasino de Marsala, Sicília

El passat 30 d’abril, 16 alumnes de primer de batxillerat han retornat de l’illa de Sicília després d’un intercanvi cultural amb el Liceo statale Pascasino de Marsala, que va començar al mes de gener quan alguns estudiants d’aquest centre visitaren Vila-seca. Els alumnes han visitat Palermo, l’ illa de Mocia  i la ciutat de Marsala. Han gaudit de les restes arqueològiques, de les salines de Marsala, del vaixell Púnic…i dels seus amics i amigues italians que estudien l’espanyol com a segona llengua.

Italians i catalans han fet molta pinya i han compartit tota mena d’experiències positives, fins i tot famliars.

També han treballat aspectes pedagògics a classe d’anglès i francès, de geografia i d’educació física .

L’intercanvi cultural forma part d’un etwinning per treballar la cultura i les festes als pobles de la Mediterrània a través de les exposicions orals i dels treballs en grup. Una experiència única que esperem repetir altres anys.

  Mercedes Bermejo, directora.

 

 

Marta Gonzàlez a l’estudi de Ràdio Pati

Una vegada més,  Ràdio Pati dona suport a les veus de l’institut. En aquesta ocasió,  és la nostra estimada Marta Gonzàlez,  qui ha estat gravant la cançó “Grease Hopelessly” que formara part de l’obra de teatre que es representarà al centre .La  Marta ja ha col·laborat moltíssimes vegades amb nosaltres,i a més de ser una persona encisadora,  té una veu molt dolça i agradable. Estem segurs que no quedareu indiferents i que us agradarà.

Et desitgem molta sort,  Marta!

Rubén Cerisuelo, coordinador de Ràdio Pati.

Taller de Tecnologia

Taller de Tecnologia

Màquines sorolloses? Cops? Eines que fan el que volen? Doncs sí, això és un taller de Tecnologia, i molt més. En els darrers mesos, els nostres alumnes de 2n d’ESO han après a foradar amb el trepant de columna, a pelar cables, a fer connexions elèctriques i…algunes coses encara més importants, com el treball en equip, les mesures de seguretat, l’ordre i el bon humor.

Els primers dies van ser tot un repte: semblava que algunes eines feien…el que volien. Al cap de poc, ja ho tenien per la mà.Tot plegat, va servir perquè cada alumne pogués construir un joc del connector sobre les eines més importants del nostre taller. Així,  van posar en pràctica els coneixements sobre el circuit elèctric i els elements que el formen.

Salutacions!

Daniel Rojo. Departament de tecnologia.

Assistent de llengua anglesa

Durant els mesos de març, abril i maig, vam tenir la gran sort de tenir al departament la Nina Pfaff com a assistent de llengua anglesa. La Nina estava fent un màster de turisme a la URV i podia optar a convalidar crèdits amb hores de pràctica oral amb els nostres alumnes. L’experiència ha estat molt positiva per a les professores i especialment per als alumnes. La Nina ha encaixat perfectament en la dinàmica del centre. Li desitgem el millor en el seu futur acadèmic i professional.

  Departament de Llengües Estrangeres

Finalistes Ficcions 2018

Finalistes Ficcions 2018

Ficcions és un concurs literari en català que proposa crear una història de ficció dividida en tres capítols, es tracta d’una activitat que promou la lectura i l’escriptura d’una forma divertida i motivadora i s’adreça als alumnes de 3r i 4t d’ESO.
En l’edició d’enguany les alumnes de 4t d’ESO del nostre institut Alba Beguer i Noelia Torres en van ser finalistes d’honor i van anar a l’acte de lliurament dels premis que es va dur a terme a la Pedrera de Barcelona el dia 23 de maig.
Des del Departament de llengua catalana les volem felicitar pel reconeixement i volem animar l’alumnat perquè s’hi continuï presentant en les properes edicions.
Departament de llengua catalana

Quatre alumnes de l’Institut Vila-seca s’han classificat entre el 5% dels millors de la Prova Cangur de matemàtiques de Catalunya

El passat mes de març es va celebrar la XXIII Prova Cangur de Catalunya, organitzada per la Societat catalana de matemàtiques i promoguda per l’associació Le Kangourou sans Frontières.
Des de la setmana passada,  les puntuacions d’aquesta prova ja es consideren definitives i quatre participants de l’Institut Vila-seca, dels 112.893 participants d’aquest any, han obtingut una puntuació d’entre el 5% dels millors resultats de tots els participants de Catalunya. Ells són l’Andrea Villar Pablos i la Judith López García de 1r d’ESO, en Josep Molina Salvà de 3r d’ESO i en Víctor Espadas Sánchez de 2n de Batx.
El total de participants del nostre centre van ser 30 de 1r ESO,  17 de 3r ESO i 20 de Batxillerat.
Recordem que en la Copa Cangur (prova per equips) celebrada el mes de gener, l’equip del nostre institut va ser el segon millor de la seu.
L’enhorabona a tots!!!
Anna Robert. Departament de matemàtiques.

3a. Edició de l’ European Youth Debating Competition

El 24 d’abril,  un grup d’alumnes de 4t. d’ESO van assistir a una debat-concurs a la Universitat Rovira i Virgili (URV).  Stephan Dabija, Laura Morell, Júlia Trillo, Maria Ferré i Andreu Faro van poder gaudir d’una jornada amb tallers preparatoris del debat, convivència amb d’altres participants i,  també, d’ una experiència preuniversitària a l’edifici central de la URV.  Els van acompanyar dos professors del centre: Óscar Serrano i qui escriu aquest text, Josep Lluís Martín. L’experiència va ser fructífera i van participar de manera molt correcta. Els nois i noies, en acabar, ja pensaven en poder repetir l’experiència. És la 3a. edició de l’ European Youth Debating Competition (Competició de debat per a joves europeus) organitzada per diferents associacions europees relacionades amb l’àmbit de la petroquímica i l’ús de les matèries primeres plàstiques, amb  la col·laboració de la mateixa URV. Entre abril i setembre s’efectuen edicions a nou països europeus. Tres participants seran els guanyadors del dret a participar en una gran final a Viena, Àustria. L’objecte del debat gira entorn a la qüestió: viure, aprendre, treballar i moure’s a les ciutats intel·ligents del futur: amb o sense plàstics i productes petroquímics?

José Luis Martin. Professor responsable.

¿Quién dice que no existen los juglares en el siglo XXI?

El pasado 16 de mayo tuvimos el placer de contar en nuestro centro con la presencia de Emiliano Valdeolivas, un juglar en pleno siglo XXI, un cantautor y profesor de lengua española de reconocida trayectoria profesional.

Los alumnos de 3º y 4º de ESO, pudieron disfrutar de una hora de poesía musicada por este gran artista. En un corto espacio de tiempo, consiguió captar la atención de todo el auditorio, realizando un recorrido por la poesía castellana: desde El Cantar de Mío Cid hasta la poesía actual. Interpretó, entre otras, el Romance del prisionero; A la salida de la cárcel, de Fray Luis de León; el soneto A una nariz, de Quevedo; Olas gigantes que os rompéis bramando, de Gustavo Adolfo Bécquer…

Emiliano, con su habitual entusiasmo y simpatía, ofreció de una manera muy amena, un concierto donde conjugó a la perfección poesía, guitarra y voz,  fomentando así la participación de los alumnos y el interés por la literatura en general, invitándonos  a disfrutar de nuestra herencia cultural.

Departamento de Lengua Castellana y Literatura

Arrossada final de curs de l’AMPA de l’Institut

Diumenge passat, dia 27 de maig,  va tenir lloc al centre una arrossada organitzada per l’AMPA. Jordi Bosque, el nostre cuiner de luxe, va oferir als presents tres grans paelles amb diferents varietats d’arròs. No cal dir que la majoria dels comensals va repetir.

La celebració va reunir pares, alumnes, professors i famílies, en definitiva.

Durant l’acte,  el president de l’AMPA,  Rafael Cruz, va aprofitar per acomiadar-se. Ha de deixar el càrrec perquè el seu fill l’any que ve cursarà estudis universitaris.

La trobada va tenir música. L’alegria de l’ukelele de l’alumne de Segon de Batxillerat Victor Espadas va fer aplaudir els assistents en el moment de la sobretaula i el cafè.

Mosquis. Redacció.

Treballem artísticament la Prehistòria

Els alumnes de 1r d’ESO han estat treballant teòricament la Prehistòria a les classes de Ciències Socials,  però també han realitzat activitats pràctiques com feien els homes prehistòrics.

Han elaborat grans murals amb pintures rupestres,  imitant les que es feien a les parets de les coves en el Paleolític i també han fet ceràmica cardial elaborada amb el mateix sistema que utilitzaven els homes del període neolític: fent xurros de fang amb les mans, decorant els recipients amb incisions fetes amb petxines i deixant-los assecar al sol.

Alguns s’han atrevit a fer puntes de fletxes, pics amb pedres, menhirs, dòlmens,  venus paleolítiques, etc.

Una bona mostra d’aquest treball ha estat exposada als passadissos i al rebedor del nostre institut. Des del Departament de Ciències Socials volem agrair les mostres d’interès i participació de tot l’alumnat de primer.

Montse Font.  Professora del Departament de Ciències Socials